Πώς θέλει τo Viber να εξελιχθεί σε μία υπερ-εφαρμογή - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Πώς θέλει τo Viber να εξελιχθεί σε μία υπερ-εφαρμογή


«Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που δίνουμε ιδιαίτερα προσοχή και προχωράμε σε τοπική προσαρμογή όλων των υπηρεσιών μας, ενώ συνεργαζόμαστε με κυβερνήσεις και προσοχή» επισημαίνει ο κ. Eyal, ο διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Viber

Μια ακόμη ένδειξη της σημασίας που αποδίδει στην ελληνική αγορά το Viber, μία από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές επικοινωνίας παγκοσμίως, αποτελεί η κίνηση η χώρα μας να είναι μία από τις δύο πρώτες χώρες όπου θα είναι διαθέσιμο το Viber Pay. Και όπως εξηγεί στο CNN Greece ο διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Viber, Ofir Eyal, η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της εξέλιξης του Viber σε μία υπερ-εφαρμογή (super app).


Τα super apps είναι εφαρμογές μέσα από τις οποίες ο χρήστης μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα και είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην ανατολική Ασία. «Αυτό που θέλουμε να δημιουργήσουμε είναι το πρώτο super app εκτός της Ασίας» επισημαίνει ο κ. Eyal.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Viber, ένα super app πρέπει να βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την ασφαλή και κρυπτογραφημένη επικοινωνία, τη δυνατότητα για πραγματοποίηση πληρωμών και μεταφορών χρημάτων και τη διασύνδεση καταναλωτών με επιχειρήσεις. Με το λανσάρισμα του Viber Pay η δημοφιλής εφαρμογή καλύπτει και τους τρεις αυτούς πυλώνες αν και, όπως είναι προφανώς, ο στόχος είναι να προσφέρει πολύ περισσότερες υπηρεσίες και δυνατότητες στο προσεχές μέλλον. «Ανάλογα με την αγορά θα μπορείς να προσθέσεις υπηρεσίες που σχετίζονται, για παράδειγμα, με τη δημιουργία περιεχομένου, τις παραγγελίες φαγητού ή ταξί ή και το gaming. Αρχικά, όμως, ξεκινάμε με τον τομέα των πληρωμών» επισημαίνει ο κ. Eyal.

Στην περίπτωση του Viber Pay, το οποίο παρέχεται σε συνεργασία με την ισραηλινική fintech εταιρεία Rapyd, αρχικά οι διαθέσιμες δυνατότητες θα περιλαμβάνουν τη μεταφορά χρημάτων μεταξύ χρηστών του Viber, αρχικά σε ευρώ και αργότερα και σε άλλα νομίσματα, τραπεζικές μεταφορές για εύκολη πληρωμή καθημερινών εξόδων όπως είναι οι λογαριασμοί υπηρεσιών κοινής ωφελείας, αλλά και αποκλειστικές εκπτώσεις και επιβραβεύσεις από τοπικούς συνεργάτες. Οι δυνατότητες θα διευρυνθούν μέσα στους επόμενους μήνες και το 2023, όπως σημειώνει ο κ. Eyal, θα δούμε ακόμη και τη δυνατότητα για πληρωμές σε φυσικά καταστήματα χρησιμοποιώντας QR codes και, φυσικά, το Viber Pay.

Πάντως, όπως αναφέρει ο κ. Eyal, η ενασχόληση της Rakuten Viber με το χώρο των πληρωμών δεν είναι καινούρια. Η εταιρεία είχε συνεργαστεί πριν 5 χρόνια με τη Western Union για τη μεταφορά χρημάτων, ενώ υπήρξε μία ακόμη συνεργασία με ρωσική εταιρεία fintech. Επιπλέον, το 2018 είχε γίνει μία προσπάθεια για την παροχή της δυνατότητας σε μικρές επιχειρήσεις να κάνουν μεταφορές χρημάτων μέσω του Viber. «Έχουμε μάθει πολλά από αυτές τις προσπάθειες» τονίζει ο επικεφαλής του Viber, προσθέτοντας ότι μία διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι πλέον η ταυτοποίηση του χρήστη γίνεται μέσα από το app.


«Ο χρήστης δεν χρειάζεται να φύγει από την εφαρμογή σε κανένα σημείο της διαδικασίας»
τονίζει ο κ. Eyal.

Επιπλέον, ο κ. Eyal επισημαίνει ότι θα δούμε πολλές συνέργειες με την ιαπωνική Rakuten, η οποία ελέγχει το Viber και ταυτόχρονα είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.



Η σημασία της Ελλάδας

Ένας βασικός λόγος που η Ελλάδα επελέγη να είναι μία από τις δύο πρώτες αγορές όπου ξεκινά τη διάθεση του το Viber Pay είναι η υψηλή δημοτικότητα της εφαρμογής στη χώρα μας καθώς εκτιμάται ότι είναι εγκατεστημένο στο 91% των smartphones! «Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που δίνουμε ιδιαίτερα προσοχή και προχωράμε σε τοπική προσαρμογή όλων των υπηρεσιών μας, ενώ συνεργαζόμαστε με κυβερνήσεις και προσοχή» επισημαίνει ο κ. Eyal. Πρακτικά, η Ελλάδα είναι μέσα στις 10 πιο σημαντικές αγορές για τη Rakuten Viber, η οποία δραστηριοποιείται συνολικά σε 180 χώρες σε ολόκληρο τον πλανήτη, δίνοντας πάντως λίγο μεγαλύτερη έμφαση σε περιοχές όπως είναι η κεντρική και ανατολική Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η ανατολική Ασία όπου η εφαρμογή είναι ιδιαίτερα δημοφιλής.


Ακόμη, η έρευνα που έγινε στην Ελλάδα έδειξε ότι οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν να μπορούν να μεταφέρουν χρήματα χωρίς επιπλέον κόστος, «κάτι που μπορούσαμε να προσφέρουμε» σπεύδει να σημειώσει ο κ. Eyal, ο οποίος γενικότερα υποστηρίζει ότι όλες οι εφαρμογές που προσφέρει ένα super app θα πρέπει να έχουν κάποια αξία για τον χρήστη.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα πλάνα για την Ελλάδα, ο κ. Eyal επισημαίνει ότι ο στόχος παραμένει η ενίσχυση της υπάρχουσας παρουσίας και η διεύρυνση των συνεργασιών και η δημιουργία περισσότερων κοινοτήτων και περιεχομένου. «Θέλουμε να διευρύνουμε τις συνεργασίες με influencers αλλά και αθλητικούς οργανισμούς, όπως, φυσικά, και με επιχειρήσεις. Η Ελλάδα είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης όσον αφορά στην αποστολή μηνυμάτων από επιχειρήσεις» τονίζει ο κ. Eyal, ο οποίος πάντως αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω συνεργασίες τονίζοντας ότι «αν προκύψει κάποια ευκαιρία θα την αξιοποιήσουμε». Σε κάθε περίπτωση πάντως το πλάνο για το άμεσο μέλλον είναι σχετικά απλό:

«Μέσα στην επόμενη πενταετία θέλουμε να κάνουμε το Viber το πρώτο super app στην Ελλάδα».

CNN.gr