Νέα έρευνα: Μας ανεβάζει τη διάθεση ο έρωτας και μας τη ρίχνουν οι ειδήσεις - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Νέα έρευνα: Μας ανεβάζει τη διάθεση ο έρωτας και μας τη ρίχνουν οι ειδήσεις


Από πού αντλεί αποθέματα δύναμης η πόλη; Τι φορτίζει τις μπαταρίες των κατοίκων της και, αντίστοιχα, τι τις αδειάζει; Η ενέργεια, ως ένα από τα πιο επίκαιρα και φλέγοντα ζητήματα της εποχής, βρέθηκε στο επίκεντρο της νέας έρευνας που πραγματοποίησε το περιοδικό ΠΡΑΞΗ σε συνεργασία με την Ierax Analytix.


Πού «ξοδεύουν» οι πολίτες την ενέργειά τους; 
Η εργασία βρίσκεται αναμενόμενα στην κορυφή, με ποσοστό 61%, ακολουθούμενη από τα κοινωνικά δίκτυα, που αγγίζουν το εντυπωσιακό ποσοστό του 38%, σκοράροντας έτσι ψηλότερα από το μαγείρεμα και τη φροντίδα σπιτιού (34%), τους συγγενείς (31%), τα χόμπι (19%), τον πολιτισμό (17%) και το τελευταίο στη λίστα, πολύπαθο περιβάλλον, με μόλις 13%.


Παγιδευμένοι στα δίκτυα. Τα κοινωνικά δίκτυα απομυζούν εντυπωσιακά μεγάλα ποσοστά ενέργειας, όχι μόνο από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών συσκευών, αλλά και από τις «μπαταρίες» των χρηστών. 
Συγκεκριμένα, το 44% των ερωτώμενων δήλωσε πως αφιερώνει καθημερινά 1 με 3 ώρες στα social media, ενώ ένας στους δέκα αφιερώνει πάνω από 5 ώρες την ημέρα! Εντυπωσιακό και ενδεικτικό της μεγάλης επιδραστικότητας των δικτύων είναι πως μόνο το 2% δεν έχει κάποιον ενεργό λογαριασμό. 
Επιπλέον, άξιο αναφοράς είναι και το εύρημα ότι το 70% των ατόμων κάτω των 30 ετών περνάνε πάνω από 3 ώρες καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα, επιβεβαιώνοντας το καθεστώς «υπερσύνδεσης» που βιώνουν οι millennials και οι gen Zers.

Θα ήμασταν καλύτερα, χωρίς… Φαίνεται πως η επικαιρότητα βλάπτει σοβαρά τα επίπεδα ενέργειας. Οι ερωτώμενοι δήλωσαν ότι θα έβγαζαν ευχαρίστως από τη ζωή τους τις ιδιαίτερα



επιβαρυντικές για την ψυχολογία ειδήσεις (42%). Επίσης, ένοχη κρίνεται η κακή διατροφή (29%), καθώς και τα κοινωνικά δίκτυα (25%), η δουλειά (17%), τα ξενύχτια (8%), ενώ εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη της οικογένειας στην ίδια λίστα, με 5%, αλλά και το αλκοόλ με το ίδιο ποσοστό. Ανησυχητικό το εύρημα ότι το αλκοόλ τριπλασιάζεται στα άτομα κάτω των 30 ετών.

Ενέργεια στα φόρτε της. Αναμενόμενα, την περισσότερη ενέργειά τους οι άνθρωποι την αντλούν από φίλους και ερωτικούς συντρόφους (52%). 
Εξίσου σημαντική φαίνεται πως είναι και η εναλλαγή παραστάσεων, με τα ταξίδια να σκοράρουν ψηλά (37%), ακολουθούμενα από την οικογένεια (34%). Στο κατόπι, ο αθλητισμός (13%), τα βιβλία και οι ταινίες (10%), η τέχνη και το θέατρο (9%), η δουλειά (8%), η ψυχολογική υποστήριξη (6%) και ο εθελοντισμός (3%). 
Σημαντικό στοιχείο, το 48% των ερωτώμενων άνω των 50 ετών στρέφονται στην οικογένειά τους για να φορτίσουν μπαταρίες.




Κεφάλαιο «έξοδος». Το 71% βγαίνει μέχρι και 5 φορές τον μήνα. Ιδιαίτερα μικρό, μόλις στο 4%, το ποσοστό των party animals, που παίρνει τους δρόμους πάνω από 10 φορές μηνιαία, με ίσο το ποσοστό των σπιτόγατων, που δεν βγαίνουν καθόλου.

Στον ελεύθερο χρόνο. Τι άλλο όμως γεμίζει τις μπαταρίες των Θεσσαλονικέων; Το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει πως έχει κάποιο χόμπι. Παρόλα αυτά, φαίνεται πως ο ελεύθερος χρόνος δεν είναι αρκετός για τους περισσότερους, καθώς ένα 38% θα ήθελε περισσότερο χρόνο για ταξίδια, ακολουθούμενο από άλλες δραστηριότητες, όπως η γυμναστική (17%), ο ύπνος (15%), τα χόμπι (13%), οι βόλτες (7%), το θέατρο και η τέχνη (6%) και μόλις το 4%, για την οικογένειά του.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Το ερωτηματολόγιο, τη συλλογή, την ανάλυση και την παρουσίαση δεδομένων ανέλαβε η Ierax Analytix για το περιοδικό ΠΡΑΞΗ του ΚΘΒΕ. Συμμετείχαν 780 άτομα, 18 και άνω, κάτοικοι Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν ηλεκτρονικά από τις 6 μέχρι και τις 14 Οκτωβρίου 2022.

Μαρία Παντελίδου -  freepress περιοδικό ΚΘΒΕ "ΠΡΑΞΗ" (ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2022 – ΑΝΟΙΞΗ 2023)