Μουρουνέλαιο: Πλούσια τα οφέλη του στην υγεία - Από τι μας προστατεύει - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Μουρουνέλαιο: Πλούσια τα οφέλη του στην υγεία - Από τι μας προστατεύει



Το μουρουνέλαιο (cod liver oil) είναι ένα από τα πιο γνωστά συμπληρώματα διατροφής για ενήλικες και παιδιά.

Ήδη από το 17ο αιώνα αναγνωρίστηκαν οι ευεργετικές του ιδιότητες για την υγεία. Τη δεκαετία του 1960 η κατανάλωση μουρουνέλαιου “στιγμάτισε” τα παιδιά εκείνης της εποχής, καθώς οι γονείς το θεωρούσαν απαραίτητο για τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού!


Τι είναι το μουρουνέλαιο;

Πρόκειται για έλαιο που προέρχεται από το συκώτι του ψαριού (μουρούνα ή γάδος). Όπως τα περισσότερα ιχθυέλαια, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3, τα οποία συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του εγκεφάλου, των ματιών και της καρδιάς.


Ακόμη, είναι πλούσιο σε βιταμίνη Α και D, εξαιρετικά θρεπτικός συνδυασμός για τον οργανισμό. Ένα κουταλάκι του γλυκού καλύπτει το 90% των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη A και το 113% σε βιταμίνη D.



Ποιες είναι οι ιδιότητές του;

Παρακάτω αναφέρονται 5 σημαντικές ιδιότητες, που η επιστημονική έρευνα έχει αποδείξει για το μουρουνέλαιο.



1. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα ωμέγα-3, η βιταμίνη D, η βιταμίνη A και η βιταμίνη E είναι διατροφικές ουσίες που συμβάλλουν στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.


Το υψηλής ποιότητας μουρουνέλαιο είναι υψηλής διατροφικής αξίας. Συγκριτικά με άλλα συμπληρώματα, το μουρουνέλαιο περιέχει αυτό τον εξαιρετικό συνδυασμό βιταμινων και λιπαρών οξέων. Πιο αναλυτικά η βιταμίνη D και τα ωμέγα-3 παρέχουν ανοσορρυθμιστική προστασία, ενώ η βιταμίνη Ε και Α προσφέρουν αντιοξειδωτική προστασία.



2. Μειώνει τη φλεγμονή

Η φλεγμονή είναι μια φυσική διαδικασία που βοηθά το σώμα στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και στην επούλωση των τραυματισμών. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η φλεγμονή μπορεί να συνεχιστεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα.


Αυτού του είδους φλεγμονή, είναι γνωστή ως χρόνια φλεγμονή και μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, ακόμα και χρόνια.


Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να μειώσουν τη χρόνια φλεγμονή, καταστέλλοντας την παραγωγή ουσιών (TNF-α, IL-1 και IL-6) που προκαλούν φλεγμονές και να προάγουν τη σύνθεση ουσιών με αντιφλεγμονώδη δράση. Επιπλέον, το λάδι συκωτιού γάδου, χάρη στη βιταμίνη D και Α που περιέχει, προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία. Οι ελεύθερες ρίζες απομακρύνονται με αποτέλεσμα να μειώνεται η φλεγμονή.



3. Βελτιώνει την υγεία των οστών

Η υγεία των οστών αρχίζει να διαταράσσεται μετά την ηλικία των 30. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση, καθώς η έλλειψη των οιστρογόνων αυξάνει την πιθανότητα εκδήλωσης της οστεοπόρωσης.


Το μουρουνέλαιο είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης D. Σύμφωνα με μελέτες, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών. Η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να προκαλέσει οστεομαλακία και ραχίτιδα σε ενήλικες και παιδιά. Σε αυτή την περίπτωση τα οστά γίνονται πιο εύθραυστα και μαλακά.


Η βιταμίνη D είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι βοηθά τον οργανισμό στην απορρόφηση του ασβεστίου, σημαντικό μέταλλο για δυνατά οστά, με αποτέλεσμα να μπορεί να μειώσει την οστική απώλεια που σχετίζεται με την ηλικία.



4. Διατηρεί την καλή υγεία των ματιών

Η απώλεια όρασης είναι μια πολύ σοβαρή πάθηση υγείας, που πλήττει πάνω από 285 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως.


Τα αίτια της απώλειας όρασης ποικίλουν, αλλά δύο από τις κυριότερες αιτίες είναι το γλαύκωμα και η ηλιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.


Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και η βιταμίνη Α στο μουρουνέλαιο έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν και προλαμβάνουν τη φλεγμονή των ματιών. Ακόμη, τα ω-3 λιπαρά μειώνουν τους παράγοντες κινδύνου, όπως είναι η ενδοφθάλμια πίεση που αυξάνει τον κίνδυνο βλάβης του οπτικού νεύρου.



5. Μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Μελέτες αποκαλύπτουν ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει ζωικά προϊόντα και συγκεκριμένα ψάρια, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.


Η κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών, αλλά και η λήψη ενός συμπληρώματος ιχθυελαίων μπορεί να βοηθήσει στην πρόσληψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.


Τα ωμέγα-3 έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να προστατεύσουν την καρδιά:
  • Μειώνουν τα τριγλυκερίδια του αίματος κατά 15%-30%
  • Ελαττώνουν την αρτηριακή πίεση, τη συστολική και διαστολική πίεση
  • Αυξάνουν την καλή HDL χοληστερόλη, η οποία συνδέεται με χαμηλό κίνδυνο καρδιακών παθήσεων
  • Προλαμβάνουν το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή, ακόμα και εγκεφαλικό επεισόδιο

Το μουρουνέλαιο είναι εύκολο να προστεθεί στη διατροφή σας. Συνήθως το συμπλήρωμα αυτό βρίσκεται σε κάψουλες ή υγρή μορφή.


Βέβαια, δεν υπάρχουν καθορισμένες οδηγίες πρόσληψής του, επομένως οι περισσότερες συστάσεις βασίζονται στην ασφαλούς πρόσληψη των ω-3 λιπαρών οξέων και των βιταμινών Α και D.


Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη σε παιδιά από 6 μηνών και ενήλικες είναι 1 κουταλιά του γλυκού, δηλαδή 5 ml. Δε συνιστώνται υψηλότερες δόσεις, καθώς θα οδηγούσαν σε υπερβολική πρόσληψη βιταμίνης A. Ακόμη, συστήνεται να λαμβάνεται μαζί ή μετά το φαγητό για καλύτερη απορρόφηση.


logodiatrofis.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια