Tι γράφει ο καθηγητής σεισμολογίας Άκης Τσελέντης για την ηλεκτροκίνηση - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Tι γράφει ο καθηγητής σεισμολογίας Άκης Τσελέντης για την ηλεκτροκίνηση




«Απόψε θα μιλήσω περί ηλεκτρικών πράσινων αλόγων…» είναι ο τίτλος του κειμένου που ανήρτησε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης ο καθηγητής σεισμολογίας Άκης Τσελέντης για την ηλεκτροκίνηση.


Αυτή είναι η ανάρτηση του κ. Τσελέντη:

«Αυτό το μηχάνημα που βλέπετε, χρειάζεται για να μετακινήσει πολλές δεκάδες τόνους γης/μεταλλεύματος που θα μας παράσχουν τα δομικά υλικά για λίγες μπαταρίες αυτοκινήτου λιθίου. Καίει 900-1000 γαλόνια (3.785 λίτρα) καυσίμου σε μια βάρδια 12 ωρών!

Το λίθιο εξευγενίζεται από το μετάλλευμα χρησιμοποιώντας θειϊκό οξύ. Το ορυχείο λιθίου στο Thacker Pass πχ εκτιμάται ότι απαιτεί έως και 75 τόνους θειϊκού οξέος την ημέρα! Το οξύ δεν αποδομείται στη φύση.

Μια μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ας πούμε ένα μέσο Tesla, αποτελείται από 12 κιλά λιθίου, 30 κιλά νικέλιο, 20 κιλά μαγγάνιο, 15 kg κοβάλτιο, 100 κιλά χαλκό και 100 kg αλουμίνιο, χάλυβα, πλαστικό κλπ.

Επομένως πολλοί τόνοι ορυκτών, πρέπει να εξορυχθούν για να μετατραπούν σε λίγες μπαταρίες που αποθηκεύουν απλώς ηλεκτρική ενέργεια η οποία παράγεται από πετρέλαιο, φυσικό αέριο, άνθρακα, πυρηνική ενέργεια ή νερό (και ένα μικροσκοπικό κλάσμα, από άνεμο και ηλιακή ενέργεια).

Φυσικά σε λίγα χρόνια θα γεμίσουμε με άδειες και άχρηστες μπαταρίες γεμάτες βαρέα μέταλλα όπως και χιλιάδες άχρηστες ανεμογεννήτριες (χρόνος ζωής τους 20 χρόνια)

Θα μου πείτε τώρα τη να κάνουμε; Να γυρίσουμε ξανά στον επικίνδυνο περιβαντολογικά λιγνίτη. Υπάρχουν και άλλες φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας όπως η σύντηξη με μηδενικό περιβαντολογικό αποτύπωμα. Ήδη το πρώτο πειραματικό εργοστάσιο λειτουργεί στη Γαλλία όπου με ένα λίτρο νερό καλύπτουμε ενεργειακά δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά.

Μέχρι τότε ας στραφούμε στο υγραέριο, την γεωθερμική ενέργεια, την βίο ενέργεια, το υδρογόνο, και σε ειδικές τεχνικές αξιοποίησης του λιγνίτη πχ υγροποίηση, ειδικά φίλτρα κλπ.»