Πρόσκληση της Ένωσης των Συλλόγων Γονέων Μαθητών / Μαθητριών Δήμου Θέρμης σε βιωματικό σεμινάριο στις 14/4 - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Πρόσκληση της Ένωσης των Συλλόγων Γονέων Μαθητών / Μαθητριών Δήμου Θέρμης σε βιωματικό σεμινάριο στις 14/4



Πρόσκληση Ένωσης των Συλλόγων Γονέων Μαθητών - Μαθητριών Δήμου Θέρμης


Το Δίκτυο Σχολείων για τη Δημοκρατία σας καλεί
στις 14/4 στο 2ο Γυμνάσιο Θέρμης στις 11.00
να δοκιμάσετε σε ένα βιωματικό σεμινάριο,
τις «τακτικές» που ακολούθησε η ομάδα που νίκησε,
ως μία ριζική απάντηση στα 
  • φαινόμενα βίας, 
  • στην έλλειψη ενδιαφέροντος
  • και άλλων προβλημάτων στις σχέσεις και τη ζωή της σχολικής κοινότητας
Ποιος/α έχει το λόγο; 
Θα πρέπει να μιλήσουν όλοι/ες; 
Ποιος/α συντονίζει; 
Ποιος/α κρατάει πρακτικά; 
Πως συνδυάζονται απόψεις και ιδέες; 
Τι σημαίνει συναινώ; 
Πως γίνεται ο/η εκπρόσωπος να μεταφέρει τα όσα η ομάδα αποφάσισε και όχι κάτι άλλο; 
Πως οργανώνεις μία δράση; 
Ψηφίζουμε άτομα ή ρόλους; 
Έχουμε το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη; 
Πως επιλύεται μία σύγκρουση;

Και το πιο σημαντικό: 
Πως οι συλλογικές διαδικασίες λήψης απόφασης μπορεί να είναι αποτελεσματικές;

Η εκδήλωση απευθύνεται σε όλους τους γονείς του Δ. Θέρμης Λυκείων, Γυμνασίων και Δημοτικών.

Στην εκδήλωση έχουν προσκληθεί να παραστούν:
⦁ ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας
⦁ οι Διευθυντές/ντριες των 5 σχολείων στα οποία υλοποιείται το πρόγραμμα


Την εκδήλωση θα υλοποιήσουν οι εξωτερικές συνεργάτιδες του Δ. Θέρμης που είναι οι υπεύθυνες για το πρόγραμμα στα 5 σχολεία:

➛ Νάγια Τσελεπή, Διδάκτωρ και ερευνήτρια Ανθρωπογεωγραφίας, Διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, συμμετέχουσα σε ερευνητικά έργα για τα κοινά στην Εκπαίδευση.

➛ Σοφία Κυπριανίδου, συνεργάτιδα με μακροχρόνια ενασχόληση με παιδιά, εφήβους και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Σκηνοθέτιδα και ηθοποιός-θεατροπαιδαγωγός


Την εκδήλωση στηρίζουν:

- το Εργαστήριο Co-Space «Μελέτης Συλλογικών Πρακτικών για τον Χώρο και την Ανάπτυξη» του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

- το Εργαστήριο «Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης» της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

- το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας του τμήματος Ψυχολογίας του του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σας περιμένουμε!


Ένωση των Συλλόγων Γονέων Μαθητών Μαθητριών Δήμου Θέρμης
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Μίκρας
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 3ου Γυμνασίου Μίκρας
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Θέρμης
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου ΓΕΛ Θέρμης
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΕΠΑΛ Βασιλικών
Για επικοινωνία:
με τον Πρόεδρο ή τη Γραμματέα της Ένωσης (Γιώργος Γριτζάς 6972393211, Άννα Χατζηνούσκα 6945109787)




Δεκάδες μελέτες δείχνουν, ότι τα σχολεία με λιγότερη βία τείνουν να είναι εκείνα στα οποία οι μαθητές/τριες
⦁ γνωρίζουν τους κανόνες του σχολείου και πιστεύουν ότι είναι δίκαιοι,
⦁ έχουν θετικές σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς τους,
⦁ αισθάνονται ότι έχουν την «ιδιοκτησία» του σχολείου τους,
⦁ αισθάνονται ότι βρίσκονται σε μια τάξη και ένα σχολικό περιβάλλον θετικό και εστιασμένο στη μάθηση και τη δημιουργία.


Όταν ακούμε τους μαθητές και τις μαθήτριες, τότε
⦁ μειώνονται τα προβλήματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς
⦁ και αυξάνεται η ικανοποίηση από τη ζωή στο σχολείο.
⦁ Μήπως λοιπόν αυτή θα μπορούσε να είναι μία λογική λύση
στα αμέτρητα πλέον περιστατικά βίας στα σχολεία μας;
⦁ Για να τη βρούμε κάναμε έναν «αγώνα ποδοσφαίρου»
μεταξύ των ομάδων της «Συμμετοχής» και της «Βίας».
⦁ Αν κέρδιζε η συμμετοχή, τότε θα είχαμε βρει τη μαγική λύση.
⦁ Στον αγώνα οι παίκτες και οι παίκτριες ήταν οι εξής:

Ομάδα Βία - Ομάδα Συμμετοχή

⦁ Ο «δεν με προσέχει κανείς» 
⦁ Ο «μιλούν όλοι και όλες»

⦁ Η «δεν με ακούει κανείς» 
⦁ Η «ακούν όλοι και όλες»

⦁ Ο «οι ανάγκες μου μπαίνουν στο περιθώριο» 
⦁ Ο «οι ανάγκες μου συνδιαμορφώνουν την απόφαση»

⦁ Η «αυτόν τον τρόπο μου έμαθαν» 
⦁ Η «μου αρέσει που μαθαίνω τρόπους να συζητώ»

⦁ Ο «η διαφορετικότητα είναι μπλιάχ» 
⦁ Ο «η διαφορετικότητα είναι κουλ, παράγει κοινωνικές καινοτομίες»

⦁ Η «όπως με εξουσιάζουν θα εξουσιάζω» 
⦁ Η «καταργώ τις ιεραρχίες καλλιεργώντας την ισότητα και την ενσυναίσθηση»

⦁ Ο «έχω άγχος αν τα καταφέρω με τα μαθήματα και τόσες υποχρεώσεις» 
⦁ Ο «μοιράζομαι τις αγωνίες μου και αλληλο-υποστηριζόμαστε, προτείνοντας νέες λύσεις»

⦁ Η «οι κανόνες είναι δεδομένοι» 
⦁ Η «τους κανόνες τους συνδιαμορφώνω»

⦁ Ο «τα πάντα είναι τυποποιημένα και βαρετά» 
⦁ Ο «όλοι μαζί σπάμε τη βαρεμάρα, συναποφασίζουμε για ένα σχολείο που μας εμπνέει»

⦁ Η «κάνω ότι μου λένε να κάνω» 
⦁ Η «κάνω αυτά που με εκφράζουν και τα μοιράζομαι για να γίνουν περισσότερα»

⦁ Η «το σχολείο είναι αυτό που είναι, απλά το αποδέχομαι» 
⦁ Η «αλλάζω το σχολείο, το κάνω πηγή χαράς, δημιουργίας, συμπερίληψης, συνεργασίας – Το σχολείο που ονειρεύομαι»

Ο αγώνας ήταν δύσκολος και κέρδισε η «Συμμετοχή» 1-0

Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης στο https://drive.google.com/.../1ZJeWxABMnk4jZfiCz.../view...