Πότε θα ξεκινήσουν οι διαγραφές φοιτητών;
Από την ακαδημαϊκή χρονιά 2024 -2025 αναμένεται να αρχίσουν να διαγράφονται οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που έχουν υπερβεί το όριο φοίτησης του ν+2, όπως ενημέρωσε ο γενικός γραμματέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Οδυσσέας Ζώρας.
Ειδικότερα, σε μια συνέντευξη εφ' όλης της ύλης, που παραχώρησε στην ΕΡΤ, ο κ. Ζώρας έκανε γνωστά τα σχέδια του υπουργείου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων και οι διαγραφές των φοιτητών, αλλά και το χρονοδιάγραμμα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Για τις διαγραφές, τόνισε πως «τίθεται πάλι από του χρόνου και από τους παλαιότερους φοιτητές σε ισχύ το ν+2 όπου 2 είναι τα δύο χρόνια επιπλέον, ανάλογα με τον χρόνο φοίτησης».
Διευκρίνισε, δε, ότι θα εξεταστούν ειδικές περιπτώσεις, όπως εκείνες των φοιτητών που έχουν προβλήματα υγείας.
Το χρονοδιάγραμμα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων και οι προϋποθέσεις
Μιλώντας για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ο γενικός γραμματέας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υπουργείου ανέφερε πως «υποθέτουμε ότι θα ξεκινήσουν από το 2025. Δηλαδή το παιδί που είναι στην Α’ Λυκείου θα είναι έτοιμο να περάσει στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά Πανεπιστήμια».
«Μία από τις προϋποθέσεις είναι να διαθέτουν campus και σημαντικές υποδομές. Δεν θα έρθει ένα Πανεπιστήμιο που θα ανοίξει ένα διαμέρισμα ή έναν όροφο σε μια πολυκατοικία και θα πει με μία ταμπέλα Πανεπιστήμιο».
«Στις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις είναι καταρχήν ο αριθμός των διδασκόντων να μην είναι λιγότερο από 30 ανά σχολή, διότι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι αυτά τα πανεπιστήμια να ιδρύσουν τρεις κύκλους πρώτους κύκλους σπουδών, δηλαδή τρία προπτυχιακά προγράμματα.
Συνεπώς θα ξεκινήσουν με αυτά με τους τρεις κύκλους σπουδών και θα έχουν 30 καθηγητές, οι οποίοι θα πρέπει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, αν όχι όλοι, να διαθέτουν διδακτορικό πτυχίο, όπως ισχύει και στην Ελλάδα» τόνισε μεταξύ άλλων.
Για την επιλογή των καθηγητών εξήγησε ότι «υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που γίνεται επιλογή, όπως γίνεται με ένα καινούργιο πανεπιστήμιο ελληνικό, οι καθηγητές μεταξύ τους, οι ανώτερες βαθμίδες επιλέγουν τις κατώτερες.
Για την επιλογή των καθηγητών εξήγησε ότι «υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που γίνεται επιλογή, όπως γίνεται με ένα καινούργιο πανεπιστήμιο ελληνικό, οι καθηγητές μεταξύ τους, οι ανώτερες βαθμίδες επιλέγουν τις κατώτερες.
Θα έχει λόγο το μητρικό πανεπιστήμιο καταρχήν γιατί αυτά είναι παραρτήματα που θα ανήκουν, θα υπάγονται σε κάποιο άλλο πανεπιστήμιο, το οποίο και αυτό το πανεπιστήμιο θα έχει τους δικούς του κανόνες. Και επειδή πρόκειται περί πολύ σοβαρών πανεπιστημίων, να ξέρετε ότι οι κανόνες που θα έχουν θα είναι εξίσου αυστηροί με τους κανόνες που θα θέσουμε εμείς στο δικό μας χώρο.
Δηλαδή και εμείς θα θέσουμε κανόνες αυστηρούς ακαδημαϊκούς και monitoring κατά τη διάρκεια και κατά τη διάρκεια των σπουδών και παρακολούθηση και το δικαίωμα αφαίρεσης αδείας έχουμε. Έχουμε πολλά εργαλεία ούτως ώστε να παρακολουθούμε τη σωστή ακαδημαϊκή εκπαίδευση».
Επεσήμανε ότι «κάθε πανεπιστήμιο έχει και τα δίδακτρα του ανάλογα με το αντικείμενο. Δηλαδή άλλα δίδακτρα έχουν οι ιατρικές σχολές, οι οποίες διαθέτουν εργαστήρια, νοσοκομεία και άλλα δίδακτρα έχει μια νομική.
Επεσήμανε ότι «κάθε πανεπιστήμιο έχει και τα δίδακτρα του ανάλογα με το αντικείμενο. Δηλαδή άλλα δίδακτρα έχουν οι ιατρικές σχολές, οι οποίες διαθέτουν εργαστήρια, νοσοκομεία και άλλα δίδακτρα έχει μια νομική.
Επειδή πρόκειται περί μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, όλα τα χρήματα τα οποία κερδίζονται από το πανεπιστήμιο μέσω των διδάκτρων επανέρχονται στους φοιτητές με κάποια μορφή ανταποδοτικότητας και ποιότητα».