Τελευταία Νέα:

Χαμηλό ασβέστιο: Ποιες αιτίες ευθύνονται και με ποιες τροφές θα το αυξήσετε;



Για τη διατήρηση των οστών μας σε καλή κατάσταση σημαντικός παράγοντας είναι ένα μεταλλικό στοιχείο, το ασβέστιο.


Το ασβέστιο είναι επίσης υπεύθυνο για την πήξη του αίματος, τη μυϊκή σύσπαση, αλλά και τη μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων κ.ά.

Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες της Mayo Clinic, τα συνηθέστερα συμπτώματα έλλειψης ασβεστίου είναι τα εξής:

  • Οστεομαλάκυνση και οστεοπόρωση, που προκαλούν
  • Πόνο στα οστά
  • Μυϊκή αδυναμία
  • Αργή αποκατάσταση καταγμάτων
  • Εύθρυπτα οστά
  • Παραμόρφωση σπονδυλικής στήλης
  • Απώλεια ύψους
  • Άλλες ιατρικές καταστάσεις που σχετίζονται με τη μειωμένη πρόσληψη είναι η κακή διατροφή, η δυσαπορρόφηση, ο υποπαραθυρεοειδισμός, ορισμένα νεφρικά νοσήματα, όπως η ραβδομυόλυση.
Παράγοντες που μειώνουν την απορρόφηση ασβεστίου:
  1. Στρες
  2. Καθιστική ζωή
  3. Έλλειψη βιταμίνης D
  4. Έλλειψη μαγνησίου
  5. Μειωμένο υδροχλωρικό οξύ στομάχου
  6. Φυτικό οξύ
  7. Φυτικές ίνες


Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η απορρόφηση του ασβεστίου εξαρτάται και από την ηλικιακή ομάδα των ατόμων. Η απορρόφηση στα βρέφη είναι υψηλή, ενώ μειώνεται δραματικά σε μεγάλες ηλικίες.

Η μεγάλη κατανάλωση πρωτεΐνης και καφέ προκαλούν αυξημένη αποβολή ασβεστίου από τα ούρα, όπως επίσης συμβαίνει το ίδιο και στις περιπτώσεις υπερβολικής κατανάλωσης αναψυκτικών, που περιέχουν πολύ φωσφόρο.

Το ασβέστιο στον οργανισμό προστατεύει τα οστά και τα δόντια από τη συσσώρευση μολύβδου, ενός πολύ τοξικού μετάλλου.

Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο
  • Λευκά φασόλια: περίπου 191mg ασβεστίου σε μία κούπα κονσέρβα
  • Σολομός: περίπου 232 mg ασβεστίου σε μισή κονσέρβα
  • Σαρδέλα: περίπου 321 mg ασβεστίου σε 7 σαρδέλες
  • Αποξηραμένα σύκα: περίπου 107 mg ασβεστίου σε 8 ολόκληρα αποξηραμένα σύκα
  • Μαυρομάτικα φασόλια: περίπου 185 mg ασβεστίου σε μισή κούπα κονσέρβα
  • Αμύγδαλα: περίπου 72 mg ασβεστίου σε ¼ της κούπας ψημένα αμύγδαλα (περίπου 20 αμύγδαλα)


Πηγή: healthreport.gr





Δεν υπάρχουν σχόλια