Σπάει ταμεία το online food-delivery στην Ελλάδα: €500 εκατ. ο τζίρος - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Σπάει ταμεία το online food-delivery στην Ελλάδα: €500 εκατ. ο τζίρος




Ψηφιακή υπόθεση κάνει και την αγορά του φαγητού στην Ελλάδα η πανδημία του κορωνοϊού με την κατηγορία του online food-delivery να σπάει ταμεία. 

Τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα απαντούν ότι έχουν παραγγείλει μέσω ηλεκτρονικής υπηρεσίας food-delivery τις τελευταίες 10 ημέρες. Ο δε τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς ξεπέρασε συνολικά τα 500 εκατ. ευρώ το 2020.


Συνολικά η αγορά τροφίμων δείχνει να μπαίνει όλο και πιο έντονα στο ψηφιακό κανάλι. Σήμερα, ένας στους τέσσερις Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου (25%) κάνει online τις αγορές τροφίμων και ειδών σουπερμάρκετ. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μόλις 1-2%.

Οι πωλήσεις του online καναλιού των σούπερ μάρκετ ξεπέρασαν το 2020 τα 100 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 46,7 εκατ. ευρώ.

Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό, η ευκολία και ταχύτητα αγορών οι βασικοί παράγοντες για τη διατήρηση των ηλεκτρονικών αγορών στα προϊόντα σουπερμάρκετ. Αυτό δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου παραγγέλνουν

Το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών όπως αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό (ανεξάρτητα από το αν είναι αγοραστές μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ) είναι η ασφάλεια από τον κορωνοϊό σε ποσοστό 40%. Ακολουθεί η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%.





Πώς επιλέγουν

Όσον αφορά την επιλογή του σημείου ηλεκτρονικής πώλησης, η πλειοψηφία των Ελλήνων σε ποσοστό 52% προτιμά το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδια αλυσίδας σουπερμάρκετ από την οποία αγοράζει και εκτός Διαδικτύου.

Αθροιστικά ηλεκτρονικό κατάστημα αλυσίδας με φυσικό δίκτυο θα επέλεγαν δύο στους τρεις καταναλωτές, το 66% (52% της ίδιας αλυσίδας και 14% άλλης αλυσίδας). Μόλις 11% θα επέλεγε ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης.

Στη δεύτερη θέση επιλογής σημείου αγοράς βρίσκεται με ποσοστό 21% η χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας με πολλά καταστήματα τροφίμων όπως είναι το e-food και το box. «Το νέο αυτό μοντέλο αγορών που εμφανίστηκε μόλις την προηγούμενη Άνοιξη στην αγορά έχει κερδίσει ήδη σημαντικό έδαφος» αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.



Δωρεάν αποστολή

Οι παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι χρήστες να κάνουν τις αγορές τους είναι επίσης ενδιαφέροντες. Η δωρεάν αποστολή προϊόντων θεωρείται δεδομένη από την πλευρά των πελατών με ποσοστό 73%. Η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων και των προϊόντων ψυγείου με ποσοστό 71% είναι κάτι που φαίνεται να αποτελεί ουσιαστική απαίτηση του κοινού και βασικό παράγοντα διαφοροποίησης.

Σημαντικοί επίσης παράγοντες είναι η ταχύτητα παράδοσης με 69% (ένας τομέας όπου οι αλυσίδες σουπερμάρκετ παρουσιάζουν ουσιαστική βελτίωση τους τελευταίους μήνες με αυθημερόν παράδοση).

Οι τιμές των προϊόντων συγκεντρώνουν επίσης 69% (οι πιο πολλές εταιρείες έχουν κοινή τιμολογιακή πολιτική για ψηφιακό και φυσικό δίκτυο) και η ευκολία χρήσης του site ή της εφαρμογής του τηλεφώνου με 69%.



moved.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια