Λευκό ή καστανό ρύζι; Η διαφορά δεν βρίσκεται μόνο στο χρώμα - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Λευκό ή καστανό ρύζι; Η διαφορά δεν βρίσκεται μόνο στο χρώμα



Λευκό ή καστανό ρύζι;
Πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν να μαγειρέψουν (και ως εκ τούτου, να φάνε) καστανό ρύζι επειδή χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να μαγειρευτεί από το λευκό ρύζι.
Όταν συγκρίνετε την ετικέτα τροφίμων του λευκού με το καστανό ρύζι, μπορεί να μην φαίνεται τόσο διαφορετικό στην αρχή.


Λόγοι για να αλλάξετε το λευκό ρύζι σας με καστανό.

Το καστανό ρύζι είναι λιγότερο επεξεργασμένο από το λευκό, επομένως διατηρεί περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά του.

Όπως και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως, το καστανό ρύζι είναι ένας σύνθετος υδατάνθρακας. που περιέχει φυτικές ίνες, μαγνήσιο, χαλκό και σελήνιο. Τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες ενισχύουν τον κορεσμό. Οπότε πεινάτε λιγότερο μεταξύ των γευμάτων.


Η διαφορά δεν βρίσκεται μόνο στο χρώμα

Σύμφωνα με την διατροφολόγο, Lisa Andrews, MEd, RD, LD το ρύζι περιέχει πολλά στρώματα. Για την παραγωγή του καστανού ρυζιού αφαιρείται μόνο το εξωτερικό στρώμα, ο φλοιός. Αυτή η διαδικασία είναι η λιγότερο καταστρεπτική για τη διατροφική αξία του ρυζιού. Εμποδίζει την απώλεια των θρεπτικών συστατικών που συμβαίνει με την περαιτέρω επεξεργασία του ρυζιού.

Αν το καστανό ρύζι αλεσθεί περισσότερο ώστε να αφαιρεθεί το πίτυρο (περικάρπιο) και το σπέρμα (ο καρπός), το αποτέλεσμα είναι ένα λευκότερο ρύζι, το οποίο όμως έχει απογυμνωθεί από αρκετά θρεπτικά συστατικά.

Το λευκό ρύζι παράγεται μετά από την αφαίρεση της εξωτερικής στοιβάδας του καρπού (περικάρπιο), η οποία περιέχει απαραίτητα λιπαρά οξέα.


Λευκό ή καστανό ρύζι;

Οι φυτικές ίνες στο καστανό ρύζι βρέθηκαν επίσης ότι βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η συμπερίληψη μόνο δύο (1/2 φλιτζανιού) καφέ ρύζι την εβδομάδα αντί του λευκού ρυζιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 έως και 16%.2

Το καστανό ρύζι είναι χωρίς γλουτένη και έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από το λευκό ρύζι, που σημαίνει ότι δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Η κατανάλωση καστανού αντί λευκού ρυζιού μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά το σωματικό βάρος, το Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και την περίμετρο της μέσης και των γοφών.

Το άψητο καστανό ρύζι έχει διάρκεια ζωής περίπου 6 μήνες και μπορεί να αποθηκευτεί σε θερμοκρασία δωματίου ή στο ψυγείο για να προσθέσει περισσότερο χρόνο στη διάρκεια ζωής του.



Δεν υπάρχουν σχόλια