Τι απαντά ο Δήμος Θέρμης για το δημοσίευμα της THERMISnews.gr που αφορούσε το πλύσιμο και την απολύμανση των οχημάτων του δήμου
Παραθέτουμε την επιστολή του Δήμου στη σελίδα μας όπως έχουμε την υποχρέωση και ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα...
Στις 15 Απριλίου δημοσιεύσατε στο site thermisnews.gr θέμα με τίτλο: «Δήμος Θέρμης: 101.110,56 ευρώ για καθαρισμό (πλύσιμο) οχημάτων για 1 έτος».
Το δημοσίευμα κατέληγε με το σχόλιο «Μήπως με αυτά τα χρήματα θα μπορούσε να είχε αγοράσει ο Δήμος Θέρμης ολόκληρη εταιρεία καθαρισμού οχημάτων;», υπαινισσόμενο προφανώς ότι τα χρήματα αυτά είναι πάρα πολλά για το συγκεκριμένο έργο. Βεβαίως, η δημοσιογραφική δεοντολογία επιβάλλει, για την πληρότητα του ρεπορτάζ, να φιλοξενείται και η γνώμη του δήμου (σ.σ Η γνώμη του Δημου είναι αποτυπωμένη σε 54 σελίδες τις οποίες και δημοσιεύσαμε. Εκτός κι αν διαφέρει από τη Μελέτη οπότε έχει περισσότερο γέλιο😀), την οποία δεν μπήκατε καν στον κόπο να αναζητήσετε, προκειμένου οι αναγνώστες να έχουν πλήρη εικόνα για το τι ακριβώς ισχύει, ώστε να μην εξάγουν συμπεράσματα από έναν ελλιπή και λανθασμένο τίτλο και από ένα δικό σας, δήθεν σκωπτικό σχόλιο.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για την πλήρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών, επισημαίνουμε τα εξής:
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για την πλήρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών, επισημαίνουμε τα εξής:
1. Η ανάγκη για τον καθαρισμό όλων των οχημάτων που διαθέτει ο δήμος και κυρίως των απορριμματοφόρων, είναι διαρκής και επιβεβλημένη για την διαφύλαξη της καλής εικόνας των οχημάτων, αλλά πρωτίστως για την διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας, γιατί τα περισσότερα οχήματα (απορριμματοφόρα, φορτηγά ογκωδών, μηχανήματα έργου κ.λπ.) απασχολούνται στην διαχείριση (αποκομιδή, μεταφορά και εναπόθεση) αποβλήτων και γενικά ρυπογόνων υλικών και πρέπει να καθαρίζονται, αλλά και να απολυμαίνονται σε τακτική βάση.
2. Ο Δήμος δεν διαθέτει κατάλληλο πλυντήριο – λιπαντήριο με διάταξη διαχείρισης ακαθάρτων υδάτων, αλλά ούτε και κατάλληλα εκπαιδευμένο και εξειδικευμένο προσωπικό (πλύντες) για να εκτελεί με ιδία μέσα τον καθαρισμό των οχημάτων που διαθέτει.
3. Για κάθε έργο και για κάθε υπηρεσία για τα οποία ο δήμος Θέρμης δεν έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει με δικά του μέσα (υποδομές, προσωπικό, εξοπλισμό), είναι υποχρεωμένος να απευθυνθεί σε ιδιώτες. Αυτό ισχύει και για το πλύσιμο του συνόλου
των κάθε λογής οχημάτων και μηχανημάτων έργου. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται τόσο η καθαριότητα των οχημάτων όσο και το χαμηλό περιβαλλοντικό κόστος από την διάθεση των ακαθάρτων υδάτων.
των κάθε λογής οχημάτων και μηχανημάτων έργου. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται τόσο η καθαριότητα των οχημάτων όσο και το χαμηλό περιβαλλοντικό κόστος από την διάθεση των ακαθάρτων υδάτων.
4. Οι αναθέσεις έργω σε ιδιώτες γίνονται πάντοτε μέσω διαγωνισμών ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, αλλά και να επιτυγχάνεται η καλύτερη οικονομική προσφορά για το δήμο.
5. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται σε 80.428,88 ευρώ εκ των οποίων 15.566,88 ευρώ αντιστοιχούν στον ΦΠΑ (24%). Στη δημοπρασία προβλέπεται δυνατότητα προαίρεσης για αύξηση του παρεχόμενου έργου, άρα και του προϋπολογισμού,
κατά 30% γι’ αυτό και εμφανίζεται ως συνολικό δυνητικό ποσό 101.110,59 ευρώ (εκ των οποίων 20.681,71 αντιστοιχούν στον ΦΠΑ). Αυτό, όμως δεν σημαίνει ότι θα γίνει χρήση της προαίρεσης.
Η δυνατότητα προαίρεσης προβλέπεται στην περίπτωση που, λόγω ενστάσεων και προσφυγών, καθυστερήσει η επιλογή αναδόχου κατά τον επόμενο διαγωνισμό. Επιπλέον, το τελικό ποσόν θα είναι ασφαλώς μικρότερο 80.428,88 ευρώ καθώς θα υπάρξουν εκπτώσεις
από τους διαγωνιζόμενους.
Η δυνατότητα προαίρεσης προβλέπεται στην περίπτωση που, λόγω ενστάσεων και προσφυγών, καθυστερήσει η επιλογή αναδόχου κατά τον επόμενο διαγωνισμό. Επιπλέον, το τελικό ποσόν θα είναι ασφαλώς μικρότερο 80.428,88 ευρώ καθώς θα υπάρξουν εκπτώσεις
από τους διαγωνιζόμενους.
6. Η προηγούμενη δημοπρασία με (περίπου) το ίδιο αντικείμενο η οποία αφορούσε το 2024 είχε προϋπολογισμό 36.598,60 ευρώ. Ο σχεδόν διπλασιασμός του κόστους οφείλεται στους παρακάτω λόγους:
α. Ο αριθμός των οχημάτων αυξήθηκε από 77 το 2024, σε 123 το 2025 καθώς προστέθηκαν όλα τα οχήματα τα οποία ανήκαν έως και πέρυσι σε άλλες διευθύνσεις (ΔΕΠΠΑΘ, ΚΕΚΟΠΡΟ).
β. Στο έργο προστέθηκαν επίσης 8 μεγάλα απορριμματοκιβώτια τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά των απορριμμάτων από το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων του δήμου Θέρμης, του μόνου δήμου πλην αυτού της Θεσσαλονίκης που διαθέτει ΣΜΑ, ο οποίος θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα τη λειτουργία του.
γ. Προστέθηκε επίσης το έργο της απολύμανσης, πέρα από το πλύσιμο, των 28 απορριμματοφόρων (στον προηγούμενο διαγωνισμό προβλεπόταν μόνον πλύσιμο), καθώς και η απολύμανση της οπίσθιας χοάνης κάθε απορριμματοφόρου (σύνολο 28 χοάνες) που δεν υπήρχε στον προηγούμενο διαγωνισμό.
δ. Η προηγούμενη σύμβαση περιελάβανε πλύσιμο με απλό σαπούνι, ενώ η νέα περιλαμβάνει και την απολύμανση των οχημάτων που μεταφέρουν απορρίμματα (απορριμματοφόρα και απορριμματοκιβώτια). Τα απολυμαντικά που θα χρησιμοποιηθούν
ανεβάζουν το κόστος κάθε πλύσης γιατί είναι ειδικά, οικολογικά, πιστοποιημένα, φιλικά προς το περιβάλλον, ώστε να μην μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα και να συμφωνούν με τις υποχρεώσεις του Δήμου για τις πράσινες συμβάσεις και τις περιβαλλοντικές
δεσμεύσεις.
ανεβάζουν το κόστος κάθε πλύσης γιατί είναι ειδικά, οικολογικά, πιστοποιημένα, φιλικά προς το περιβάλλον, ώστε να μην μολύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα και να συμφωνούν με τις υποχρεώσεις του Δήμου για τις πράσινες συμβάσεις και τις περιβαλλοντικές
δεσμεύσεις.
Το επιπλέον κόστος, μόνο για τις περιπτώσεις β, γ και δ αγγίζει τα 30.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
δ. Ο συνολικός αριθμός των πλύσεων και απολυμάνσεων είναι υπερδιπλάσιος σε σχέση με το 2024 καθώς ανέρχεται σε 1.822, έναντι 814.
ε. Επίσης, το 2024 ένα μέρος του καθαρισμού των οχημάτων γινόταν από συμβασιούχους εργαζόμενους του δήμου. Το έργο αυτό έχει περιληφθεί στη δημοπρασία για το 2025 καθώς έχουν λήξει οι συμβάσεις αυτών των εργαζομένων και δεν ήταν δυνατόν να ανανεωθούν.
7. Τέλος, οι τιμές μονάδας ανά κατηγορία οχήματος είναι στο επίπεδο των τιμών που υπάρχουν στην αγορά (π.χ. 11 ευρώ για κάθε επιβατικό αυτοκίνητο, 15 για ημιφορτηγά, 40 για λεωφορεία κ.ο.κ), οι οποίες θα μειωθούν μετά την αναμενόμενη έκπτωση του
αναδόχου.
αναδόχου.
Για το Γραφείο Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων