Τελευταία Νέα:

Ανατροπή: Πιο αδύνατα τα παιδιά που πίνουν φρουτοχυμούς



Τα παιδιά που πίνουν άφθονους φρεσκοστιμμένους χυμούς φρούτων σε προσχολική ηλικία έχουν και καλύτερες διατροφικές συνήθειες, αλλά και πιο υγιές βάρος όταν μεγαλώνουν διατείνεται νέα έρευνα.



Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Βοστόνης που δημοσιεύθηκε στην BMC Nutrition διαπιστώνει ότι η πόση φρουτοχυμού σε νηπιακή ηλικία μπορεί να οδηγήσει σε μακροπρόθεσμα υγιεινές διατροφικές συνήθειες, χωρίς να επηρεάζει δυσμενώς το βάρος των παιδιών.

Η έρευνα παρέχει σημαντικές πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά που πίνουν 1 1/2 φλιτζάνι 100% φυσικού χυμού φρούτων την ημέρα κατά τα προσχολικά χρόνια τείνουν να διατηρούν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα καθώς μεγαλώνουν συγκριτικά με τα παιδιά που πίνουν λιγότερο από μισό φλιτζάνι χυμό την ημέρα στην προσχολική ηλικία. 


Επιπρόσθετα κατά τη διάρκεια των δέκα ετών παρακολούθησης των παιδιών της έρευνας η κατανάλωση χυμού σε ποσότητες της τάξεως του 1-2 φλιτζανιών ημερησίως δεν συσχετίστηκε με υπερβολική αύξηση του βάρους στην παιδική ηλικία, σύμφωνα με την επικεφαλής ερευνήτρια Δρ. Lynn L. Moore.

Αυτό που είναι σημαντικό να διευκρινιστεί είναι ότι τα παιδιά που κατανάλωναν περισσότερους φρουτοχυμούς σε νεαρή ηλικία, κατανάλωναν επίσης περισσότερα ολόκληρα φρούτα την ίδια χρονική περίοδο, μια συνήθεια που διατήρησαν έως και μέχρι την εφηβεία τους.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί μια δεκαετία την διατροφή, καθώς και το ύψος και το βάρος 100 παιδιών ηλικίας 3-6 ετών τα οποία συμμετείχαν στην Framingham Children’s Study.

Παρατήρησαν ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με την υψηλότερη πρόσληψη 100% φρουτοχυμού (πάνω από ένα φλιτζάνι την ημέρα) κατανάλωναν και περισσότερα φρούτα στην ηλικία των 14-17 ετών συγκριτικά με τα παιδιά που κατανάλωναν λιγότερο χυμό (κάτω από μισό φλιτζάνι την ημέρα).

Επίσης η συνολική ποιότητα της διατροφής τους ήταν υψηλότερη και είχαν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να τρώνε ημερησίως τα συνιστώμενα φρούτα και λαχανικά.

«Η κατανάλωση φρούτων, ειδικά ολόκληρων έχει πολλά οφέλη υγείας στη ζωή του παιδιού. Η αποφυγή του χυμού κατά τη διάρκεια αυτών των σημαντικών για την ανάπτυξη του παιδιού χρόνων μπορεί να επιδράσει δυσμενώς στις εξελισσόμενες διατροφικές συμπεριφορές των παιδιών» επισημαίνει η Δρ. Moore.

Να σημειωθεί πάντως ότι τα ευρήματα των ειδικών αφορούν τον 100% χυμό φρούτων, δηλαδή τον φρεσκοστιμμένο χυμό φρούτων ως συνέχεια της κατανάλωσης ολόκληρων φρούτων, κάτι που στην προσχολική ηλικία δεν είναι τόσο εύκολο πρακτικά, οπότε η φρουτόκρεμα ή ο φρουτοχυμός είναι μια λύση. Αυτό λοιπόν που πραγματικά δεν πρέπει να λείπει από την καθημερινή διατροφή του παιδιού είναι τα ολόκληρα φρούτα που αποτελούν πηγή τόσο βιταμινών όσο και πολύτιμων φυτικών ινών.


ygeiamou.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια