«Χτύπησε» το 1 δισ. ευρώ ο τζίρος της online μόδας στην Ελλάδα - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

«Χτύπησε» το 1 δισ. ευρώ ο τζίρος της online μόδας στην Ελλάδα



Το ορόσημο του 1 δισ. ευρώ προσέγγισε ο κύκλος εργασιών της online μόδας στην Ελλάδα το 2020. Στη σκιά της πανδημίας και με τα φυσικά καταστήματα κλειστά για ένα μεγάλο τμήμα του έτους, ο χώρος της μόδας κατάφερε να παραμείνει …ζωντανός χάρη στο ψηφιακό κανάλι.

Μάλιστα, οι online αγορές μόδας φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν αφού οι προβλέψεις για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις παραμένουν θετικές, ακόμη και υπό την προοπτική της αποκατάστασης στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.


Το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας αυξήθηκε με αλματώδη ρυθμό στη χώρα μας το 2020 (+54.96%) σε σύγκριση με το 2019, όταν η αρχική πρόβλεψη ήταν για αύξηση μόλις 5%. Η προσδοκώμενη αύξηση του online εμπορίου μόδας για το 2021 είναι +15% με κύκλο εργασιών που θα ξεπεράσει το 1 δια. ευρώ (1,094 δισ.).

Μάλιστα, έως το 2023 ότι το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στη συνολική αγορά μόδας θα φτάσει το 27% σε σύγκριση με το 24,5%, που είναι σήμερα. Η δε πρόβλεψη είναι για τζίρο 1,34 δισ. ευρώ σε online πωλήσεις μόδας το 2023.

Πάντως, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση του GLAMI, η πανδημία επηρέασε ολόκληρη την αγορά ειδών μόδας (online και φυσικά καταστήματα), η οποία είδε μείωση της τάξης του -20%.


Ο ρόλος των lockdowns

Καταλυτική ήταν επίδραση των lockdowns στην πορεία της online αγοράς μόδας. Η καμπύλη GMV (Gross Merchandise Volume), δηλαδή ο παραγόμενος τζίρος στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω του GLAMI, ακολουθεί ακριβώς την εξέλιξη της πανδημίας.


Από τον Ιανουάριο έως και τον Μάρτιο του 2020, όπου παράλληλα με το τέλος των χειμερινών εκπτώσεων έφτασαν τα πρώτα νέα για κρούσματα Covid19 στην Ευρώπη, παρατηρήθηκε το πρώτο “μούδιασμα” της αγοράς. Αυτό μεταφράστηκε σε χαμηλότερες του αναμενόμενου παραγγελίες, που τον Μάρτιο ήταν και οι χαμηλότερες μηνιαίες της χρονιάς.

Από εκείνο το σημείο και έπειτα καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου. Μετά τη χαλάρωση των μέτρων κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων σημειώθηκε μικρή μείωση.

Ωστόσο, από τον Οκτώβριο και μετά και παράλληλα με το δεύτερο lockdown οι πωλήσεις αυξήθηκαν με τον Δεκέμβριο να σημειώνονται πωλήσεις 4,5 φορές περισσότερες από την αρχή του χρόνου. Συνολικά οι πωλήσεις των τελευταίων 4 μηνών του έτους ήταν μεγαλύτερες από το σύνολο των προηγούμενων 8 μηνών.


Ήρθαν για να μείνουν

Το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων για μήνες οδήγησε χιλιάδες καταναλωτές να δοκιμάσουν για πρώτη φορά την εμπειρία των online αγορών. Το 9% των Ελλήνων αγόρασε για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online κατά την περίοδο της πρώτης καραντίνας.

Μάλιστα, το 50% ανακάλυψε νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών και έχει σκοπό να αυξήσει την online δαπάνη του.




Άλλο ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι η πανδημία ανέδειξε την βιώσιμη και ηθική πλευρά της μόδας. Το 30% των καταστημάτων μόδας (καταστήματα με πολλαπλά κανάλια διανομής) πιστεύουν ότι η βιώσιμη μόδα είναι ένα από τα fashion trends που θα διαμορφώσει το μέλλον του κλάδου.

Την ίδια στιγμή, το 72% των Ελλήνων ενδιαφέρεται για τη βιώσιμη μόδα. Τέλος, το 43% των Ελλήνων (το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των αγορών που δραστηριοποιείται το GLAMI) δήλωσε ότι η ελληνικότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις επιλογές τους ειδικά στο πρώτο κύμα της πανδημίας.


#μενουμεσπιτι

Όσον αφορά δε το τί ψωνίσαμε στα δύο πολύμηνα lockdowns, που έφερε η πανδημία στην Ελλάδα, τα «ρούχα σπιτιού» αποδείχθηκαν μία νέα ανερχόμενη τάση στη μόδα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι top τέσσερις κατηγορίες προϊόντων σε άνοδο ήταν: οι σαγιονάρες (+1.279%), τα ισοθερμικά (+1.200%), τα ρούχα ύπνου (+1.021%) και οι ρόμπες (+813%).


moved.gr