Γιατί τα καζίνο χρησιμοποιούν μάρκες;
Η μάρκα στο καζίνο αναμφίβολα αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα και πιο αντιπροσωπευτικά στοιχεία στον κόσμο των τυχερών παιχνιδιών και των καζίνο γενικότερα. Οι άνθρωποι θέλουν να τις κρατούν στα χέρια τους και μάλιστα κάποιοι πιο έμπειροι παίκτες έχουν μάθει να κάνουν και διάφορα κόλπα με αυτές.
Οι μάρκες αντιπροσωπεύουν τα χρήματα μέσα στον χώρο των καζίνο, δίνονται σε διάφορα χρώματα για να μην μπερδεύονται μεταξύ των παικτών πάνω στα τραπέζια, ενώ οι διαφορετικοί χρωματισμοί έχουν να κάνουν και με διαφορετική χρηματική αξία της κάθε μάρκας.
Οι σύγχρονες μάρκες έχουν σχεδιαστεί για να είναι όχι μόνο λειτουργικές (ανθεκτικό υλικό) αλλά και αρεστές τόσο στο μάτι όσο και στην υφή. Παρακάτω θα αναλύσουμε όλους τους λόγους για τους οποίους τα καζίνο τις χρησιμοποιούν και έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι τους.
Οι μάρκες αντιπροσωπεύουν τα χρήματα μέσα στον χώρο των καζίνο, δίνονται σε διάφορα χρώματα για να μην μπερδεύονται μεταξύ των παικτών πάνω στα τραπέζια, ενώ οι διαφορετικοί χρωματισμοί έχουν να κάνουν και με διαφορετική χρηματική αξία της κάθε μάρκας.
Οι σύγχρονες μάρκες έχουν σχεδιαστεί για να είναι όχι μόνο λειτουργικές (ανθεκτικό υλικό) αλλά και αρεστές τόσο στο μάτι όσο και στην υφή. Παρακάτω θα αναλύσουμε όλους τους λόγους για τους οποίους τα καζίνο τις χρησιμοποιούν και έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι τους.
Chips vs Checks
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των λόγων για τους οποίους χρησιμοποιούνται οι μάρκες στο καζίνο θα ξεκαθαρίσουμε κάτι που συχνά μπερδεύει πολλούς παίκτες. Τεχνικά μιλώντας, ο όρος «chips» είναι λανθασμένος και αυτό γιατί πρακτικά στα καζίνο χρησιμοποιούνται δύο διαφορετικά είδη από «μάρκες-chips».
Chips: Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζονται οι μάρκες που δεν έχουν συγκεκριμένη αξία πάνω τους και ουσιαστικά έχουν μόνο χρωματική διαφορά από τις μάρκες των υπόλοιπων παικτών σε ένα τραπέζι.
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των λόγων για τους οποίους χρησιμοποιούνται οι μάρκες στο καζίνο θα ξεκαθαρίσουμε κάτι που συχνά μπερδεύει πολλούς παίκτες. Τεχνικά μιλώντας, ο όρος «chips» είναι λανθασμένος και αυτό γιατί πρακτικά στα καζίνο χρησιμοποιούνται δύο διαφορετικά είδη από «μάρκες-chips».
Chips: Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζονται οι μάρκες που δεν έχουν συγκεκριμένη αξία πάνω τους και ουσιαστικά έχουν μόνο χρωματική διαφορά από τις μάρκες των υπόλοιπων παικτών σε ένα τραπέζι.
Μπορεί να αντιπροσωπεύουν αξία από 1-100€ κάτι που εξαρτάται από τον ίδιο τον παίκτη.
Αν αυτός παίζει για παράδειγμα σε τραπέζι με ελάχιστο ποντάρισμα τα 5€, κάθε μάρκα του θα αντιπροσωπεύει αυτό το ποσό και έτσι ο ντίλερ θα ξέρει άμεσα το ποσό που πόνταρε ο παίκτης και το ποσό που πρέπει αντίστοιχα να του επιστραφεί αν κερδίσει.
Checks: Αυτές έχουν συγκεκριμένη αξία, για παράδειγμα ένα check των 5€ θα είναι πάντοτε ένα check των 5€ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά τραπέζια.
Είτε είναι ρουλέτα, είτε μπλάκτζακ. Επιπλέον τέτοιες μάρκες δίνονται όταν ο παίκτης θέλει να πάει στο ταμείο και να κάνει εξαργύρωση των κερδών του, ώστε ο ταμίας να γνωρίζει τι ποσό θα πρέπει να του καταβάλει.
Γιατί μάρκες και όχι χρήματα;
Ψυχολογία: Προφανώς σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει, όμως είναι πιο εύκολο να χάνεις μια μικρή μάρκα που πάνω της δεν γράφει κάποιοι ποσό παρά να χάνεις ένα χαρτονόμισμα. Επιπλέον, δίνοντας στον ντίλερ αρχικά το ποσό των 100€ και ανταλλάσσοντάς το με μάρκες, λίγο – πολύ μέσα σου γνωρίζεις ότι τα χρήματα αυτά έχουν χαθεί. Ψυχολογικά τα χρήματα αυτά έχεις αποδεχθεί ότι μπορεί να μην τα πάρεις πίσω και να τα χάσεις.
Ψυχολογία: Προφανώς σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει, όμως είναι πιο εύκολο να χάνεις μια μικρή μάρκα που πάνω της δεν γράφει κάποιοι ποσό παρά να χάνεις ένα χαρτονόμισμα. Επιπλέον, δίνοντας στον ντίλερ αρχικά το ποσό των 100€ και ανταλλάσσοντάς το με μάρκες, λίγο – πολύ μέσα σου γνωρίζεις ότι τα χρήματα αυτά έχουν χαθεί. Ψυχολογικά τα χρήματα αυτά έχεις αποδεχθεί ότι μπορεί να μην τα πάρεις πίσω και να τα χάσεις.
Μια άλλη ψυχολογική παράμετρος έχει να κάνει με την διαχείριση των απωλειών όσο παίζεις. Αν σου έχουν μείνει για παράδειγμα τέσσερις μάρκες αξίας 20€, είναι πολύ πιο εύκολο να τις ποντάρεις και ότι γίνει… Είτε να τα χάσεις όλα, είτε να πάρεις πίσω ότι έχασες, από το να έχεις στην τσέπη σου ένα 20€ και να το ποντάρεις έχοντας όμως ήδη χάσει 80€.
Ψυχολογικά για τον παίκτη οι μάρκες αντιπροσωπεύουν κάτι που το έχουμε για να ρισκάρουμε και να διασκεδάσουμε οπότε οι παίχτες τις διαχειρίζονται τελείως διαφορετικά από τον τρόπο που θα διαχειρίζονταν χαρτονομίσματα.
Συναισθηματικοί λόγοι: Όσοι επισκέπτονται ένα επίγειο καζίνο δεν είναι απαραίτητα και σκληροπυρηνικοί παίκτες. Για παράδειγμα, μπορεί να το κάνουν στα πλαίσια του τουριστικού τους ταξιδιού. Πολλά καζίνο έχουν το όνομά τους αποτυπωμένο πάνω στις μάρκες που χρησιμοποιούν και έτσι ένα παίκτης-τουρίστας μπορεί να κρατήσει την μάρκα σαν ενθύμιο από το ταξίδι του.
Ασφάλεια: Είναι ένας από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους τα καζίνο χρησιμοποιούν μάρκες μέσα σε αυτά και όχι χρήματα. Αρχικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι μάρκες αυτές έχουν αξία μόνο όσο ο παίκτης-πελάτης βρίσκεται μέσα στον χώρο του καζίνο. Όταν βγει εκτός δεν έχουν την παραμικρή αξία παρά αυτή του ενθυμίου όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
Επιπλέον, οι μάρκες σε πολλά καζίνο είναι «τσιπαρισμένες» ώστε το καζίνο να γνωρίζει το που βρίσκονται ανά πάσα στιγμή, ενώ η μη χρήση χρημάτων βοηθάει στο να αποφεύγονται φαινόμενα απάτης και κλεψιάς είτε ανάμεσα στους παίκτες είτε ανάμεσα στους υπαλλήλους του καζίνο και το ίδιο το καζίνο.
Στην πραγματικότητα όσο λιγότερο ρευστό διακινείται μέσα στο καζίνο, τόσο πιο ασφαλές είναι για όλους όσους βρίσκονται μέσα σε αυτό.
Λειτουργικότητα: Πέρα από το θέμα της ασφάλειας ένα σημαντικό ζήτημα είναι και αυτό της λειτουργικότητας. Φανταστείτε για παράδειγμα πάνω στο τραπέζι της ρουλέτας αντί για μάρκες να ήταν πεταμένα δεκάδες χαρτονομίσματα και κέρματα. Ένα χάος όπου πολύ εύκολα θα μπορούσαν να γίνουν πολλά λάθη στις πληρωμές.
Λειτουργικότητα: Πέρα από το θέμα της ασφάλειας ένα σημαντικό ζήτημα είναι και αυτό της λειτουργικότητας. Φανταστείτε για παράδειγμα πάνω στο τραπέζι της ρουλέτας αντί για μάρκες να ήταν πεταμένα δεκάδες χαρτονομίσματα και κέρματα. Ένα χάος όπου πολύ εύκολα θα μπορούσαν να γίνουν πολλά λάθη στις πληρωμές.
Επιπλέον, με τα τόσα split bets που υπάρχουν πως ακριβώς θα μοιράζονταν πάνω στις γραμμές τα χρήματα; Πρακτικά θα ήταν αδύνατον.
Τέλος και οι ντίλερ είναι πολύ πιο εύκολο να υπολογίζουν τα κέρδη χρησιμοποιώντας τις μάρκες λόγω σχήματος και μεγέθους, αλλά και του διαφορετικού χρώματος που κάθε παίκτης χρησιμοποιεί.
Προστασία του παίκτη: Ναι μπορεί να ακούγεται κάπως «τρελό» όμως ισχύει και αυτό καθώς το καζίνο χρησιμοποιεί μάρκες για να προστατεύει τόσο τους ευάλωτούς παίκτες, όσο και αυτούς που έχουν αυτοαποκλειστεί και με κάποιον τρόπο επέστρεψαν πίσω.
Προστασία του παίκτη: Ναι μπορεί να ακούγεται κάπως «τρελό» όμως ισχύει και αυτό καθώς το καζίνο χρησιμοποιεί μάρκες για να προστατεύει τόσο τους ευάλωτούς παίκτες, όσο και αυτούς που έχουν αυτοαποκλειστεί και με κάποιον τρόπο επέστρεψαν πίσω.
Πως το κάνει αυτό; Με τη χρήση των μαρκών! Όσο ο παίκτης βρίσκεται μέσα στο καζίνο και έχει πάνω του μάρκες, οι μάρκες αυτές ανήκουν στο καζίνο και αν το καζίνο αντιληφθεί κάτι από τα παραπάνω τότε μπορεί να παρέμβει και να πάρει πίσω τις μάρκες προστατεύοντας τον παίκτη από το να παίξει και να εκτεθεί περισσότερο. Αν χρησιμοποιούσε τα χρήματά του δεν θα μπορούσε να το κάνει.
Η αγάπη για τις μάρκες
Σε πόσους δεν έχει τύχει να μπουν για πρώτη φορά μέσα σε ένα καζίνο και να πάρουν στα χέρια τους το πρώτο πακέτο με μάρκες; Εκείνη τη στιγμή λίγο – πολύ νιώθεις σαν ο βασιλιάς του καζίνο ακόμα κι αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται στην πραγματικότητα.
Η αγάπη για τις μάρκες
Σε πόσους δεν έχει τύχει να μπουν για πρώτη φορά μέσα σε ένα καζίνο και να πάρουν στα χέρια τους το πρώτο πακέτο με μάρκες; Εκείνη τη στιγμή λίγο – πολύ νιώθεις σαν ο βασιλιάς του καζίνο ακόμα κι αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται στην πραγματικότητα.
Έχουν το κατάλληλο μέγεθος, το κατάλληλο σχήμα και υφή και τις νιώθεις να γεμίζουν τα χέρια σου.
Μπορείς να τις μεταφέρεις γρήγορα από το ένα τραπέζι της ρουλέτας σε αυτό του μπλάκτζακ και από κει στο τραπέζι του μπακαρά και όσο αυξάνονται στα χέρια σου, τόσο καλύτερα αισθάνεσαι με την ψυχολογία να ανεβαίνει.
Μπορείς να τις μεταφέρεις γρήγορα από το ένα τραπέζι της ρουλέτας σε αυτό του μπλάκτζακ και από κει στο τραπέζι του μπακαρά και όσο αυξάνονται στα χέρια σου, τόσο καλύτερα αισθάνεσαι με την ψυχολογία να ανεβαίνει.
Οι μάρκες είναι αναπόσπαστο κομμάτι των καζίνο -όπως είναι οι τσόχες και τα φρουτακια.
Οι παίκτες τις ζητάνε, τους αρέσει να τις κρατάνε και να κάνουν κόλπα με αυτές. Σε τελική ανάλυση οι μάρκες αποτελούν κομμάτι της εθιμοτυπίας σε ένα καζίνο κι αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει.