Πρόσκληση της Ένωσης των Συλλόγων Γονέων Μαθητών / Μαθητριών Δήμου Θέρμης σε βιωματικό σεμινάριο στις 14/4
Το Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία σας καλεί
στις 14/4 στο 2ο Γυμνάσιο Θέρμης στις 11.00
να δοκιμάσετε σε ένα βιωματικό σεμινάριο,
τις «τακτικές» που ακολούθησε η ομάδα που νίκησε,
ως μία ριζική απάντηση στα
- φαινόμενα βίας,
- στην έλλειψη ενδιαφέροντος
- και άλλων προβλημάτων στις σχέσεις και τη ζωή της σχολικής κοινότητας
Ποιος/α έχει το λόγο;
Θα πρέπει να μιλήσουν όλοι/ες;
Ποιος/α συντονίζει;
Ποιος/α κρατάει πρακτικά;
Πως συνδυάζονται απόψεις και ιδέες;
Τι σημαίνει συναινώ;
Πως γίνεται ο/η εκπρόσωπος να μεταφέρει τα όσα η ομάδα αποφάσισε και όχι κάτι άλλο;
Πως οργανώνεις μία δράση;
Ψηφίζουμε άτομα ή ρόλους;
Έχουμε το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη;
Πως επιλύεται μία σύγκρουση;
Και το πιο σημαντικό:
Πως οι συλλογικές διαδικασίες λήψης απόφασης μπορεί να είναι αποτελεσματικές;
Η εκδήλωση απευθύνεται σε όλους τους γονείς του Δ. Θέρμης Λυκείων, Γυμνασίων και Δημοτικών.
Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί να παραστούν:
⦁ ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας
⦁ οι Διευθυντές/ντριες των 5 σχολείων στα οποία υλοποιείται το πρόγραμμα
Την εκδήλωση θα υλοποιήσουν οι εξωτερικές συνεργάτιδες του Δ. Θέρμης που είναι οι υπεύθυνες για το πρόγραμμα στα 5 σχολεία:
➛ Νάγια Τσελεπή, Διδάκτωρ και ερευνήτρια Ανθρωπογεωγραφίας, Διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, συμμετέχουσα σε ερευνητικά έργα για τα κοινά στην Εκπαίδευση.
➛ Σοφία Κυπριανίδου, συνεργάτιδα με μακροχρόνια ενασχόληση με παιδιά, εφήβους και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Σκηνοθέτιδα και ηθοποιός-θεατροπαιδαγωγός
Την εκδήλωση στηρίζουν:
- το Εργαστήριο Co-Space «Μελέτης Συλλογικών Πρακτικών για τον Χώρο και την Ανάπτυξη» του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
- το Εργαστήριο «Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης» της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
- το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας του τμήματος Ψυχολογίας του του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Σας περιμένουμε!
Ένωση των Συλλόγων Γονέων Μαθητών Μαθητριών Δήμου Θέρμης
με τον Πρόεδρο ή τη Γραμματέα της Ένωσης (Γιώργος Γριτζάς 6972393211, Άννα Χατζηνούσκα 6945109787)
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Μίκρας
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Γυμνασίου Μίκρας
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Θέρμης
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου ΓΕΛ Θέρμης
- Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΕΠΑΛ Βασιλικών
με τον Πρόεδρο ή τη Γραμματέα της Ένωσης (Γιώργος Γριτζάς 6972393211, Άννα Χατζηνούσκα 6945109787)
Δεκάδες μελέτες δείχνουν, ότι τα σχολεία με λιγότερη βία τείνουν να είναι εκείνα στα οποία οι μαθητές/τριες
Όταν ακούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες, τότε
Ομάδα Βία - Ομάδα Συμμετοχή
⦁ Ο «δεν με προσέχει κανείς»
⦁ Η «δεν με ακούει κανείς»
⦁ Ο «οι ανάγκες μου μπαίνουν στο περιθώριο»
⦁ Η «αυτόν τον τρόπο μου έμαθαν»
⦁ Ο «η διαφορετικότητα είναι μπλιάχ»
⦁ Η «όπως με εξουσιάζουν θα εξουσιάζω»
⦁ Ο «έχω άγχος αν τα καταφέρω με τα μαθήματα και τόσες υποχρεώσεις»
⦁ Η «οι κανόνες είναι δεδομένοι»
⦁ Ο «τα πάντα είναι τυποποιημένα και βαρετά»
⦁ Η «κάνω ότι μου λένε να κάνω»
⦁ Η «το σχολείο είναι αυτό που είναι, απλά το αποδέχομαι»
⦁ γνωρίζουν τους κανόνες του σχολείου και πιστεύουν ότι είναι δίκαιοι,
⦁ έχουν θετικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς τους,
⦁ αισθάνονται ότι έχουν την «ιδιοκτησία» του σχολείου τους,
⦁ αισθάνονται ότι βρίσκονται σε μια τάξη και ένα σχολικό περιβάλλον θετικό και εστιασμένο στη μάθηση και τη δημιουργία.
Όταν ακούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες, τότε
⦁ μειώνονται τα προβλήματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς
⦁ και αυξάνεται η ικανοποίηση από τη ζωή στο σχολείο.
⦁ Μήπως λοιπόν αυτή θα μπορούσε να είναι μία λογική λύση
στα αμέτρητα πλέον περιστατικά βίας στα σχολεία μας;
στα αμέτρητα πλέον περιστατικά βίας στα σχολεία μας;
⦁ Για να τη βρούμε κάναμε έναν «αγώνα ποδοσφαίρου»
μεταξύ των ομάδων της «Συμμετοχής» και της «Βίας».
μεταξύ των ομάδων της «Συμμετοχής» και της «Βίας».
⦁ Αν κέρδιζε η συμμετοχή, τότε θα είχαμε βρει τη μαγική λύση.
⦁ Στον αγώνα οι παίκτες και οι παίκτριες ήταν οι εξής:
Ομάδα Βία - Ομάδα Συμμετοχή
⦁ Ο «δεν με προσέχει κανείς»
⦁ Ο «μιλούν όλοι και όλες»
⦁ Η «δεν με ακούει κανείς»
⦁ Η «ακούν όλοι και όλες»
⦁ Ο «οι ανάγκες μου μπαίνουν στο περιθώριο»
⦁ Ο «οι ανάγκες μου συνδιαμορφώνουν την απόφαση»
⦁ Η «αυτόν τον τρόπο μου έμαθαν»
⦁ Η «μου αρέσει που μαθαίνω τρόπους να συζητώ»
⦁ Ο «η διαφορετικότητα είναι μπλιάχ»
⦁ Ο «η διαφορετικότητα είναι κουλ, παράγει κοινωνικές καινοτομίες»
⦁ Η «όπως με εξουσιάζουν θα εξουσιάζω»
⦁ Η «καταργώ τις ιεραρχίες καλλιεργώντας την ισότητα και την ενσυναίσθηση»
⦁ Ο «έχω άγχος αν τα καταφέρω με τα μαθήματα και τόσες υποχρεώσεις»
⦁ Ο «μοιράζομαι τις αγωνίες μου και αλληλο-υποστηριζόμαστε, προτείνοντας νέες λύσεις»
⦁ Η «οι κανόνες είναι δεδομένοι»
⦁ Η «τους κανόνες τους συνδιαμορφώνω»
⦁ Ο «τα πάντα είναι τυποποιημένα και βαρετά»
⦁ Ο «όλοι μαζί σπάμε τη βαρεμάρα, συναποφασίζουμε για ένα σχολείο που μας εμπνέει»
⦁ Η «κάνω ότι μου λένε να κάνω»
⦁ Η «κάνω αυτά που με εκφράζουν και τα μοιράζομαι για να γίνουν περισσότερα»
⦁ Η «το σχολείο είναι αυτό που είναι, απλά το αποδέχομαι»
⦁ Η «αλλάζω το σχολείο, το κάνω πηγή χαράς, δημιουργίας, συμπερίληψης, συνεργασίας – Το σχολείο που ονειρεύομαι»
Ο αγώνας ήταν δύσκολος και κέρδισε η «Συμμετοχή» 1-0
Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης στο https://drive.google.com/.../1ZJeWxABMnk4jZfiCz.../view...