Τελευταία Νέα:

ΗΡΩΝ

Άνοιξε διάπλατα η πόρτα για μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Πόσες δεκαετίες χάθηκαν με μισές αποφάσεις, με ατολμία και με κυβερνήσεις που κοιτούσαν μόνο το πρόσκαιρο πολιτικό κέρδος; Η Ελλάδα έμενε στο περιθώριο, περιοριζόταν στο ρόλο του εισαγωγέα αυτοκινήτων, ενώ γύρω μας οι χώρες έστηναν εργοστάσια, δημιουργούσαν χιλιάδες θέσεις εργασίας, έφερναν τεχνογνωσία και βιομηχανική ισχύ. Τώρα πλέον αλλάζουν τα δεδομένα..

Και τώρα, έρχεται επιτέλους η σημερινή κυβέρνηση να κάνει το αυτονόητο. Αυτονόητο που επι δεκαετίες δεν ήταν αυτονόητο για τους τότε κυβερνώντες: Να ανοίξει διάπλατα την πόρτα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με φορολογικά κίνητρα που βάζουν τη χώρα μας στο ίδιο τραπέζι με τους μεγάλους παίκτες της Ευρώπης.

Η είδηση που βγήκε από τα χείλη του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνου Πετραλιά, είναι σίγουρα από τις πιο σημαντικές για την οικονομία της χώρας μας εδώ και δεκαετίες: Μεγάλες επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν στην Ελλάδα από το 2026 έως και το 2028 απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος, ενώ για στρατηγικούς τομείς – από την άμυνα έως και την αυτοκινητοβιομηχανία – θεσπίζονται υπερεκπτώσεις επενδυτικών δαπανών. Αυτό σημαίνει ότι κάθε ευρώ που δαπανά μια μεγάλη βιομηχανία για να στήσει εργοστάσιο, για να αναπτύξει τεχνολογία, για να κατασκευάσει εξαρτήματα ή ακόμα και ολοκληρωμένα οχήματα στην Ελλάδα, δε θα πληρώνει φόρο εισοδήματος.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsauto, η κυβέρνηση δεν σταματά εκεί. Ανάλογα με το εύρος και τον όγκο της κάθε επενδυτικής πρότασης, είναι έτοιμη να συζητήσει κατ’ ιδίαν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες για επιπλέον παροχές και πρόσθετα κίνητρα.

Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει άμεσα ελκυστικός προορισμός για μεγάλες επενδύσεις, όχι μόνο από την Ευρώπη αλλά και από την Κίνα – που αναζητά στρατηγικά εδάφη στην Ευρώπη για να στήσει τις παραγωγικές της μονάδες.

Η μπάλα βρίσκεται τώρα και στους εκπροσώπους της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, που εδώ και δεκαετίες φέρνουν μοντέλα από τις μητρικές εταιρείες τους, οφείλουν να μεταφέρουν την πληροφορία αυτή στις διοικήσεις των κολοσσών που εκπροσωπούν. Να χτυπήσουν τις πόρτες των μεγάλων decision makers και να πουν ξεκάθαρα: «Η Ελλάδα προσφέρει το έδαφος, το φορολογικό πλαίσιο και τη βούληση για να γίνει έδρα παραγωγής».

Αν δεν το κάνουμε τώρα, πότε; Οι συνθήκες είναι ιδανικές: γεωστρατηγική θέση, πρόσβαση σε τρεις ηπείρους, ανθρώπινο δυναμικό με υψηλή τεχνογνωσία και πλέον ένα φορολογικό πλαίσιο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

Η Ελλάδα έχει μια μοναδική ευκαιρία να περάσει από την εποχή της εισαγωγής στην εποχή της παραγωγής. Και αν κάτι μας έχει διδάξει η ιστορία, είναι πως οι ευκαιρίες δεν χτυπούν πολλές φορές την ίδια πόρτα. Τώρα είναι η ώρα να μπούμε δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.