Η ιστορία πίσω από το νέο ελληνικό ξενοδοχείο που πήρε διεθνές χρυσό βραβείο αρχιτεκτονικής - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Η ιστορία πίσω από το νέο ελληνικό ξενοδοχείο που πήρε διεθνές χρυσό βραβείο αρχιτεκτονικής


Το Isla Brown Corinthia αποτελεί το προϊόν της μεταμόρφωσης του ξενοδοχείου της δεκαετίας του ’70 “Χανικιάν”, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.

Οι πρωταγωνιστές του σχεδιασμού του νέου εγχειρήματος του Ισραηλινού επιχειρηματία Leon Avigad είναι το αρχιτεκτονικό γραφείο Elastic, που για το έργο αυτό τους απονεμήθηκε το χρυσό βραβείο των πρόσφατων International Design Awards (IDA) 2022. 

To περασμένο καλοκαίρι άνοιξε το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο της γνωστής αλυσίδας Brown Ηotels στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας. Το Isla Brown Corinthia, με 166 πολυτελή δωμάτια, πισίνες, εστιατόρια και spa, φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα καταφύγιο φιλοξενίας υψηλής αισθητικής με προσιτή πολυτέλεια.

H διεθνής οργάνωση International Design Awards (IDA) βραβεύει εξαιρετικούς επαγγελματίες στο πεδίο του Interior Design, της Αρχιτεκτονικής, του Graphic και του Fashion Design διεθνώς. Ο Ομιλος Farmani ίδρυσε τα IDA ως το αδελφάκι των ετήσιων βραβείων φωτογραφίας Lucie Awards, τα οποία έχουν αναδειχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα βραβεία φωτογραφίας παγκοσμίως. 

Φέτος οι Elastic Architects κέρδισαν το χρυσό βραβείο του διεθνούς διαγωνισμού International Design Awards. Μιλήσαμε με την συν-ιδρύτρια και επικεφαλής του γραφείου, Ρία Βογιατζή.




Η Ρία Βογιατζή

Τι έδωσε το έναυσμα για την ιδέα του σχεδιασμού του Isla Brown Corinthia;

Εμπνευσμένο από την τοποθεσία και την ίδια τη δομή, το Isla Brown Corinthia γεννήθηκε στο μυαλό και την καρδιά μας πολύ πριν αποτυπωθεί στο χαρτί. 

Την πρώτη φορά που πήγαμε στον χώρο για να δούμε το υπάρχον κτίριο μείναμε έκπληκτοι. Hταν ένα αυτόνομο ορθογώνιο κτίριο, σε διαφορετική κλίμακα από το υπόλοιπο οικοδομικό περιβάλλον, παραθαλάσσιο στον Σαρωνικό κόλπο με άφθονη γη γύρω του. Φτάνοντας στην ταράτσα μαγευτήκαμε από τη θέα που έκοβε την ανάσα. Απρόσκοπτη, 180 μοίρες από ανατολικά προς δυτικά, ήταν καθηλωτική. 

Εκείνη τη στιγμή δημιουργήθηκε το όραμα του σχεδιασμού ενός ορόσημου, ενός γλυπτού έργου τέχνης σχεδιασμένου με τέτοιο τρόπο σαν να ανήκε πάντα εκεί. Είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε με τον εκπληκτικά ταλαντούχο, οραματιστή πίσω από τα Brown Hotels, Leon Avigad, ο οποίος ήταν εκείνος που καθοδηγούσε συνεχώς και έσπρωχνε τα όρια της δημιουργικότητας και του σχεδιασμού. 

Βλέποντας αυτή την ορθογώνια κατασκευή να στέκεται δίπλα στον Σαρωνικό κόλπο, φιλοδοξούσε και παρακινούσε για ένα κτίριο με οργανικές μορφές και σχήματα. Ενα σχεδιαστικό ταξίδι με καταιγισμό ιδεών και δημιουργικότητα που θα το θυμόμαστε πάντα.


  


Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης και η ιδέα του ξενοδοχείου;

Η έμπνευση προήλθε από την τοπογραφία του Βόρειου Σαρωνικού και διατηρήθηκε ως οδηγός σε όλη τη διάρκεια του σχεδιασμού. Με την πρόθεση η συνολική δομή και αισθητική του ξενοδοχείου να εμφανίζεται ως προέκταση του ίδιου του τοπίου, σχεδιάσαμε τον επαναπροσδιορισμό της αρχιτεκτονικής του ταυτότητας, που ενσωματώνει βασικά φυσικά στοιχεία αρμονικά συγχωνευμένα με την ελληνική μυθολογία. 

