Σούπερ μάρκετ: Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων θα δημοσιεύονται οι ανατιμήσεις - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Σούπερ μάρκετ: Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων θα δημοσιεύονται οι ανατιμήσεις




Οι κατηγορίες προϊόντων για τις οποίες τα σούπερ μάρκετ (με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ) υποχρεούνται να ανακοινώνουν οποιαδήποτε αύξησης της τιμής τους, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.


Το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόζεται με στόχο την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τον εντοπισμό των προϊόντων εκείνων στα οποία προωθούνται αυξήσεις.

Με τον τρόπο αυτό καθίσταται πιο εύκολη η διενέργεια άμεσων και εστιασμένων ελέγχων από τη ΔΙΜΕΑ σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

Οι ανακοινώσεις θα αποστέλλονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης κάθε Τρίτη, έως τις 15:00 Σε περίπτωση που ο υπόχρεος αποκρύπτει, παραποιεί ή δεν προσκομίζει τα στοιχεία επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50.000 ευρώ από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (Δ.Ι.Μ.Ε.Α.).


Αναλυτικά οι κατηγορίες:

1. Ρύζι
2. Ψωμί για τoστ
3. Ψωμί φραντζόλα
4. Φρυγανιές
5. Μακαρόνια τύπου σπαγγέτι
6. Αλεύρι
7. Όσπρια
8. Πάριζα
9. Γαλοπούλα (αλλαντικά)
10. Κατεψυγμένα ψάρια
11. Νωπό χοιρινό
12. Νωπό κοτόπουλο και μέρη κοτόπουλου
13. Νωπό μοσχάρι
14. Γάλα φρέσκο πλήρες
15. Γάλα φρέσκο με χαμηλά λιπαρά
16.Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες
17. Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) με χαμηλά λιπαρά
18. Γάλα εβαπορέ
19. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
20. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
21. Τυρί φέτα
22. Λευκό τυρί
23. Τυρί γκούντα
24.Τυρί με χαμηλά λιπαρά
25. Χυμός τομάτας διατηρημένος
26. Αυγά
27. Μαργαρίνες
28. Βούτυρο
29. Ελαιόλαδο
30. Ηλιέλαιο
30. Κατεψυγμένα λαχανικά
31. Λευκή ζάχαρη
32. Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για διαβητικούς (π.χ. στέβια)
33. Προϊόντα βρώμης
34. Κρέμα βρεφικής ηλικίας
35. Γάλα βρεφικής ηλικίας
36. Ελληνικός καφές
37. Στιγμιαίος καφές
38. Γαλλικός καφές
39. Χυμός πορτοκάλι
40. Αναψυκτικά
41. Μπύρα
42. Νερό
43. Σοκολάτες
44. Καύσιμες ύλες (καυσόξυλα, pellets, μπρικέτες)
45. Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
46. Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
47. Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
48. Χαρτί κουζίνας
49. Χαρτί υγείας
50. Οδοντόκρεμες
51. Σερβιέτες ή ταμπόν
52. Σαμπουάν
53. Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
54. Πάνες ακράτειας
55. Πάνες για μωρά
56. Μωρομάντηλα
57. Σαμπουάν για μωρά
58. Τροφές για σκύλους
59. Τροφές για γάτες

Αντίστοιχα, καθορίζονται και οι κατηγορίες των οπωροκηπευτικών προϊόντων για τις οποίες προβλέπεται ανακοίνωση λιανικών τιμών πώλησης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι ανακοινώσεις των ενδεικτικών λιανικών τιμών πώλησης των οπωροκηπευτικών προϊόντων θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη, στις 09:00 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.gr. Το Υπουργείο Ανάπτυξης μπορεί να ανακοινώνει το εύρος των τιμών που επικρατούν στα καταστήματα είτε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis, είτε στη σελίδας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

Αναλυτικά τα προϊόντα:

Φρούτα

1. Σταφύλια
2. Λεμόνια
3. Μπανάνες
4. Πορτοκάλια Βαλέντσια
5. Μανταρίνια
6. Αχλάδια
7. Μήλα
7.1 Μήλα Golden Delicious
7.2 Μήλα Granny Smith
7.3 Μήλα Starkin Delicious
7.4 Μήλα Gala
8. Ρόδια

Λαχανικά
9. Μανιτάρια
10. Αγκινάρες
11. Τομάτες
12. Τοματίνια
13. Αγγούρια
14. Κολοκύθια
15. Μαρούλια
16. Ρόκα
17. Πατάτες
17.1 Πατάτες Κύπρου
17.2 Πατάτες εγχώριες
17.3 Πατάτες εισαγωγής
18. Σκόρδα (κομμάτι)
19. Κρεμμύδια ξερά
20. Κρεμμύδια φρέσκα
21. Σπανάκι
22. Παντζάρια
23. Καρότα
24 Ραπανάκια
25.Λάχανα
26.Κουνουπίδια
27. Μπρόκολο
28 Πιπεριές
28.1 Πιπεριές χονδρές
28.2 Πιπεριές μακριές
29. Μελιτζάνες
30. Μαϊντανός
31. Άνιθος
32. Σέλινο
33. Φασολάκια

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «H Κυβέρνηση προωθεί τρία νέα μέτρα στη μάχη κατά της ακρίβειας. Από το τέλος Οκτωβρίου, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ τις ειδικές σημάνσεις στα προϊόντα που οι προμηθευτές μείωσαν την τιμή τους κατά τουλάχιστον 5% και για τουλάχιστον 6 μήνες, στηρίζοντας το καταναλωτικό κοινό σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

Ταυτόχρονα, συνεπείς στη δέσμευσή μας για εξονυχιστικούς ελέγχους σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, συγκεντρώνουμε. Υψώνουμε τείχος προστασίας απέναντι στο κύμα της ακρίβειας που πλήττει την κοινωνία, λαμβάνοντας πρωτοποριακά μέτρα που καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη δεν έχει λάβει. Στηρίζουμε και θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε την ελληνική οικογένεια και ειδικά τους πιο ευάλωτους, με κάθε δυνατό τρόπο».