Τελευταία Νέα:

Θυμός: Τι σχέση έχει με την έλλειψη ύπνου – Τι πρέπει να κάνετε



Οι κουρασμένοι θυμώνουν πιο εύκολα, αποδεικνύει νέα μελέτη. Πόση κούραση μπορεί να εντείνει τον θυμό.
Ποιο είναι το «αντίδοτο».
Αν νιώθετε συνεχώς ή ξαφνικά πολύ θυμωμένοι, εξετάστε πόσες ώρες κοιμάστε το βράδυ. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως η έλλειψη ύπνου μειώνει τις ψυχικές αντοχές μας, με συνέπεια ο θυμός να αναπτύσσεται πιο εύκολα και να είναι πιο έντονος από το αναμενόμενο ή το εύλογο.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε στάδιο, υπό ελεγχόμενες και υπό πραγματικές συνθήκες. Σε όλα τα στάδια το εύρημα ήταν το ίδιο: ο θυμός χρειάζεται ξεκούραση. Ειδάλλως, εντείνεται όσο αυξάνεται η κούραση.

Την μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Άιοβα. Όπως αναφέρουν, έστω και 2-2,5 ώρες ύπνου λιγότερες κάθε βράδυ είναι αρκετές για να ενταθεί ο θυμός όταν βρεθούμε αντιμέτωποι με εκνευριστικές καταστάσεις, όποιες κι αν είναι αυτές.

Μολονότι το εύρημα μοιάζει αναμενόμενο, η παρούσα μελέτη είναι μία από τις πρώτες που εξετάζουν κατά πόσον θα μπορούσε ο θυμός να είναι απόρροια της έλλειψης ύπνου.

«Αρκετές προγενέστερες μελέτες είχαν δείξει συσχέτιση μεταξύ του ύπνου και του θυμού. Εν τούτοις, παρέμενε το ερώτημα εάν η έλλειψη ύπνου ευθυνόταν για τον θυμό ή αν ο θυμός διατάρασσε τον ύπνο», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Zlatan Krizan, καθηγητής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο. Η νέα μελέτη δίνει απάντηση σε αυτό το ερώτημα. 

Παρέχει επίσης νέα στοιχεία για την ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε στις εκνευριστικές συνθήκες, όταν είμαστε κουρασμένοι.

Πως διεξήχθη η μελέτη
Η νέα μελέτη βασίζεται στην ανάλυση ημερολογίων 202 φοιτητών και σε πειράματα στο εργαστήριο με εθελοντές εκτός πανεπιστημίου. Οι ερευνητές ζήτησαν από τους φοιτητές να καταγράφουν επί έναν μήνα:


Τις ώρες του βραδινού ύπνου τους
Τα στρεσογόνα γεγονότα της καθημερινότητάς τους
Τον θυμό που ένιωθαν


Τα ημερολόγιά τους έδειξαν ότι ο θυμός τους ήταν εντονότερος τις ημέρες που δεν είχαν κοιμηθεί επαρκώς το βράδυ.

Στη δεύτερη φάση της μελέτης, οι επιστήμονες πραγματοποίησαν πείραμα με 147 εθελοντές από τον γενικό πληθυσμό της περιοχής τους. Οι εθελοντές χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες:
Η μία κοιμόταν όπως συνήθως
Η άλλη έπρεπε να περιορίσει τον ύπνο στο σπίτι κατά 5 ώρες, μοιρασμένες σε δύο συνεχόμενα βράδια

Όταν πέρασαν τα δύο βράδια, όλοι οι εθελοντές πήγαν στο εργαστήριο των επιστημόνων. Εκεί εκτέθηκαν σε έναν εκνευριστικό θόρυβο, με τους ειδικούς να καταγράφουν το επίπεδο του θυμού τους.


Τα ευρήματα στο εργαστήριο
Το πείραμα έδειξε ότι οι εθελοντές που ήταν ξεκούραστοι, προσαρμόζονταν στον θόρυβο. Έτσι ο θυμός τους ήταν λιγότερος, έπειτα από δύο ημέρες αλλεπάλληλης ενόχλησης.


Αντιθέτως, οι εθελοντές με την έλλειψη ύπνου ήταν εξοργισμένοι. Μάλιστα ο θυμός τους όχι μόνο ήταν εντονότερος, αλλά αυξανόταν καθώς περνούσαν οι μέρες. Αυτό υποδηλώνει ότι η έλλειψη ύπνου είχε υπονομεύσει την συναισθηματική προσαρμογή τους στην ενοχλητική συνθήκη.


Παρόμοια ευρήματα είχε και ένα άλλο πείραμα, στο οποίο εξετάστηκε ο θυμός μετά από ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι στον υπολογιστή

«Τα ευρήματα αυτά είναι σημαντικά διότι αποκαλύπτουν μια ισχυρή, αιτιολογική συσχέτιση», τόνισε ο Dr. Krizan. «Η έλλειψη ύπνου ως φαίνεται αυξάνει τον εκνευρισμό μας και ο θυμός μας εντείνεται καθώς περνά ο καιρός. Αυτό έχει συνέπειες στην καθημερινότητά μας, όπως φαίνεται και από τα ημερολόγια των φοιτητών».

Ποια είναι η λύση; 

Να φροντίσετε να φτιάξετε το ημερήσιο πρόγραμμά σας, ώστε να έχετε χρόνο για να ξεκουράζεστε επαρκώς τη νύχτα, συνιστά.








Δεν υπάρχουν σχόλια