Τελευταία Νέα:

10 καλοκαιρινά σνακ για σωστή ενυδάτωση



Το νερό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό. 


Σχεδόν το 60% του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος, στη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στα κύτταρα και στην απομάκρυνση «παραπροϊόντων» του μεταβολισμού. Τις ζεστές καλοκαιρινές ημέρες, οι απαιτήσεις σε νερό αυξάνονται και ανεπαρκής πρόσληψη οδηγεί σε συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι, κόπωση και μυϊκές κράμπες.

Εκτός από το νερό και τα λοιπά ροφήματα, μέρος των ημερήσιων αναγκών σε νερό μπορούν να καλύψουν και οι τροφές, αναφέρει η Ήβη Παπαϊωάννου, RDN, MS, MBA, Διαιτολόγος, Διατροφολόγος, Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ. Ιδιαίτερα τα σνακ μπορούν να προσφέρουν μικρές, αλλά σημαντικές δόσεις ενέργειας και ενυδάτωσης. Ακολουθούν δέκα από τις πιο δροσιστικές επιλογές!

Καρπούζι με φέτα

Με περιεκτικότητα σε νερό 92% το καρπούζι θα σας δροσίσει, προσφέροντάς σας παράλληλα σημαντική ποσότητα βιταμίνης Α. Η τελευταία προστατεύει το δέρμα και τα μάτια από την ηλιακή ακτινοβολία. Η φέτα περιέχει και εκείνη αρκετό νερό, στόχος όμως είναι να σας χορτάσει λόγω της πρωτεΐνης.

Αγγούρι με ντιπ γιαουρτιού

Το αγγούρι βρίσκεται στην κορυφή της λίστα με τα πλέον «ενυδατικά» τρόφιμα, επισημαίνει η κ. Παπαϊωάννου. Περιέχει 96% νερό και συνδυάζεται άριστα με ένα σπιτικό ντιπ γιαουρτιού (με λάδι και σκόρδο ή κέτσαπ). Και το τελευταίο έχει σημαντική ποσότητα νερού, αλλά και συστατικών για την προστασία του μυϊκού συστήματος από τις καλοκαιρινές κράμπες, όπως το μαγνήσιο.

Φρουτοσαλάτα

Μπορεί κάποια φρούτα να ξεχωρίζουν, όμως, πρακτικά όλα μπορούν να ενυδατώσουν τον οργανισμό καλύτερα από κάθε άλλο τρόφιμο. Ετοιμάστε μία δροσερή φρουτοσαλάτα εποχής. Προσθέστε λίγο φρεσκοστυμμένο χυμό από πορτοκάλι για έξτρα δροσιά και ενυδάτωση. Τα φρούτα σάς χαρίζουν αντιοξειδωτικά συστατικά, που προστατεύουν από την ηλιακή ακτινοβολία.

Σούπα gazpazo

Αποτελεί την καλοκαιρινή εκδοχή μίας κλασσικής τοματόσουπας, καθώς καταναλώνεται κρύα! Προσθέστε στο μπλέντερ ντομάτες, αγγούρι, πιπεριά, σκόρδο, λεμόνι, κρεμμύδι, αλάτι και άλλα μπαχαρικά που σας αρέσουν. Κρατήστε την στο ψυγείο και σερβίρετε σε μία κούπα με μερικά παγάκια!

Πεπόνι με αλλαντικά

Με 90% περιεκτικότητα σε νερό το πεπόνι δεν θα μπορούσε να λείπει από τα καλοκαιρινά σνακ! Η κ. Παπαϊωάννου προτείνει να το συνδυάσετε με κάποιο αλλαντικό χαμηλό σε αλάτι για να αποφύγετε την κατακράτηση υγρών.

Χούμους με πιπεριές και ντοματίνια

Οι πιπεριές και οι ντομάτες περιέχουν 94% νερό! Επιπλέον, στις πρώτες θα βρείτε μία «γερή δόση» της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C. Αντίστοιχα, οι ντομάτες σάς προσφέρουν το πολύτιμο για τον προστάτη, το δέρμα και τα μάτια λυκοπένιο. Το χούμους θα βοηθήσει το σνακ σας να γίνει πιο χορταστικό!

Καρότα με λεμόνι ή ξύδι

Τα καρότα θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καλοκαιρινής σας διατροφής, αναφέρει η κ. Παπαϊωάννου! Η περιεκτικότητά τους σε νερό αγγίζει το 88%. Το σημαντικότερο στοιχείο τους, όμως, είναι το β-καροτένιο, που προστατεύει το δέρμα και ενισχύει το υγιές μαύρισμα.


Σαλάτα με σπανάκι

Ανάμεσα στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά το σπανάκι ξεχωρίζει για την υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, που φτάνει το 91%. Την ίδια στιγμή περιέχει λουτεΐνη, το σημαντικότερο φυτοθρεπτικό συστατικό για την προστασία των ματιών από την έντονη ηλιακή ακτινοβολία.

Ασπράδια αβγών

Ένα από τα λίγα «ενυδατικά» τρόφιμα που δεν ανήκουν στην κατηγορία των λαχανικών ή των φρούτων! Με 77% περιεκτικότητα σε νερό, σας δροσίζουν, σας χορταίνουν και σας βοηθούν να καλύψετε τις ημερήσιες ανάγκες σας σε πρωτεΐνη.

Γιαούρτι με φρούτα

Το γιαούρτι περιέχει περίπου 85% νερό, ενώ τα φρούτα είναι γνωστό πως ενυδατώνουν! Θυμηθείτε πως το γιαούρτι είναι πηγή προβιοτικών, δηλαδή καλών μικροοργανισμών που διατηρούν τη λειτουργικότητα του εντέρου. Για πολλούς, οι μήνες των διακοπών και η επερχόμενη αλλαγή των εντερικών συνηθειών, προκαλούν έντονη δυσφορία. «Γι’ αυτό ένα γιαούρτι με φρούτα την ημέρα κάνει πέρα τη δυσκοιλιότητα και συνεισφέρει στην καλή ενυδάτωση» καταλήγει η κ. Παπαϊωάννου!



Πηγή: healthview.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια