“Σ’ ακολουθώ σ’ αγγίζω και πονάω..” Η ιστορία του ωραιότερου ελληνικού τραγουδιού - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

“Σ’ ακολουθώ σ’ αγγίζω και πονάω..” Η ιστορία του ωραιότερου ελληνικού τραγουδιού


Βασίλης Παπακωνσταντίνου γεννήθηκε σαν σήμερα 21 Ιουνίου 1950 Χρόνια Πολλά!!!!


«Σ’ ακολουθώ, σ’ αγγίζω και πονάω…» – Το ωραιότερο ελληνικό τραγούδι και η ιστορία του (Βίντεο)

Το εκπληκτικό τραγούδι του Μάνου Λοΐζου είναι ένα από τα ωραιότερα που έχει ερμηνεύσει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο οποίος γεννήθηκε την Παγκόσμια Ημέρα της μουσικής, στις 21 Ιουνίου του 1950.

Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου είναι ένας από τους καλύτερους Έλληνες τραγουδιστές και συνθέτες. Ο ερμηνευτής με την ξεχωριστή χροιά της φωνή του που σε ταξιδεύει.

Με τους δύο δίσκους του που κυκλοφόρησαν το 1978 και το 1982 έγινε σταδιακά η στροφή σε ήχο πιο ηλεκτρικό και οι στίχοι των τραγουδιών του αφορούν σύγχρονα προβλήματα – όπως η μοναξιά, τα ναρκωτικά, οι ανθρώπινες σχέσεις. 

Ο πρώτος, που είχε ως τίτλο το όνομα του, περιλάμβανε τραγούδια του Αντώνη Βαρδή καθώς και διασκευές τραγουδιών του Διονύση Σαββόπουλου και του Μίκη Θεοδωράκη.

Ο δεύτερος, το “Φοβάμαι”, περιλάμβανε τραγούδια του Μάνου Λοΐζου, του Λάκη Παπαδόπουλου, του Γιάννη Ζουγανέλη και του Γιάννη Γλέζου. 

Η επιτυχία του ήταν μεγάλη και από τότε καθιερώνεται στο χώρο.

Τα τραγούδια που έχει ερμηνεύσει ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου είναι εκπληκτικά. Όταν όμως ακούω το όνομά του, στο μυαλό μου έρχεται το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου. Νομίζω, ότι είναι ίσως το ωραιότερο που ερμήνευσε ποτέ…

Το Σ`ακολουθώ…
Ποιά είναι άραγε η ιστορία του;

Την εποχή που το έγραψε,ο συνθέτης διένυε μια πολύ δύσκολη περίοδο στην προσωπική ζωή του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κλειστεί αρκετά στον εαυτό του. Οι πιο στενοί φίλοι του βρίσκονταν κοντά του και προσπαθούσαν να τον βοηθήσουν για να ξεπεράσει τα προβλήματά του. Μπορεί να διαισθανόταν ότι η ζωή που του απέμενε δε θα είχε μεγάλη διάρκεια…

Τότε, είχε γνωρίσει κάποια πρόσωπα που τον έκαναν να αισθάνεται ιδιαίτερα όμορφα και διαφορετικά. Ένα από αυτά, ήταν μια κοπέλα που είχε ζήσει χρόνια στη Γαλλία. 

Ο Λοΐζος την είδε για πρώτη φορά στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 είχαν αρχίσει να κάνουν περισσότερη παρέα. Τους άρεσε να συζητάνε ατελείωτες ώρες για διάφορα θέματα. Ήταν μια καθαρά «πλατωνική» σχέση, ωστόσο ο συνθέτης ένιωθε διαφορετικά για εκείνη τη γυναίκα… Τον είχε συνεπάρει…

Ενώ βρισκόταν σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση, φώναξε στο σπίτι του τον φίλο και παραγωγό του Αχιλλέα Θεοφίλου. Ήταν Μεγάλη Εβδομάδα του 1980. Και οι δύο ήπιαν πολύ και καθώς ήταν μεθυσμένος ο Μάνος, κάθισε στο πιάνο κι έγραψε το «Σ’ ακολουθώ» πάνω σε δικούς του στίχους. Κι αυτό το τραγούδι που έμελλε να είναι η τελευταία σπουδαία κατάθεσή του στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού…

Λέγεται ότι είχε σκοπό ως πρώτη λέξη στο ρεφρέν να συμπεριλάβει και το δισύλλαβο όνομα της κοπέλας, η οποία αποτέλεσε πηγή έμπνευσής του. 

Τελικά πείστηκε να μη το κάνει κι έτσι έμεινε όπως το γνωρίζουμε…«Έλα, κράτησέ με…».

Στο στούντιο, το τραγούδι ηχογραφήθηκε με μια λιτή ορχήστρα με επικεφαλής κιθάρες.

Ο Γανωσέλης όμως του πρότεινε να το ηχογραφήσει μόνο μ’ ένα πιάνο. Αυτό έγινε αλλά στο τέλος ο Λοΐζος προτίμησε να κρατήσει την εκτέλεση με την ορχήστρα.Το playback με το πιάνο κρατήθηκε στην ταινία κι όταν δύο χρόνια αργότερα ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου επέλεξε το «Σ’ ακολουθώ» για το δίσκο του «Φοβάμαι», χρησιμοποιήθηκε αυτό στην ηχογράφηση…

Η ερμηνεία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου είναι πραγματικά εκπληκτική…Στο άκουσμα όμως της “σιωπηλής” φωνής του Μάνου Λοΐζου δεν μπορούμε παρά να υποκλιθούμε…

Σ’ ακολουθώ στην τσέπη σου γλιστράω
σαν διφραγκάκι τόσο δα μικρό
Σ’ ακολουθώ και ξέρω πως χωράω
μες στο λακκάκι που `χεις στο λαιμό

Έλα κράτησέ με και περπάτησέ με
μες στο μαγικό σου το βυθό
πάρε με μαζί σου στο βαθύ φιλί σου
μη μ’ αφήνεις μόνο θα χαθώ

Σ’ ακολουθώ και πάνω σου κολλάω
σαν φανελάκι καλοκαιρινό
Σ’ ακολουθώ σ’ αγγίζω και πονάω
κλείνω τα μάτια και σ’ ακολουθώ



klik