Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Μήνυμα του Εκπαιδευτικού Οργανισμού "Φροντιστήρια ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ" προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες

Η περίοδος των Πανελληνίων συνιστά μια οικογενειακή μορφή άγχους τουλάχιστον όπως βιώνεται στο πλαίσιο της σύγχρονης ελληνικής οικογένειας. Είναι ένα συναίσθημα που επηρεάζει όλα τα μέλη της οικογένειας και όχι μονο τον υποψήφιο.
Ο υποψήφιος συχνά δεν καλείται να αντιμετωπίσει μόνο την ματαίωση των δικών του ονείρων μα και να διαχειριστεί και τις γειωμένες προσδοκίες των γονέων καθώς και του κοινωνικού του περίγυρου ιδίως σε περίπτωση που ανήκει στην κατηγορία των καλών μαθητών, στοιχείο που τον επιβαρύνει με την ηθική και κοινωνική υποχρέωση και αίσθηση ευθύνης πως πρέπει να δικαιώσει σε όλους, από γονείς μέχρι άλλους συγγενείς και καθηγητές, τον τίτλο του καλού ή άριστου που έφερε έως σήμερα.
Το άγχος είναι επαυξημένο ιδίως σε μαθητές που έχουν λάβει προειδοποίηση ή έστω γνωρίζουν για τις μειωμένες οικονομικές δυνατότητες των γονέων τους κάτι που τους βάζει σε διαδικασία όχι μόνο να επιλέγουν συγκεκριμένο τόπο αλλά και σχολή με βάση το κριτήριο αυτό. Η ενδεχομενη αποτυχία λαμβάνει πολλές προεκτάσεις μέσα στον ψυχισμό τους καθώς ίσως πρόκειται και για την πρώτη ήττα ή δυσκολία της ζωής τους όπου έρχονται αντιμέτωποι με τον ανταγωνισμό της ζωής, με τον πιθανό προσωρινό αποκλεισμό αλλά και με το ότι η αποτυχία έρχεται να τους διδάξει πολύ σημαντικότερα μαθήματα ζωής από ότι μία επιτυχία. Πως ποτέ δεν πρέπει να εγκαταλείπεις το όνειρό σου όσο και εάν ματαιώνεσαι από τις συνθήκες και πως θα πρέπει κάθε φορά να είσαι εσύ ένας αυστηρός αλλά δίκαιος κριτής του εαυτού σου που θα σου θέτεις διαρκώς και μεγαλύτερα όρια στις αντοχές σου προκειμένου να σκληρύνεις τόσο όσο να μην κάμπτεσαι από τις δυσκολίες της ζωής.
Ο κάθε υποψήφιος/α καλείται λοιπόν στις Πανελλήνιες να αντιμετωπίσει και τον μεγαλύτερο εχθρό του, τον ίδιο του τον εαυτό. Έναν εαυτό που ίσως φοβηθεί, δεν προσπαθήσει στο μέγιστο ή ακόμη και αποφασίσει να παραιτηθεί εάν δεν τα καταφέρει. Ο κάθε μαθητής και μαθήτρια καλείται να αντιμετωπίσει ένα βαθύ υπαρξιακό ζητημα ζωής λοιπόν με κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές προεκτάσεις, εκεί που οι περισσότεροι από τον περίγυρό του τον γαλουχούν ώστε απλά να δώσει μερικά μαθήματα και να πετύχει την εισαγωγή του.
Συνεπώς θερμή παράκληση σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες να αντιληφθούν πως οι Πανελλήνιες έχουν ένα βαθύ και συμβολικό ρόλο στην ζωή και στην ψυχολογική ανάπτυξη του υποψηφίου και συγκεκριμένα να τον προετοιμάσουν για το αίσθημα ευθύνης, υγιούς ρίσκου και καταβολής προσπάθειας που ενέχει η ζωή και η καθημερινότητα ενός ανθρώπου και όχι απλά να εστιάζουν σε έναν μέσο όρο ή μία σχολη, καθώς ακόμη και εάν επιτευχθεί εισαγωγή στην σχολή αν ο νεαρός ενήλικας δεν φέρει συγκεκριμένες αξίες μέσα του, περί προσπάθειας, περί αυτοπειθαρχίας, περί στόχων και οργάνωσης ζωής, καθώς και αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης θα δυσκολευτεί να σημειώσει πρόοδο προσωπική και επαγγελματική καθώς και θα καμφθεί από την κοινωνία που απαιτεί ολοένα και περισσότερα.
Γονείς, κηδεμόνες συγγενείς, φίλοι του κάθε μαθητή και μαθήτριας θα πρέπει να τον περιβάλλουν με στοργή και κατανόηση ενώ ο ίδιος ο υποψήφιος και η υποψήφια θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί ψυχολογικά για έναν από τους πρώτους αγώνες της ζωής του τουλάχιστον 2 με 3 χρόνια πριν γνωρίζοντας ωστόσο πως ακόμη και εάν το αποτέλεσμα δεν είναι το πιο επιθυμητό δυνατό, είναι ο ίδιος και η δύναμη μέσα του που θα τον κάνουν να δημιουργήσει μια επόμενη ευκαιρία στην ζωή και να πορευτεί σε δρόμους παράλληλους και πετυχημένους..
απο την Φιλιππιάδου Μαγδαληνή
• Ιατρός / Ψυχίατρος / Ψυχοθεραπεύτρια, M.Sc., Ph.D.c
• Πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγ.Προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγ.Προσανατολισμού)
• Εξωτερική συνεργάτης των Φροντιστηρίων ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ
Post Comment