Μπαράζ επενδύσεων στο online κανάλι από τα σουπερμάρκετ έφερε ο COVID-19 - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Μπαράζ επενδύσεων στο online κανάλι από τα σουπερμάρκετ έφερε ο COVID-19



Ως ψηφιακός επιταχυντής -και- για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, λειτουργεί η κρίση του COVID-19.

Ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα επενδύσει φέτος περισσότερα από €8 εκατ. για τη δημιουργία ή την ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Οι επενδύσεις αυτές αφορούν τόσο τη διαμόρφωση, λειτουργία και υποστήριξη των online καταστημάτων σούπερμαρκετ, όσο και των διαδικασιών που τα υποστηρίζουν. Ενδεικτικά περιλαμβάνουν logistics με την αγορά εξοπλισμού και τη δημιουργία εγκαταστάσεων και pick-up points στα καταστήματα. Ήδη, μέχρι τον Σεπτέμβριο εφέτος, οι αλυσίδες σουπερμάρκετ είχαν επενδύσει για τον σκοπό αυτό περί τα €4,7 εκατ. Ο στόχος τους ήταν να ανταποκριθούν στη μαζική στροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό κανάλι αγορών.

«Η πανδημία και ιδιαίτερα η περίοδος του lockdown, με τις αλλαγές που επέφεραν στις αγοραστικές συνήθειες, “ανάγκασαν” τις εταιρείες του κλάδου να στραφούν πιο έντονα στη λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αν και υπήρχαν επενδύσεις από τις περισσότερες μεγάλες εταιρείες του κλάδου, αυτές πολλαπλασιάστηκαν μέσα σε λίγους μήνες», σημειώνει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.


Θέσεις εργασίας

Η πανδημία και η επακόλουθη ευρύτερη αξιοποίηση εναλλακτικών καναλιών πώλησης, όπως τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες, λειτούργησαν ως καταλύτης για προσλήψεις στον κλάδο. Η εκτίναξη των online αγορών αφενός δημιούργησε στο λιανεμπόριο τροφμίμων αυξημένες ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό σε εξειδικευμένες θέσεις, που σχετίζονται με το ψηφιακό κανάλι.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το 15% των προσλήψεων στη διάρκεια της πανδημίας έγινε για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιούργησε το online κανάλι. Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020 το λιανεμπόριο τροφίμων αύξησε τις θέσεις εργασίας κατά 7.000 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.


Το κόστος διαχείρισης

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ, το συνολικό κόστος διαχείρισης της πανδημίας μέχρι τώρα για τα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου €100 εκατ. Οι συνολικές δαπάνες από τις επιχειρήσεις του κλάδου, προκειμένου να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στον καταναλωτή λόγω της πανδημίας, αυξήθηκαν, το διάστημα Μάρτιος 2020 – Σεπτέμβριος 2020, κατά 6,5%.

Από τη μελέτη του Ινστιτούτου για τον υπολογισμό του κόστους της πανδημίας COVID-19 στον κλάδο των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα) προκύπτει ότι το κόστος από τη διαχείριση της πανδημίας του COVID-19 θα ξεπεράσει τα €160 εκατ. για το σύνολο του έτους. Αυτό αντιστοιχεί στο 1,55% του κύκλου εργασιών, όταν το καθαρό περιθώριο εκμετάλλευσης του κλάδου για την τελευταία 2ετία είναι 0,89%. “Πρακτικά, δηλαδή, αυτό το νέο κόστος υπερβαίνει την καθαρή κερδοφορία του κλάδου, ακόμα και στα πιο αισιόδοξα σενάρια για την πορεία της”, αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.


Εργασιακό κόστος

Το μεγαλύτερο μερίδιο προκύπτει από το επιπλέον εργασιακό κόστος, το οποίο εκτιμάται ήδη σε €76 εκατ. Η βασική πηγή αυτού του κόστους είναι οι νέες προσλήψεις, που πραγματοποίησαν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία κόστους αφορά την παράδοση κατ’ οίκον, το οποίο εκτιμάται σε περίπου €8 εκατ. έως τον Σεπτέμβριο του 2020. Η παράδοση κατ’ οίκον μπορεί να προέρχεται από ηλεκτρονικές ή τηλεφωνικές παραγγελίες, οι οποίες επίσης παρουσιάζουν αύξηση.



Πόσο κόστισε η διαχείριση της πανδημίας COVID-19




της Νατάσας Φραγκούλη
Πηγή: ΙΕΛΚΑ
moved.gr