Με το ξενοδοχείο να στέκεται στο βόρειο άκρο του ελληνικού ηφαιστειακού τόξου, δίπλα στο “Σουσάκι”, ένα αδρανές ηφαίστειο, ο μύθος λέει ότι κάτω από αυτό κατοικούσε ένας γίγαντας με το όνομα Τυφωέας, που με το άνοιγμα των χεριών του γεφύρωνε Ανατολή και Δύση. 

Εμπνευσμένοι από αυτή τη μυθολογική προσωποποίηση μιας ηφαιστειακής έκρηξης, δημιουργήθηκαν στο μυαλό μας ατελείωτα σχεδιαστικά οράματα, που θα μιμούνταν την κίνηση και τη ρευστότητα της λάβας.

Αυτή η ιδέα θα μας έδινε το έναυσμα να μεταμορφώσουμε το πρώην ορθογώνιο, ογκώδες, επαναληπτικό μοντερνιστικό κτίριο και να του προσδώσουμε μια οργανική μορφή, εμπνευσμένη από τους γεωλογικούς σχηματισμούς του τοπίου κάτω από το έντονο φυσικό φως. 
Με αυτόν τον τρόπο, οι ορθογώνιοι όγκοι του κτιρίου μετατράπηκαν στο μυαλό μας σε μια στοίβα από λευκά “βότσαλα” που τοποθετήθηκαν στην ακτή από τον ίδιο τον γίγαντα. Το όραμά μας για διαδοχικές καμπύλες επιφάνειες στις προσόψεις του κτιρίου, θα έδινε μια δυναμική μορφή και ένα γλυπτικό αποτέλεσμα. Η πρόθεση να προκαλέσουμε μια αίσθηση κίνησης και ρευστότητας παράλληλη με αυτή της λάβας, ήταν καθοριστική για τον τρόπο με τον οποίο δομήθηκαν οι προσόψεις.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και στο χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, λόγω της επανάχρησης της υφιστάμενης δομής. 

Στόχος ήταν να δοθεί έμφαση στο κεντρικό κτίριο με τη χρήση νέων υλικών, που εντάσσονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της σύγχρονης μορφολογίας, χωρίς να υποβαθμιστεί η αρχιτεκτονική ποιότητα.


 


Ποιοι είναι οι κανόνες που κάνουν έναν “ναό” φιλοξενίας όπως είναι;

Σκεπτόμενοι αντισυμβατικά, αντί να σχεδιάζουμε με γνώμονα το χρώμα, τα υλικά ή απλώς πρακτικές εξεζητημένες φόρμες, στοχεύουμε στον σχεδιασμό εμπειριών. 
Προβλέπουμε και σχεδιάζουμε συναισθήματα, από τη στιγμή που ο επισκέπτης φτάνει στο ξενοδοχείο μέχρι τη στιγμή που θα αποχωρήσει, φτάνοντας σε έναν καταπράσινο παραδεισένιο κήπο με casual vibes και μια εκπληκτική θέα στη θάλασσα, που αποκαλύπτεται μέσα από τα οργανικά μονοπάτια που σχεδίασε ο Κάρολος Χανικιάν.


Σκοπός μας ήταν ο επισκέπτης να εισέλθει στη σκοτεινή ατμόσφαιρα της υποδοχής, ένα απροσδόκητο συναίσθημα εισόδου σε μια σπηλιά, με τις οργανικές μορφές και τα απλά χρώματα όπως το λευκό και το χρυσό να κυριαρχούν. 

Πιο μέσα αποκαλύπτεται ο συγκλονιστικός χώρος του μπαρ, όπου βρίσκουμε το μπαρ σε ένα δραματικό σχήμα λιωμένου χρυσού, χειροποίητο φυσητό γυαλί και μια οροφή κατασκευασμένη ως έργο τέχνης. 
Η θέα φανερώνεται καθώς πλησιάζει ο επισκέπτης προς το φωτεινό, ηλιόλουστο εστιατόριο, δίνοντας μια αίσθηση inside-out, καθώς συνδέεται με τον ίδιο τον κήπο και τη θάλασσα. 

Το spa είναι ένας σχεδόν μυστικιστικός χώρος, επενδυμένος με πλακάκια από καμένη λάβα που ξεδιπλώνει μυστικά μονοπάτια προς τον χώρο του spa, αποπνέοντας μια αιθέρια ατμόσφαιρα και μια θεραπευτική αίσθηση αυτοφροντίδας και αυτοσυνειδησίας. 

O χώρος αυτός οδηγεί στο γυμναστήριο, που βλέπει απευθείας στο επίπεδο της θάλασσας και προσφέρει μια εκθαμβωτική θέα για να ατενίζει κανείς ενώ απολαμβάνει την προπόνησή του.






Οι χώροι είναι φωτεινοί, αναζωογονητικοί, ζωντανοί σαν να έχει αναδυθεί ο επισκέπτης από τις σπηλιές του ηφαιστείου στον ουρανό. 
Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει ηφαιστειακές αποχρώσεις της τερακότας και του κεχριμπαριού, χάλκινους καθρέφτες, χρυσό και χρωματιστό γυαλί, ενώ τα bespoke έπιπλα σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν μια αίσθηση οργανικής πολυτέλειας, εμπνευσμένη από χαρακτηριστικά φυσικά στοιχεία. 
Η εμπειρία που αποκαλύπτεται στην ταράτσα είναι εντυπωσιακή, το μπαρ της πισίνας στον τελευταίο όροφο προσφέρει θέα 360 μοιρών με οπτικό πεδίο κυριολεκτικά μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι. Το νερό δίνει μια αίσθηση παραλίας και αμμώδους υφής, ενώ νησίδες από ξαπλώστρες και ομπρέλες στον χώρο της πισίνας αποπνέουν την ατμόσφαιρα της μοναδικότητας στον σχεδιασμό που διαμορφώνει μια απόλυτα συναρπαστική εμπειρία.

Μπορείτε να μας περιγράψετε τη στιγμή που νιώσατε πιο περήφανοι για την κατασκευή του συγκεκριμένου ξενοδοχείου;
Επισκεπτόμουν τον χώρο και η ομάδα μου, με επικεφαλής τη Γλυκερία Μπίμη και τον Στρατή Σκοπελίτη, με ξεναγούσε μαζί με την Hill International και την ομάδα κατασκευής. Περνώντας μέσα από τον χώρο του μπαρ στο ισόγειο, είδα τους εργάτες να εγκαθιστούν την εκπληκτική, αλλά και πολύ απαιτητική στην κατασκευή της, κυματοειδή οροφή. 
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τα πρόσωπα αυτών των ανθρώπων, την υπερηφάνεια και την επιμέλεια που έδειχναν για τη δουλειά τους. Εδειχναν χαρούμενοι, βγάζοντας φωτογραφίες της δουλειάς τους, καθώς ένιωθαν ότι συμμετείχαν στη δημιουργία ενός μοναδικού αριστουργήματος. Πάντα λέω ότι ένας αρχιτέκτονας γνωρίζει αν το σχέδιο είναι καλό, από την πρώτη εντύπωση των ανθρώπων που το κατασκευάζουν. Σίγουρα εκείνοι έχουν δει πολλά.

Εκείνη τη στιγμή συζητήσαμε για τις επιπλοκές μιας κατασκευής όπου τα πάντα είναι σε καμπύλες γραμμές και ο εργολάβος έπρεπε να φέρει εργάτες με σκάφη για να διεκπεραιώσουν την εργασία, καθώς μόνο εκείνοι έχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία. 
Σκέφτηκα ότι ένα τόσο εκπληκτικό κτίριο χρειάζεται τρία είδη ανθρώπων με αρκετή τρέλα για να γίνει πραγματικότητα: έναν ιδιοκτήτη με όραμα, τον Leon Avigad, έναν εργολάβο με γνώσεις, τον κο Αντώνη Βαμβακούση, και έναν αρχιτέκτονα με έμπνευση.





Υπάρχει μια τάση, για την περιοχή της Κορίνθου, πίσω από τον σχεδιασμό του συγκεκριμένου ξενοδοχείου;
 
Oπως η αναγέννηση των προορισμών που βρίσκονται κοντά στις μεγάλες πόλεις;

Το όραμα του Leon και της ομάδας του στην Brown για την αναβίωση της περιοχής είναι μια αληθινά επαναστατική ιδέα. Η τοποθεσία είναι μοναδική διαθέτοντας υπέροχα τοπία και μια συναρπαστική ιστορία. Μία παραλία με κρυστάλλινα νερά στην οποία έχει απονεμηθεί η περιβαλλοντολογική βράβευση της Γαλάζιας Σημαίας. Ολο αυτό το εκπληκτικό τοπίο μόλις μια ώρα οδήγησης μακριά από την Αθήνα. 

Η μετάβαση στον χώρο αποτελούσε μια καθημερινή εκδρομή για εμάς. Αυτή η εγγύτητα στο κέντρο της Αθήνας καθιστά την επιλογή της τοποθεσίας σπουδαία. Το Λουτράκι ήταν επίσης μια μοναδική τοποθεσία και ένας αγαπημένος ελληνικός προορισμός απόδρασης. 

Ο σχεδιασμός του ξενοδοχείου είναι μια ολιστική 360 ιδέα, ένας “φάρος” στον Σαρωνικού κόλπο, που φέρνει φως και τραβάει το ενδιαφέρον και την προσοχή στην περιοχή, αναζωογονώντας την με μια νέα αρχιτεκτονική ταυτότητα.

newmoney.gr-Credits: Erieta Attali, George Rahmatoullin