Μαθητές και γονείς: 7 tips προετοιμασίας για την πιο παράξενη σχολική χρονιά - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Μαθητές και γονείς: 7 tips προετοιμασίας για την πιο παράξενη σχολική χρονιά






Η εκκίνηση της νέας σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Στις 14 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι και τα σχολεία είναι έτοιμα να υποδεχθούν τους μαθητές τους.
Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς γίνεται ωστόσο με έναν πολύ διαφορετικό και πρωτόγνωρο τρόπο.

H πανδημία του κορωνοϊού Covid – 19 τους τελευταίους μήνες έχει προκαλέσει σημαντικές και μεγάλες αλλαγές στην καθημερινότητα και σε πολλές εκφάνσεις της ζωής μας, οι οποίες δεν έχουν αφήσει καμία οικογένεια και κανένα παιδί ανεπηρέαστο. 



Η επιστροφή στο σχολείο είναι ευπρόσδεκτη και καλοδεχούμενη για πολλά παιδιά. Θα ξανασυναντηθούν με φίλους και συμμαθητές, θα δουν αγαπημένους δασκάλους, θα αποκτήσουν εκπαιδευτική ρουτίνα, θα βγουν διάλειμμα, θα σχετιστούν. Είναι όμως πολύ πιθανόν, κάποια άλλα να αισθάνονται αγχωμένα, φοβισμένα ή και απρόθυμα για αυτή την επιστροφή. 

Μπορεί να εκφράζουν απορίες για τις συνθήκες που θα λειτουργήσει το σχολείο, για το τρόπο που θα πραγματοποιείται το μάθημα, το τρόπο που θα παίζουν στο διάλειμμα, καθώς και για τους υγειονομικούς κανονισμούς που θα χρειαστεί να ακολουθήσουν τα ίδια και το προσωπικό του σχολείου.

Η σχολική ψυχολόγος Μαρία Τσονοπούλου δίνει συμβουλές για το πώς μπορούμε να απαντήσουμε και να διαχειριστούμε την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε.

Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να διαχειριστούν κάποια από τα συναισθήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν με την επιστροφή στο σχολείο.
1. Δώστε χώρο στα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για το άνοιγμα του σχολείου και αποδεχθείτε τα, όποια και εάν είναι αυτά, εξηγώντας ότι είναι φυσιολογικό να τα αισθάνονται. Με αυτό τον τρόπο, αντιλαμβάνεστε τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους, τα καθησυχάζετε, τα αποφορτίζετε και συμβάλλετε ώστε να νιώθουν πιο ασφαλή.

2. Προετοιμάστε τα για τις αλλαγές που πρόκειται να συναντήσουν στο σχολείο, όπως η ανάγκη να φορούν την προστατευτική μάσκα, η τήρηση των αποστάσεων, το τακτικό πλύσιμο των χεριών, η χρήση αντισηπτικού και εξηγήστε ότι, τηρώντας αυτά τα μέτρα, συμβάλλουν και εκείνα στην προστασία της δικής τους υγείας, των φίλων τους και των αγαπημένων τους προσώπων.

3. Λάβετε υπόψη σας ότι τα μέτρα μπορεί να κουράσουν, να αναστατώσουν ή και να απογοητεύσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια των πολλαπλών δραστηριοτήτων τους στο σχολείο. Προσεγγίστε τα με ενσυναίσθηση και δώστε τους να καταλάβουν ότι, όλοι μας (ενήλικες και παιδιά) πρέπει να ακολουθήσουμε αυτά τα μέτρα, για τη φροντίδα των ευάλωτων μελών της κοινωνίας μας, αλλά και για την πρόληψη της διασποράς του ιού.

4. Η πληροφορία και η εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει να προσφέρεται με τρόπο απλό, κατανοητό και σύμφωνα με το αναπτυξιακό επίπεδο του κάθε παιδιού.

5. Μερικά παιδιά μπορεί να μην εκφράζουν τα συναισθήματά τους προφορικά. Παρατηρήστε τα συναισθήματά τους και πιθανές αλλαγές που σχετίζονται με τη διάθεσή τους, τις αντιδράσεις τους, τις ρουτίνες φαγητού και ύπνου. Επικοινωνήστε με το Γραφείο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Στήριξης του σχολείου, εάν οι αλλαγές αυτές παρατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα.

6. Φροντίστε τον εαυτό σας και παρατηρήστε και τα δικά σας συναισθήματα. Εάν νιώσετε πιεσμένοι, αγχωμένοι ή επιβαρυμένοι συναισθηματικά, μη διστάσετε να μοιραστείτε τις σκέψεις και να αναζητήσετε βοήθεια από ειδικό ψυχικής υγείας.

7. Ας γίνουμε πρώτα εμείς το «φωτεινό» παράδειγμα. Είναι σημαντικό, τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί, να έχουν ενημερωθεί και πειστεί οι ίδιοι για την αναγκαιότητα της τήρησης των υγειονομικών μέτρων, ώστε το παιδί να μη λαμβάνει αντικρουόμενα μηνύματα από τους σημαντικούς ενήλικες του περιβάλλοντός του.


 Τέλος, εν μέσω αυτής της δυσμενούς και ιδιαίτερα ρευστής κανονικότητας, όλοι «μαζί και από κοινού» ας υψώσουμε ασπίδα προστασίας κατά του κορωνοϊού και ας γίνουμε αρωγοί για μια ομαλή λειτουργία του σχολείου και ήπια προσαρμογή των μαθητών στη νέα σχολική πραγματικότητα. 

Καλό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς με υγεία και αισιοδοξία.

ygeiamou.gr