Τέμπη: Τα χημικά που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία προκάλεσαν τις εκρήξεις
Συνταρακτικές αποκαλύψεις από την «Κυριακάτικη Δημοκρατία» δίνουν νέα τροπή στις έρευνες - Μεγάλες ποσότητες ξυλόλιου, τολουόλης και άλλων διαλυτών που εξερράγησαν προκάλεσαν χημικό μανιτάρι ύψους 80-120 μέτρων - Οι ουσίες αυτές χρησιμοποιούνται και για στρατιωτική χρήση - Κρίσιμα ερωτήματα για την «επιχείρηση συγκάλυψης από την κυβέρνηση»
Συνταρακτικές αποκαλύψεις που έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το δυστύχημα των Τεμπών δίνουν νέα τροπή στην υπόθεση. Όπως αποδεικνύεται, οι εκρηκτικές ουσίες που ανιχνεύτηκαν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας χρησιμοποιούνται όχι μόνο για την νόθευση καυσίμων ή ποτών αλλά και για στρατιωτική χρήση.
Άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης και της δικογραφίας εκτιμούν ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο όχι μόνο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά είναι πιθανό να εξηγεί την «επιχείρηση συγκάλυψης από την κυβέρνηση».
Άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης και της δικογραφίας εκτιμούν ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο όχι μόνο δεν μπορεί να αποκλειστεί, αλλά είναι πιθανό να εξηγεί την «επιχείρηση συγκάλυψης από την κυβέρνηση».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία», ο προορισμός του «παράνομου φορτίου ξυλολίου και τολουόλης παραμένει άγνωστός». Ποια διαδρομή, δηλαδή, θα ακολουθούσε, ενδεχομένως και εκτός συνόρων, μετά την άφιξή του στην Αθήνα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι έχουν βρεθεί υπολείμματα από ξυλόλιο, τολουόλιο και άλλους διαλύτες. Επίσης δεν αμφισβητείται ότι υπήρξε τριπλή έκρηξη με την τελευταία και πιο μεγάλη να θυμίζει εικόνες από πολεμικά πεδία και να δημιουργεί ένα χημικό μανιτάρι ύψους 80-120 μέτρων.
Αποδείξεις που έρχονται στο φως δείχνουν πως αυτές οι ύλες βρέθηκαν μόνο στην εμπορική αμαξοστοιχία, που κυβέρνηση, Περιφέρεια και Αρχές έδωσαν ανεξήγητη εντολή να απομακρυνθεί από τα ξημερώματα της 2ας Μαρτίου κιόλας. Έκτοτε η τύχη των βαγονιών αναζητείται από τους συγγενείς.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι έχουν βρεθεί υπολείμματα από ξυλόλιο, τολουόλιο και άλλους διαλύτες. Επίσης δεν αμφισβητείται ότι υπήρξε τριπλή έκρηξη με την τελευταία και πιο μεγάλη να θυμίζει εικόνες από πολεμικά πεδία και να δημιουργεί ένα χημικό μανιτάρι ύψους 80-120 μέτρων.
Αποδείξεις που έρχονται στο φως δείχνουν πως αυτές οι ύλες βρέθηκαν μόνο στην εμπορική αμαξοστοιχία, που κυβέρνηση, Περιφέρεια και Αρχές έδωσαν ανεξήγητη εντολή να απομακρυνθεί από τα ξημερώματα της 2ας Μαρτίου κιόλας. Έκτοτε η τύχη των βαγονιών αναζητείται από τους συγγενείς.
Οι αναλύσεις του Χημείου του ΚράτουςΣύμφωνα με τις αναλύσεις του Χημείου του Κράτους, που έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση, αμέλεια των ανακριτικών Αρχών και καταστροφή των πειστηρίων, αφορούσαν συνολικά 12 ελέγχους σε βαγόνια της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Τα επτά εξ αυτών των δειγμάτων αφορούσαν την εμπορική αμαξοστοιχία. Όπως υποστηρίζει η εφημερίδα ο έλεγχος του Χημείου του Κράτους στις 28 Απριλίου 2023 σε δείγμα στην εξωτερική επιφάνεια της δεύτερης ηλεκτράμαξας της εμπορικής ανιχνεύτηκε ξυλόλιο.
Στην ίδια ηλεκτράμαξα βρέθηκε, σύμφωνα με άλλη δειγματοληψία, και μεθυλοβενζόλιο, δηλαδή τολουόλη.Στην πρώτη ηλεκτράμαξα της εμπορικής εντοπίστηκαν τόσο το ξυλόλιο όσο και η τολουόλη και σε ακόμα ένα δείγμα της ίδια ηλεκτράμαξας πάλι η τολουόλη.
Αντίθετα, στα πέντε δείγματα που ανέλυσε το Χημείο του Κράτους από την επιβατική αμαξοστοιχία, στην οποία απανθρακώθηκαν από την έκρηξη-μανιτάρι τουλάχιστον 27 επιβάτες, δεν υπήρξαν πουθενά ούτε ξυλόλιο ούτε τολουόλη.Όμως, έρχεται στην δημοσιότητα ακόμα μια σημαντική παράμετρος.
Αν και η Hellenic Train διαβεβαίωνε, δια της υπογραφής Καποτόρτο, ο οποίος παραπέμπεται τώρα για ψευδορκία, ότι υπήρχαν συνολικά 15 βαγόνια στην εμπορική αμαξοστοιχία, σε όλες τις αεροφωτογραφίες διακρίνονται 14. Αρχικά δύο ήταν οι μηχανές, τρία βαγόνια μετέφεραν σίδερα, έξι τρόφιμα κ.α., δυο σύρματα, ενώ δύο ήταν κενά. Το ένα βαγόνι-κοντέινερ που λείπει, ως εξαϋλωμένο πιθανότατα από έκρηξη, αφού δεν ήρθε σε μετωπική σύγκρουση, είναι πίσω από τις μηχανές. Διακρίνεται μόνο η πλατφόρμα, ενώ το κοντέινερ δεν υπάρχει.
Ουδέποτε δόθηκε χρόνος να ληφθούν δείγματα από το πλήρως κατεστραμμένο βαγόνι, αφού αμέσως μετακινήθηκε, όπως και όλη η εμπορική αμαξοστοιχία. Εκεί στρέφεται τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, η διερεύνηση της πλευράς των συγγενών. Να σημειωθεί ότι πρόσφατα εμπειρογνώμονας έκανε λόγο για τρία βαγόνια της εμπορικής τα οποία δεν έχουν ανευρεθεί σε κάποιο σημείο για να γίνουν έλεγχοι έστω και τώρα.