Αυξήσεις-σοκ στα καύσιμα - Ποιο να επιλέξετε για να γλιτώσετε πολλά χρήματα - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Αυξήσεις-σοκ στα καύσιμα - Ποιο να επιλέξετε για να γλιτώσετε πολλά χρήματα


Πόσο θα αυξηθεί το κόστος χρήσης στα οχήματα που κινούνται με ρεύμα, βενζίνη, diesel, φυσικό αέριο και LPGΝέες αυξήσεις-“φωτιά” σε πάρα 
πολλά προϊόντα μεταξύ των οποίων και τα καύσιμα ή την ενέργεια αναμένονται σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση τις προσεχείς ημέρες ή εβδομάδες με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πρόσθετα «βάρη» σε όλους τους καταναλωτές δημιουργώντας παράλληλα και έλλειμμα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.


Σύμφωνα με τους αναλυτές η αύξηση των τιμών στην ενέργεια οφείλεται στην εκτόξευση των διεθνών τιμών ρύπων CO2 και του φυσικού αερίου.


Πολλοί είναι εκείνοι που δεν αποκλείουν αυξήσεις στις τιμές έως και 50% οι οποίες έρχονται να προστεθούν σε αυτές που έχουν ήδη γίνει σε ένα μεγάλο εύρος βασικών αγαθών από τον Ιανουάριο.

Μεταξύ των προϊόντων που θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια που αναμένεται να πλήξει όλους τους ιδιοκτήτες κυρίως αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση και εκείνους που έχουν στην κατοχή τους κάποιο plug-in hybrid μοντέλο.

Βέβαια το πλήγμα για τους ιδιοκτήτες φορτηγών ή λεωφορείων θα είναι πολύ πιο βαρύ από τους ιδιώτες καταναλωτές καθώς η όποια αύξηση στο diesel θα μετακυλιστεί αυτομάτως στα προϊόντα ή στα εισιτήρια των επιβατών αφού τέτοιου είδους οχήματα καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες diesel για να διανύσουν 100 χιλιόμετρα…


Πάντως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή το κόστος φόρτισης σε κάποιο φορτιστή ανεξάρτητου παρόχου ίσως και να είναι εντελώς ασύμφορο καθώς όπως είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr κάποιες εταιρείες χρεώνουν έως και 0,50 ευρώ την κάθε Kwh (καπέλο 900%) οπότε και το «φουλάρισμα» ενός ηλεκτρικού οχήματος με μπαταρία 50 Kwh θα κοστίσει περίπου 25 ευρώ.

Αν το κόστος της ενέργειας διπλασιαστεί τότε το γέμισμα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία 50Kwh θα κοστίζει σε κάποιο φορτιστή ανεξάρτητου παρόχου 50 ευρώ!

Αν πάλι η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας καταγράψει άνοδο 25% τότε το κόστος πλήρους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε κάποιο φορτιστή εταιρείας θα κοστίζει 37,5 ευρώ!

Αντίστοιχα με χρήση οικιακού ρεύματος σήμερα η πλήρης φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία 50Kwh θα κοστίζει 3 ευρώ.


Σε περίπτωση διπλασιασμού της τιμής οικιακού ρεύματος το κόστος πλήρους φόρτισης θα ανέλθει σε 6 ευρώ ενώ αν η τιμή αυξηθεί κατά 25% τότε το κόστος θα ανέρχεται σε 4,5 ευρώ.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακόμη και αν διπλασιαστεί το κόστος του οικιακού ρεύματος θα παραμείνει η πιο συμφέρουσα επιλογή για τους καταναλωτές ενώ αντίθετα η φόρτιση σε κάποιο πάροχο εκτός σπιτιού ίσως και να είναι ασύμφορη!

Πάντως ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ ανακοίνωσε ότι οι αυξήσεις στο ρεύμα θα συγκρατηθούν από την κυβέρνηση ώστε να προστατευθούν οι πολίτες και να μην επιβαρυνθούν με υψηλούς λογαριασμούς.

Τι γίνεται με φυσικό αέριο, βενζίνη, diesel και LPG

Αρκετοί είναι οι ιδιοκτήτες και δη επαγγελματίες οδηγοί Ταξί που έχουν επιλέξει κάποιο μοντέλο που κινείται με Φυσικό Αέριο και βενζίνη. Ωστόσο η κρίση φαίνεται πως δεν θα τους αφήσει ανεπηρέαστους καθώς οι αναλυτές κάνουν λόγο για 20% έως και 50% άνοδο των τιμών στο φυσικό αέριο με αποτέλεσμα να μειώνεται κατά πολύ το όφελος για τους ιδιοκτήτες τους.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη μελέτη ένα μικρό αυτοκίνητο για να διανύσει κάποιος 100 χλμ. με Φυσικό Αέριο τότε θα καταναλώσει 3,16 ευρώ με την ισχύουσα τιμή ενώ αν αυξηθεί η τιμή 20% τότε το κόστος ανεβαίνει στα 3,79 ευρώ και σε 4,74 ευρώ αν η τιμή του φυσικού αερίου αυξηθεί κατά 50%. Στα οχήματα με βενζίνη το κόστος σήμερα ανέρχεται σε 8,11 ευρώ ενώ με την αυξημένη τιμή θα αγγίξει τα 9,73 ευρώ και με diesel το κόστος σήμερα ανέρχεται σε 4,98 ευρώ ενώ με την αυξημένη τιμή του diesel το κόστος μετακίνησης θα αυξηθεί σε 5,97 ευρώ. Τέλος με το υγραέριο το κόστος σήμερα κυμαίνεται σε 6,3 ευρώ και με την αυξημένη τιμή θα ανέβει στα 7,56 ευρώ.

Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων (Β) για να διανύσει κάποιος 100 χλμ. με Φυσικό Αέριο θα καταναλώσει 3,79 ευρώ (αύξηση 20%) ή 4,74 (+50%) από 3,16 ευρώ , με βενζίνη 8,78 ευρώ αντί για 7,32 ευρώ, με diesel 6,64 ευρώ και με LPG 7,1 ευρώ.

Στα μεσαία οχήματα που κινούνται με Φυσικό Αέριο για κάθε 100 χλμ. θα χρειάζονται 3,69 ευρώ (+20%) ή 4,62 ευρώ (+50%) και αντί 3,08 ευρώ. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 9,55 ευρώ αντί 7,96 ευρώ και με diesel 8,30 ευρώ αντί 6,92 ευρώ ενώ με LPG θα δαπανήσει 7,1 αντί 6,2 ευρώ.

Στα πολυτελή SUV το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα με Φυσικό Αέριο κυμαίνεται σε 3,76 ευρώ (+20%) ή 4,71 ευρώ (+50%) αντί 3,14 ευρώ. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 22,53 ευρώ αντί για 18,78 ευρώ, με diesel 18,44 ευρώ αντί για 15,37 ευρώ και με LPG 19,1 ευρώ αντί 17,2 ευρώ.

Τέλος στην κατηγορία MPV το κόστος για να διανύσει κάποιος 100 χιλιόμετρα με Φυσικό Αέριο ανέρχεται σε 4,29 ευρώ (+20%) ή 5,37 ευρώ (+50%) από 3,58 ευρώ. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 9,92 ευρώ αντί για 8,27 ευρώ, με diesel 6,97 ευρώ αντί για 5,81 ευρώ και με LPG 8,1 ευρώ αντί 7,2 ευρώ.

protothema.gr