Την άλλη εβδομάδα το Π.Δ. για τον Προσωπικό Αριθμό – Βγαίνει στον αέρα η πλατφόρμα MyInfo, νέο σύστημα ραντεβού για έκδοση νέας ταυτότητας
Μια τεράστια αλλαγή για τον πυρήνα των μητρώων του κράτους, ο Προσωπικός Αριθμός, μπαίνει σε εφαρμογή μετά και την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που αναμένεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
«Έχουμε τελειώσει και από το Συμβούλιο της Επικρατείας πλέον. Αυτή η απόφαση του ΣτΕ γίνεται Προεδρικό Διάταγμα. Θεωρώ πως την άλλη εβδομάδα θα έχει βγει το Προεδρικό Διάταγμα αλλά παράλληλα πλέον μαζί με υπηρεσίες οι οποίες είναι στην πρώτη γραμμή και εξυπηρετούν πολίτες, σχεδιάζουμε την επόμενη μέρα.
Το πρώτο και αυτονόητο είναι πως θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τα μητρώα του κράτους. Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις, στην ΑΑΔΕ μόνο μας λένε πως έχουν περίπου 300.000 περιπτώσεις τον χρόνο που αναγκάζονται να διορθώσουν στοιχεία πολιτών.
Αυτό πλέον τελειώνει γιατί έχουμε ένα κεντρικό μητρώο, το Μητρώο Πολιτών, ένα μητρώο που ανήκει στο υπουργείο Εσωτερικών προφανώς και αυτό θα είναι η βάση πλέον για όλες τις υπηρεσίες» ανέφερε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, φιλοξενούμενος στο στούντιο του Πρώτου Προγράμματος.
«Βγαίνει στον αέρα μια πλατφόρμα που λέγεται MyInfo, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν και να αποκτούν τον προσωπικό τους αριθμό.
«Βγαίνει στον αέρα μια πλατφόρμα που λέγεται MyInfo, στην οποία οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν και να αποκτούν τον προσωπικό τους αριθμό.
Τι άλλο θα δουν εκεί πέρα.
Εάν υπάρχει αυτή η αναντιστοιχία στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου τους, του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης, θα τους βγει μια οθόνη που θα τους λέει, στο μητρώο πολιτών φαίνεστε έτσι, στο μητρώο της Αστυνομίας φαίνεστε διαφορετικά. Θα πρέπει να διορθώσουμε αυτά τα στοιχεία.
Προφανώς, αν είναι λάθος, το επίθετο δεν μπορεί να το διορθώσει από τον υπολογιστή. Θα πρέπει μία και μόνη φορά, αν υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, να επισκεφθεί ένα ληξιαρχείο για να γίνει αυτή η διόρθωση και από εκεί και πέρα μπορούμε να εγγυηθούμε ότι όποτε κι αν αλλάξει ταυτότητα, όποτε κι αν αλλάξει διαβατήριο, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα γιατί αυτές οι αλλαγές θα γίνουν την ίδια μέρα και θα ενημερώνεται οριζόντια όλο το δημόσιο για οποιαδήποτε τέτοιου είδους αλλαγή» συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον υπουργό, οργανώνεται καλύτερα πλέον το πώς θα κυλήσει η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού. «Επειδή είναι μια πολύ μεγάλη, σε επίπεδο διαδικασιών, αλλαγή για το ελληνικό δημόσιο, θέλουμε αυτό να βγει πλέον σωστά και αυτός ο Προσωπικός Αριθμός να έρθει και να λύσει προβλήματα καθημερινής τρέλας που έχουν ζήσει πάρα πολλοί Έλληνες πολίτες στην ελληνική δημόσια διοίκηση» επισήμανε.
Εξηγώντας από τι θα αποτελείται ο Προσωπικός Αριθμός, ανέφερε πως στην ουσία είναι τρία αλφαριθμητικά ψηφία και το ΑΦΜ μας.
Αυτή την περίοδο, σύμφωνα με τον υπουργό, οργανώνεται καλύτερα πλέον το πώς θα κυλήσει η εισαγωγή του Προσωπικού Αριθμού. «Επειδή είναι μια πολύ μεγάλη, σε επίπεδο διαδικασιών, αλλαγή για το ελληνικό δημόσιο, θέλουμε αυτό να βγει πλέον σωστά και αυτός ο Προσωπικός Αριθμός να έρθει και να λύσει προβλήματα καθημερινής τρέλας που έχουν ζήσει πάρα πολλοί Έλληνες πολίτες στην ελληνική δημόσια διοίκηση» επισήμανε.
Εξηγώντας από τι θα αποτελείται ο Προσωπικός Αριθμός, ανέφερε πως στην ουσία είναι τρία αλφαριθμητικά ψηφία και το ΑΦΜ μας.
«Από τα τρία αλφαριθμητικά, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου και αριθμοί, μπορώ εγώ να βάλω έναν προσωπικό αριθμό άλφα, βήτα και το τρίτο ψηφίο δημιουργείται μόνο του και στην ουσία λέγεται checkdigit και είναι αυτό το οποίο επαληθεύει την ορθότητα του αριθμού. Είναι πολύ απλός ο τρόπος. Και το πιο μαγικό είναι ότι μέχρι να φτάσουμε στο σημείο εκείνο έχουμε πλέον βεβαιωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο ξέρει πλέον ποιοι είμαστε και έχουν διορθωθεί και τα οποιαδήποτε λάθη» προσέθεσε.
«Η επόμενη μέρα είναι, αφού διορθώσουμε τα μητρώα και μπορέσουμε αυτό το πρώτο εξάμηνο, χρόνο να τακτοποιηθούμε με τη λειτουργία του, από εκεί και πέρα πλέον, όταν γεννιέται ένα παιδί να αποκτά τον προσωπικό του αριθμό και από πίσω, ας αφήσουμε τις διαδικασίες που θα δημιουργούν πιθανώς και τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ.
«Η επόμενη μέρα είναι, αφού διορθώσουμε τα μητρώα και μπορέσουμε αυτό το πρώτο εξάμηνο, χρόνο να τακτοποιηθούμε με τη λειτουργία του, από εκεί και πέρα πλέον, όταν γεννιέται ένα παιδί να αποκτά τον προσωπικό του αριθμό και από πίσω, ας αφήσουμε τις διαδικασίες που θα δημιουργούν πιθανώς και τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ.
Αυτά όμως θα είναι πλέον εσωτερικά νούμερα τα οποία θα υπάρχουν στα μητρώα της κάθε υπηρεσίας και δεν θα αφορούν τον πολίτη. Ο πολίτης θα πρέπει να ξέρει και να χρησιμοποιεί μόνο τον προσωπικό του αριθμό», συμπλήρωσε ο κ. Παπαστεργίου.
Νέο σύστημα ραντεβού για έκδοση νέας ταυτότητας
Όσο αφορά στις νέες ταυτότητες, προχωρά το σύστημα κανονικά, σύμφωνα με τον υπουργό, ωστόσο αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός.
Νέο σύστημα ραντεβού για έκδοση νέας ταυτότητας
Όσο αφορά στις νέες ταυτότητες, προχωρά το σύστημα κανονικά, σύμφωνα με τον υπουργό, ωστόσο αναμένεται μια πολύ μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός.
«Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» είπε ο κ. Παπαστεργίου.
«Φτιάχνουμε ένα ψηφιακό κράτος μέσα από το κινητό μας για να μπορούμε να βρίσκουμε λύσεις και πάντα κρατάμε και μια γραμμή που μπορεί να είναι τα ΚΕΠ για ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν καλή γνώση της τεχνολογίας. Αυτό είναι βασικό μας μέλημα. Να μην αποκλείσουμε κανέναν από το κράτος, από ένα ψηφιακό κράτος, γιατί πάντα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να έχουν τόσο καλές γνώσεις» ανέφερε στη συνέχεια ο υπουργός, σημειώνοντας ότι υπάρχουν κοιτίδες γραφειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση που προέρχονται από νόμους εποχών χωρίς υπολογιστικά συστήματα, σχεδόν ενός αιώνα πίσω.
«Φτιάχνουμε ένα ψηφιακό κράτος μέσα από το κινητό μας για να μπορούμε να βρίσκουμε λύσεις και πάντα κρατάμε και μια γραμμή που μπορεί να είναι τα ΚΕΠ για ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν καλή γνώση της τεχνολογίας. Αυτό είναι βασικό μας μέλημα. Να μην αποκλείσουμε κανέναν από το κράτος, από ένα ψηφιακό κράτος, γιατί πάντα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να έχουν τόσο καλές γνώσεις» ανέφερε στη συνέχεια ο υπουργός, σημειώνοντας ότι υπάρχουν κοιτίδες γραφειοκρατίας στη δημόσια διοίκηση που προέρχονται από νόμους εποχών χωρίς υπολογιστικά συστήματα, σχεδόν ενός αιώνα πίσω.
«Αυτά λοιπόν πλέον καταργούμε και λέμε το αυτονόητο ότι όταν κάνω μια αίτηση από το Δημόσιο δεν χρειάζεται να ζητάς να σου αποδείξω ποιος είμαι, ποια είναι η οικογενειακή μου κατάσταση. Εκεί είναι τα δεδομένα μου. Τα έχεις στο Μητρώο Πολιτών, με την άδειά μου, πάρε τα και κάνε τη δουλειά σου. Λοιπόν, αυτό θα το δείτε πάρα πάρα πολύ σύντομα» είπε ο κ, Παπαστεργίου.
«Σήμερα λογικά θα έχουμε διαθέσιμη την ασφαλιστική ικανότητα που είναι πολύ σημαντικό. (…) Και για όσους είναι σκαφάτοι, δεν μιλάω τώρα για τα κότερα, ακόμα και για ένα μικρό σκάφος, ανεβάζουμε και το δίπλωμα πλέον για τα σκάφη αναψυχής. Οπότε, σε κάποια αναβάθμιση που μέσα στη μέρα υποθέτω ότι θα έχει φτάσει στις πλατφόρμες, θα μπορέσουμε να κατεβάσουμε τη νέα έκδοση.
«Σήμερα λογικά θα έχουμε διαθέσιμη την ασφαλιστική ικανότητα που είναι πολύ σημαντικό. (…) Και για όσους είναι σκαφάτοι, δεν μιλάω τώρα για τα κότερα, ακόμα και για ένα μικρό σκάφος, ανεβάζουμε και το δίπλωμα πλέον για τα σκάφη αναψυχής. Οπότε, σε κάποια αναβάθμιση που μέσα στη μέρα υποθέτω ότι θα έχει φτάσει στις πλατφόρμες, θα μπορέσουμε να κατεβάσουμε τη νέα έκδοση.
Η πιο εντυπωσιακή για μένα αναβάθμιση είναι αυτή της επόμενης εβδομάδας που ξεκινάμε πλέον να κάνουμε αυτό το οποίο περιέγραφα, την περιβόητη πλέον συναίνεση για να μπορούμε να κάνουμε διάφορες διαδικασίες στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
Ξεκινάμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Δηλαδή, θέλουμε να ασφαλίσουμε το αυτοκίνητό μας, να μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να αντλούν με την άδειά μας τα στοιχεία μας για να μη χρειάζεται να δίνουμε οτιδήποτε. Αυτό θα είναι στην αναβάθμιση της επόμενης εβδομάδας» προσέθεσε ο υπουργός.
Όσο αφορά στην πλατφόρμα για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ο κ. Παπαστεργίου, ανέφερε πως «υπήρξε γκρίνια», η οποία και σε μετρήσεις φάνηκε πως θα μπορούσε να είχε επηρεάσει ακόμα και το εκλογικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών. Ωστόσο, αναφέρθηκε στο αποτέλεσμα, ο υπουργός, «ότι κινητοποιηθήκαμε όλοι μας».
«Δημιουργήθηκε λοιπόν μια εύλογη ανησυχία για το αν τελικά είμαστε συνεπείς με τις υποχρεώσεις που έχουμε απέναντι στην κοινωνία σε σχέση με ιδιοκτησίες» επισήμανε ο υπουργός, σημειώνοντας πως έχουν γίνει 553.158 συνολικές δηλώσεις και 4.253 συνολικές καταγγελίες.
«Είναι φοβερό το νούμερο. Πιθανώς θα πρέπει να δούμε διορθώσεις. Το είπε και ο αρμόδιος υπουργός, ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, για τα οικόπεδα πλησίον δασών. Φέτος είναι μια χρονιά που τρέχουμε να δούμε τελικά το πώς αυτό το πράγμα μπορεί να λειτουργήσει» ανέφερε, ενώ έκανε λόγο για πρόσφατες πυρκαγιές που ελέγχθηκαν, ακόμα και με 7 μποφόρ, γιατί αφενός υπάρχει πολύ έγκαιρη διάγνωση της πυρκαγιάς, οπότε σπεύδουν εκεί οι δυνάμεις και παράλληλα γιατί για πρώτη φορά είναι τα οικόπεδα καθαρά.
Σχετικά με την εφαρμογή MyCoast, που προέκυψε με την ανάγκη που εκφράστηκε από το γνωστό «κίνημα της πετσέτας», σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές του ελληνικού δημοσίου.
Όσο αφορά στην πλατφόρμα για τα ακαθάριστα οικόπεδα, ο κ. Παπαστεργίου, ανέφερε πως «υπήρξε γκρίνια», η οποία και σε μετρήσεις φάνηκε πως θα μπορούσε να είχε επηρεάσει ακόμα και το εκλογικό αποτέλεσμα των ευρωεκλογών. Ωστόσο, αναφέρθηκε στο αποτέλεσμα, ο υπουργός, «ότι κινητοποιηθήκαμε όλοι μας».
«Δημιουργήθηκε λοιπόν μια εύλογη ανησυχία για το αν τελικά είμαστε συνεπείς με τις υποχρεώσεις που έχουμε απέναντι στην κοινωνία σε σχέση με ιδιοκτησίες» επισήμανε ο υπουργός, σημειώνοντας πως έχουν γίνει 553.158 συνολικές δηλώσεις και 4.253 συνολικές καταγγελίες.
«Είναι φοβερό το νούμερο. Πιθανώς θα πρέπει να δούμε διορθώσεις. Το είπε και ο αρμόδιος υπουργός, ο Θεόδωρος Σκυλακάκης, για τα οικόπεδα πλησίον δασών. Φέτος είναι μια χρονιά που τρέχουμε να δούμε τελικά το πώς αυτό το πράγμα μπορεί να λειτουργήσει» ανέφερε, ενώ έκανε λόγο για πρόσφατες πυρκαγιές που ελέγχθηκαν, ακόμα και με 7 μποφόρ, γιατί αφενός υπάρχει πολύ έγκαιρη διάγνωση της πυρκαγιάς, οπότε σπεύδουν εκεί οι δυνάμεις και παράλληλα γιατί για πρώτη φορά είναι τα οικόπεδα καθαρά.
Σχετικά με την εφαρμογή MyCoast, που προέκυψε με την ανάγκη που εκφράστηκε από το γνωστό «κίνημα της πετσέτας», σύμφωνα με τον κ. Παπαστεργίου, μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές του ελληνικού δημοσίου.
«Οι πολίτες την κατεβάζουν και πηγαίνουν στις παραλίες να δουν αν στο σημείο στο οποίο είναι και βλέπουν ξαπλώστρες είναι νόμιμα κατειλημμένο το σημείο αυτό ή όχι. Αλλά και επιχειρηματίες, γνωρίζοντας ότι πλέον αυτό μπορούμε να το ελέγξουμε, είναι πολύ πιο προσεκτικοί. Έχουν υποβληθεί περίπου 9000 καταγγελίες.
Πιθανώς να μην είναι όλες σωστές καταγγελίες, αλλά παρόλα αυτά πλέον έχουμε μπει σε μια άλλη κανονικότητα. (…) Να διαφυλάξουμε ένα πολύ θεμελιώδες δικαίωμα που είναι η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στις ακτές» είπε σχετικά ο κ. Παπαστεργίου.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο σύστημα έγκαιρη ειδοποίησης των πολιτών, το 112, για το οποίο τρέχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισής του, παρέχοντάς του έναν απολύτως νέο εξοπλισμό έτσι ώστε πλέον να μπορούμε για τα επόμενα δέκα χρόνια να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε ένα 112 το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της χώρας.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο σύστημα έγκαιρη ειδοποίησης των πολιτών, το 112, για το οποίο τρέχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισής του, παρέχοντάς του έναν απολύτως νέο εξοπλισμό έτσι ώστε πλέον να μπορούμε για τα επόμενα δέκα χρόνια να είμαστε ασφαλείς και να έχουμε ένα 112 το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της χώρας.