Παίρνει μπρος το νέο εργοστάσιο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Κοζάνη
Παίρνει μπρος το νέο εργοστάσιο παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Κοζάνη
Προχωρά το μεγάλο πρότζεκτ δημιουργίας εργοστασίου «πράσινου» υδρογόνου στη χώρα μας, που μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των μεταφορών.
Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει σιγά-σιγά το μεγάλο έργο της Advent Technologies για την κατασκευή μονάδας παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Κοζάνη, που θα συμβάλει καθοριστικά στη μετάβαση της χώρας μας σε ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο.
Πρόκειται για το έργο «Green HiPo», που περιλαμβάνει την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την κατασκευή κυψελών καυσίμου HT-PEM και ηλεκτρολυτών τελευταίας τεχνολογίας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και «πράσινου» υδρογόνου, αντίστοιχα.
Το «πράσινο» υδρογόνο και οι κυψέλες καυσίμου που θα παραχθούν μπορούν -μεταξύ άλλων- να υποστηρίξουν τις οδικές μεταφορές του μέλλοντος, λειτουργώντας επικουρικά στην ηλεκτροκίνηση (BEVs).
Παίρνει μπρος το εργοστάσιο
Το εργοστάσιο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, μετά την απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να προχωρήσει στην εκταμίευση πακέτου κρατικών ενισχύσεων ύψους 24 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (ΤΔΜ) της Ελλάδας για την υλοποίηση του έργου Green HiPo, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία.
Οι δαπάνες που αφορούν το έργο είναι επιλέξιμες για επιστροφή αναδρομικά από τις 15 Ιουνίου 2022, ημερομηνία κοινοποίησης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης της συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα IPCEI Hy2Tech.
Η Advent θα επιδιώξει επίσης να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση για τη συμπλήρωση του συνόλου των 60 εκατομμυρίων ευρώ που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του έργου IPCEI.
Η Advent ήταν μία από τις μόλις 8 μικρές και μεσαίες εταιρείες που έλαβαν επικύρωση εντός της Ευρώπης στο πλαίσιο του προγράμματος «IPCEI Hy2Tech». Επισημαίνεται, δε, ότι οι άμεσοι συμμετέχοντες του έργου θα συνεργαστούν στενά με περισσότερους από 300 εξωτερικούς εταίρους, όπως πανεπιστήμια, ερευνητικούς οργανισμούς και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το έργο «Green HiPo» θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας και της Ελλάδας, ενώ θα βοηθήσει την Ευρώπη να επιτύχει τον υφιστάμενο στόχο της για παραγωγή 10 εκατ. τόνων ανανεώσιμου υδρογόνου μέχρι το 2030. Ακόμα, θα δημιουργηθούν 650 άμεσες θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες έμμεσες.
Χρήση «πράσινου» υδρογόνου
Σημειώνεται ότι το πράσινο υδρογόνο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας.
Όσον αφορά στις κυψέλες HT-PEM (High-Temperature Proton Exchange Membrane) που θα παράγει η Advent Technologies, αυτές λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν έως και τους 240 βαθμούς Κελσίου.
Αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη ενεργειακή συσκευή, με πλεονεκτήματά τους την υψηλή ενεργειακή απόδοση, την υψηλή ανοχή σε ακαθαρσίες καυσίμου/αέρα, τον απλό σχεδιασμό πλακών και την καλύτερη διαχείριση θερμότητας και νερού.
Η Advent πιστεύει ότι οι νέου τύπου κυψέλες καυσίμου HT-PEM είναι μια ανώτερη επιλογή για την ηλεκτροκίνηση της αεροπορίας, των βαρέων φορτηγών, και των πλοίων.
Οι κυψέλες καυσίμου χρησιμοποιούν υδρογόνο για την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, η οποία χρησιμοποιείται για την κίνηση ενός ηλεκτροκινητήρα.
με πληροφορίες carandmotor.gr
Προχωρά το μεγάλο πρότζεκτ δημιουργίας εργοστασίου «πράσινου» υδρογόνου στη χώρα μας, που μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην απανθρακοποίηση των μεταφορών.
Την άγουσα της υλοποίησης παίρνει σιγά-σιγά το μεγάλο έργο της Advent Technologies για την κατασκευή μονάδας παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Κοζάνη, που θα συμβάλει καθοριστικά στη μετάβαση της χώρας μας σε ένα πιο βιώσιμο οικονομικό μοντέλο.
Πρόκειται για το έργο «Green HiPo», που περιλαμβάνει την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την κατασκευή κυψελών καυσίμου HT-PEM και ηλεκτρολυτών τελευταίας τεχνολογίας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και «πράσινου» υδρογόνου, αντίστοιχα.
Το «πράσινο» υδρογόνο και οι κυψέλες καυσίμου που θα παραχθούν μπορούν -μεταξύ άλλων- να υποστηρίξουν τις οδικές μεταφορές του μέλλοντος, λειτουργώντας επικουρικά στην ηλεκτροκίνηση (BEVs).
Παίρνει μπρος το εργοστάσιο
Το εργοστάσιο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, μετά την απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να προχωρήσει στην εκταμίευση πακέτου κρατικών ενισχύσεων ύψους 24 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (ΤΔΜ) της Ελλάδας για την υλοποίηση του έργου Green HiPo, όπως ανακοίνωσε η ίδια η εταιρεία.
Οι δαπάνες που αφορούν το έργο είναι επιλέξιμες για επιστροφή αναδρομικά από τις 15 Ιουνίου 2022, ημερομηνία κοινοποίησης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης της συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα IPCEI Hy2Tech.
Η Advent θα επιδιώξει επίσης να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση για τη συμπλήρωση του συνόλου των 60 εκατομμυρίων ευρώ που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του έργου IPCEI.
Η Advent ήταν μία από τις μόλις 8 μικρές και μεσαίες εταιρείες που έλαβαν επικύρωση εντός της Ευρώπης στο πλαίσιο του προγράμματος «IPCEI Hy2Tech». Επισημαίνεται, δε, ότι οι άμεσοι συμμετέχοντες του έργου θα συνεργαστούν στενά με περισσότερους από 300 εξωτερικούς εταίρους, όπως πανεπιστήμια, ερευνητικούς οργανισμούς και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το έργο «Green HiPo» θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας και της Ελλάδας, ενώ θα βοηθήσει την Ευρώπη να επιτύχει τον υφιστάμενο στόχο της για παραγωγή 10 εκατ. τόνων ανανεώσιμου υδρογόνου μέχρι το 2030. Ακόμα, θα δημιουργηθούν 650 άμεσες θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες έμμεσες.
Χρήση «πράσινου» υδρογόνου
Σημειώνεται ότι το πράσινο υδρογόνο, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μπορεί να καλύψει περίπου το 1/3 της κατανάλωσης ενέργειας του τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας.
Όσον αφορά στις κυψέλες HT-PEM (High-Temperature Proton Exchange Membrane) που θα παράγει η Advent Technologies, αυτές λειτουργούν σε υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν έως και τους 240 βαθμούς Κελσίου.
Αποτελούν μια πολλά υποσχόμενη ενεργειακή συσκευή, με πλεονεκτήματά τους την υψηλή ενεργειακή απόδοση, την υψηλή ανοχή σε ακαθαρσίες καυσίμου/αέρα, τον απλό σχεδιασμό πλακών και την καλύτερη διαχείριση θερμότητας και νερού.
Η Advent πιστεύει ότι οι νέου τύπου κυψέλες καυσίμου HT-PEM είναι μια ανώτερη επιλογή για την ηλεκτροκίνηση της αεροπορίας, των βαρέων φορτηγών, και των πλοίων.
Οι κυψέλες καυσίμου χρησιμοποιούν υδρογόνο για την παραγωγή «καθαρής» ενέργειας, η οποία χρησιμοποιείται για την κίνηση ενός ηλεκτροκινητήρα.
με πληροφορίες carandmotor.gr