Τα κρυφά μηνύματα στα διάσημα λογότυπα -Από τη σοκολάτα Toblerone ως την BMW - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Τα κρυφά μηνύματα στα διάσημα λογότυπα -Από τη σοκολάτα Toblerone ως την BMW



Από το κρυφό βέλος στο λογότυπο της FedEx, μέχρι την αρκούδα στις σοκολάτες Toblerone, τα εμπορικά σήματα πολλών εταιρειών φέρουν κρυφά μηνύματα που ελάχιστοι μπορούν να τα διακρίνουν.

Το σήμα της FedEx μπορεί να το έχετε παρατηρήσει αρκετές φορές. Με μια πιο προσεκτική ματιά όμως, θα δείτε ότι υπάρχει κάπου ένα βέλος.



Η έξυπνη χρήση του αρνητικού χώρου ανάμεσα στα δύο τελευταία γράμματα του λογότυπου της FedEx, της έχει χαρίσει πολλά βραβεία και το καθιστά ένα από τα πιο δημιουργικά που έγιναν ποτέ. Ο γκουρού του design Στίβεν Μπέιλι το συμπεριέλαβε στη λίστα των 20 σχεδίων που χαρακτηρίζουν το σύγχρονο κόσμο, αποκαλώντας το «ένα από τα πιο ευτυχισμένα ατυχήματα στην ιστορία του graphic design».

Στην πραγματικότητα, όμως, ήταν ένα ατύχημα. «Δεν είχαμε καθόλου στο νου μας το βέλος» δήλωσε ο Λίντον Λίντερ, που σχεδίασε το λογότυπο το 1994. Η ομάδα του που ανέβαλε την ανανέωση του εμπορικού σήματος της FedEx, δημιούργησαν πάνω από 400 εκδοχές, προτού παρατηρήσουν ότι η τοποθέτηση ενός κεφαλαίου «Ε» και ενός κεφαλαίου «Χ» δίπλα-δίπλα, δημιουργούν ένα βέλος.

Πόσοι άνθρωποι όμως μπορούν να το διακρίνουν χωρίς να τους το πει κάποιος άλλος και πόσα ακόμη λογότυπα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να περνούν μηνύματα;




Το λογότυπο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW θεωρούνταν εδώ και καιρό ότι αντιπροσώπευε ένα έλικα αεροσκάφους στο φόντο ενός μπλε ουρανού, ως αναφορά στον ιστορικό παρελθόν της BMW ως κατασκευάστρια κινητήρων αεροπλάνων. Πιο πρόσφατα, όμως, η εταιρεία διευκρίνισε πως το στρογγυλό σήμα αντιπροσωπεύει την σημαία της Βαυαρίας, του γερμανικού ομοσπονδιακού κράτους από το οποίο προέρχεται η εταιρεία. 
Η σύνδεση με τα αεροπλάνα προφανώς γεννήθηκε από μια και μόνο διαφήμιση του 1929 που έδειχνε το λογότυπο δίπλα σε έναν πραγματικό έλικα αεροπλάνου.




Το σημερινό λογότυπο του Amazon εισήχθη το 2000, αντικαθιστώντας μια παλαιότερη έκδοση που είχε μια ανάποδη κίτρινη καμπύλη να υπογραμμίζει το «amazon.com». Η καμπύλη αναποδογυρίστηκε για να μοιάζει με χαμόγελο, αλλά μετατράπηκε και σε βέλος που ξεκινάει από το γράμμα «Α» και τελειώνει κάτω από το «Ζ». Το δελτίο Τύπου που εκδόθηκε εκείνη την εποχή διευκρινίζει πως αυτό έχει σκοπό να τονίσει ότι το Amazon προσφέρει τα πάντα, από το Α έως το Ζ (στην ελληνικό αλφάβητο, από το Α έως το Ω).




Οι σοκολατένιες μπάρες Toblerone προέρχονται από την ελβετική πόλη της Βέρνης, η οποία δεν απέχει πολύ από το διάσημο όρος Matterhorn, που απεικονίζεται στο λογότυπό της. Αλλά αν κοιτάξετε προσεκτικά μέσα στο βουνό, θα δείτε το πραγματικό σύμβολο της Βέρνης: μια αρκούδα.




Το λογότυπο του «Tour de France» περιλαμβάνει έναν ποδηλάτη. Μπορείτε να το δείτε; Το σώμα του είναι το γράμμα «R» ενώ το «Ο» και ο κίτρινος κύκλος συνθέτουν τους τροχούς.



Το στρογγυλό τμήμα του λογότυπου του κατασκευαστή ηλεκτρονικών ειδών της Νότιας Κορέας LG αποτελείται από τα γράμματα «L» και «G», αλλά μοιάζει και με ανθρώπινο πρόσωπο που κλείνει το μάτι. Το ενδιαφέρον είναι πως αν το περιστρέψετε ελαφρώς προς τα δεξιά, θα μετατραπεί σε Pac-Man.



Ένα καλό παράδειγμα της χρήσης αρνητικού χώρου δίνει ο κατασκευαστής ελαστικών Continental: το «C» και το «O» βρίσκονται πολύ κοντά το ένα στο άλλο και μπορεί να φαίνεται περίεργο, μέχρι να συνειδητοποιήσετε ότι δημιουργούν το σχήμα ενός ελαστικού.



Το λογότυπο της γαλλικής εταιρείας σούπερ μάρκετ Carrefour αποτελείται από δύο διαφορετικά βέλη (το carrefour στα γαλλικά σημαίνει διασταύρωση) που δημιουργούν επίσης ένα κομψό «C» στη μέση.



Η σειρά υπολογιστών Vaio έχει ένα ενδιαφέρον λογότυπο που προορίζεται να αντιπροσωπεύει τόσο τις αναλογικές όσο και τις ψηφιακές όψεις ενός υπολογιστή. Τα γράμματα «VA» σχηματίζουν ένα αναλογικό κύμα, ενώ τα γράμματα «IO» αντιπροσωπεύουν το «1» και το «0» του δυαδικού κώδικα.



Η πιο πρόσφατη εκδοχή του λογότυπου των Starbucks που δημιουργήθηκε το 2011, είναι ελαφρώς ασύμμετρο. Εάν κοιτάξετε προσεκτικά, το περίγραμμα της μύτης από τη δεξιά πλευρά κατεβαίνει περισσότερο από ότι από την αριστερή πλευρά. Αν και αυτό είναι ενάντια στην αποδεκτή σοφία πως η συμμετρία είναι ομορφιά, είναι σκόπιμο, καθώς οι σχεδιαστές θεώρησαν πως μια ελαφρώς ασύμμετρη εμφάνιση θα έκανε την γοργόνα να φαίνεται πιο ανθρώπινη.




























Δεν υπάρχουν σχόλια