Μπλόκο του ΣτΕ στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Μπλόκο του ΣτΕ στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια



Ακυρώθηκε από το ΣτΕ, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο διαγωνισμός Σπίρτζη για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητόδρομους κατόπιν προσφυγής της μειοδότριας Κοινοπραξίας.



Νέος διαγωνισμός
Όπως ανακοίνωσε πάντως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μέσα σε ένα εξάμηνο θα προχωρήσει ο ίδιος σε νέο διαγωνισμό πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο, λαμβάνοντας υπόψη ό,τι ισχύει στις χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, τόσο αυτός ο διαγωνισμός όσο και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων που ακυρώθηκε από την αρμόδια αρχή και θα επαναπροκηρυχθεί, αλλά και η λύση που είχε επιλεγεί για τον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης «ήταν γονατογραφήματα».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη βρήκαν λύση για την διασυνδεσιμότητα όλων των διοδίων ώστε να χρησιμοποιείται το ίδιο e-pas σε όλους τους αυτοκινητόδρομους συμπεριλαμβανομένης της Αττικής Οδού.

«Αγώνας δρόμου για την Πατρών – Πύργου»
Σε συνάντηση που είχε το βράδυ της Πέμπτης με τους δημοσιογράφους, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον «αγώνα δρόμου» που έχει επιδοθεί για να βρεθεί λύση για την Πατρών – Πύργου, υπογραμμίζοντας ότι σε πρώτη φάση προσπαθεί να διασώσει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του έργου καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Ο υπουργός ανέφερε ότι η πιο συμφέρουσα λύση από τις τρεις που υπάρχουν είναι «να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 3Ο μήνες». Οπως εξήγησε, η Κοινοπραξία αυτή δέχεται να πάρει το έργο δεδομένου ότι θα χρειαστεί να βάλει και «βαθιά το χέρι στην τσέπη».

«Εμείς περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών» πρόσθεσε.

Σημείωσε πάντως ότι έχει συναντήσει πολύ θετικό κλίμα στην ΕΕ και «εκεί που σκόνταψε» ήταν με το τρίτο τμήμα του Ε65 γιατί εκφράστηκαν αμφιβολίες για τη βιωσιμότητα του έργου. Οπως ανέφερε, οι Ευρωπαίοι θέλουν να ξέρουν εκ των προτέρων τις σκέψεις της ελληνικής κυβέρνησης και όχι να αιφνιδιάζονται.

Σε κάθε περίπτωση, επισήμανε, στα τέλη του έτους θα έχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει με την Πατρών – Πύργου και αυτό που προέχει τώρα είναι να μετακινήσουμε προς τα πίσω το χρονικό όριο του 2023.

Για τον ΒΟΑΚ
Σε περίπου τρεις μήνες, επίσης, προσδιόρισε τον χρονικό ορίζοντα για τη λύση που θα δοθεί σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης. «Μελετάμε από την αρχή τα σχέδια και όλα τα δεδομένα για τον ΒΟΑΚ δεδομένου ότι δεν βρήκαμε τίποτα» είπε.

Τόνισε μάλιστα ότι «βρήκε στοιχεία και έγγραφα στο υπουργείο σύμφωνα με τα οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει για διόδια στον ΒΟΑΚ ασχέτως τι έλεγε δημόσια».

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε πρώτα τι θα κάνουμε με το λιμάνι του Λαυρίου για να ξεκαθαριστεί και αν είναι βιώσιμο το έργο των επεκτάσεων καθώς το κόστος των επεκτάσεων αυτών προς Λαύριο και Ραφήνα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς, εξήγησε, θα συστήσουμε επιτροπή αρμοδίων επιστημόνων για να μας υποβάλει πόρισμα.

Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, όπως έχουμε δεσμευτεί και προεκλογικά, για μας έχει προτεραιότητα η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι το ελληνικό και τον χώρο της ανάπλασης.

Η αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό
Ο υπουργός Υποδομών δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθει η Αττική Οδός, ζητώντας αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου.

Εγώ, τόνισε, δεν πρόκειται να το δεχτώ, όπως έκανα και τον Ιούλιο και θα κάνω τα πάντα να τις μπλοκάρω. Ανέφερε επίσης ότι θα γίνει νέα διαπραγμάτευση για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και αποκάλυψε ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία διαπραγματευόταν παράταση της παραχώρησης σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.

Αναφορικά με την αναγκαιότητα παραχώρησης των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι κινδυνεύουμε να έχουμε 23 σύγχρονα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα τριτοκοσμικά.

Μιλώντας τέλος για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού υπογράμμισε ότι ο ίδιος είναι θετικός αλλά θα πρέπει να προχωρήσουμε με προσοχή διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.