Τελευταία Νέα:

Υπερκατανάλωση κρέατος: Ποια προβλήματα δημιουργεί;


Νέα μελέτη συνδέει την αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος -και ειδικότερα επεξεργασμένου- με υψηλότερη πιθανότητα πρόωρου θανάτου.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «British Medical Journal».

Μάλιστα, φαίνεται ότι η αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος από άλλες πηγές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι, το αβγό, τα προϊόντα δημητριακών ολικής και τα λαχανικά, μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο.

Για τους σκοπούς της μελέτης, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 53.553 γυναίκες, ηλικίας 30-55 ετών και 27.916 άνδρες, ηλικίας 40-75 ετών, χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου, τους οποίους παρακολούθησαν για 16 χρόνια. Οι εθελοντές, συμπλήρωναν ερωτηματολόγια συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων κάθε τετραετία.

Συνολικά, η αύξηση της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος κατά 3,5 μερίδες ανά εβδομάδα, βρέθηκε να συνδέεται με 10% υψηλότερη πιθανότητα θανάτου μέσα στα επόμενα οχτώ χρόνια.

Μάλιστα, η αύξηση του κινδύνου φάνηκε να είναι μεγαλύτερη μεταξύ των ατόμων που κατανάλωναν περισσότερα προϊόντα επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος, όπως μπέικον, hot dog, λουκάνικα και άλλα αλλαντικά. Από την άλλη, η αντικατάσταση μίας μερίδας κόκκινου κρέατος ανά ημέρα, από ψάρι συσχετίστηκε με μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου κατά 17%.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, ο σχεδιασμός της μελέτης δεν αποδεικνύει σχέση αιτίας και αποτελέσματος. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για την πρώτη μεγάλη ανάλυση που εξετάζει τη σχέση της μακροχρόνιας αύξησης της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος, με τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Κλείνοντας, συμπεραίνουν ότι, όπως έχουν δείξει πολλές μελέτες τα τελευταία χρόνια, η μερική αντικατάσταση του κόκκινου κρέατος από άλλες πηγές πρωτεΐνης, φαίνεται ότι προάγει τη μακροζωία.


Πηγή: neadiatrofis.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια