Ποιες μάρκες δεν έχουν πουλήσει ούτε ένα καινούργιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα; - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Ποιες μάρκες δεν έχουν πουλήσει ούτε ένα καινούργιο αυτοκίνητο στην Ελλάδα;



Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έχουν καταφέρει να ταξινομήσουν – πολλά ή λίγα – αυτοκίνητα. Υπάρχουν, ωστόσο, και αυτές που τα μοντέλα τους δεν έχουν καταφέρει να βρουν αγοραστές.

Σε ρυθμούς κανονικότητας βαδίζει πλέον η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, όπως φαίνεται και από τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους.

Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2023 οι ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ ανήλθαν σε 44.027, καταγράφοντας αύξηση της τάξεως του 38,8% συγκριτικά με το πρώτο τετράμηνο του 2022.

Την κούρσα των πωλήσεων φέτος -μέχρι και τον Απρλίο- οδηγεί η Toyota με συνολικά 5.195 ταξινομήσεις καινούργιων ΙΧ, με την πρώτη τριάδα να συμπληρώνουν οι Opel και Citroen με 4.502 και 4.014 ταξινομήσεις αντίστοιχα.



Οι ηχηρές απουσίες

Απόλυτα ικανοποιητικά εμπορικά αποτελέσματα, φυσικά, έχουν σημειώσει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν τα μοντέλα τους στη χώρα μας. Εξαιρούνται, ωστόσο, κάποιες εταιρείες που το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους δεν κατάφεραν να… συμπεριλάβουν το όνομά τους στη λίστα των ταξινομήσεων.

Στο σύνολο τους πρόκειται για αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν απευθύνονται στον μέσο Έλληνα οδηγό, αλλά σε πολύ συγκεκριμένα «πορτοφόλια», τα οποία μετά την οικονομική κρίση έχουν απολέσει σημαντικό μέρος της αγοραστικής τους δύναμης.



Η πιο «λαμπερή» απουσία από τη λίστα των ταξινομήσεων είναι η Ferrari. Το περασμένο έτος, η εταιρεία από το Μαρανέλο, με τους χιλιάδες «φίλους» στην Ελλάδα, είχε καταφέρει να «σπάσει» την αρνητική παράδοση των μηδενικών ταξινομήσεων που κρατούσε από το 2012, μέσω της ταξινόμησης μιας ολοκαίνουργιας SF90 Stradale.

Το πρώτο, ωστόσο, τετράμηνο του 2023, η Ferrari που δραστηριοποιείται επί ελληνικού εδάφους μέσω της Genesis S.A. (Κηφισιά) δεν έχει καταφέρει να σημειώσει την παραμικρή εμπορική πρόοδο.

Μηδενικές ταξινομήσεις στην Ελλάδα και για τη Lamborghini, που το περασμένο έτος είχε κάνει αισθητή την παρουσία της στη χώρα μας, μέσω τεσσάρων καινούργιων οχημάτων που βρήκαν αγοραστές.



Δια της απουσίας της… λάμπει και η Rolls Royce (αντιπροσωπεύεται μέσω του BMW Group) η οποία δεν έχει καταφέρει να ταξινομήσει καινούργιο ΙΧ στην Ελλάδα τουλάχιστον από το 2000, από τότε, δηλαδή, που υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τις πωλήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα μας.


Χωρίς ταξινομήσεις έχουν κυλήσει οι πρώτοι τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους και για την Bugatti, που εκπροσωπείται από την Kosmocar, όπως και για τις McLaren, Aston Martin και Morgan, με τις δύο πρώτες να μην εισάγονται καν στη χώρα μας.

Ως ηχηρή απουσία από τη λίστα των ταξινομήσεων λογίζεται και μία ακόμη εταιρεία, η οποία παρόλο που δεν έχει τη λάμψη των παραπάνω αυτοκινητοβιομηχανιών, έχει μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της ελληνικής καταγωγής της. Πρόκειται για την Keraboss Cars Manufacturing που προκάλεσε αίσθηση με το Keraboss Super K που ανήκει στην ειδική κατηγορία οχημάτων Μ.Ο.Ι.Κ (Μεμονωμένα Οχήματα Ιδιαίτερης Κατασκευής).



Το πρώτο τετράμηνο του 2023 δεν έχει σημειωθεί κάποια ταξινόμηση του σκληροτράχηλου SUV, ενώ στο σύνολο του 2022 οι ταξινομηθείσες μονάδες περιορίστηκαν σε μόλις 3 -αριθμός που απέχει κατά πολύ από τον ετήσιο στόχο των 60+ πωλήσεων που είχε θέσει η ίδια η εταιρεία.

Ικανοποιητικά δεν μπορούν να κριθούν ούτε τα αποτελέσματα της Mitsubishi. Η τελευταία, το διάστημα Ιανουάριος-Απρίλιος 2023, έχει παρουσία στη λίστα, αλλά τα μόλις 4 καινούργια αυτοκίνητα που πούλησε την τοποθετούν στα χαμηλότερα στρώματα των ταξινομήσεων, κάτω ακόμα και από εταιρείες όπως η Maserati (10 ταξινομήσεις) που λόγω των τιμών των τετράτροχων προϊόντων τους ουδέποτε στόχευαν σε μεγάλο όγκο πωλήσεων.

Α.ΓΑΛΑΝΗΣ - carandmotor.g