Γιατί τρέμει το τιμόνι όταν φρενάρω – Σε ποιους λόγους οφείλεται - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Γιατί τρέμει το τιμόνι όταν φρενάρω – Σε ποιους λόγους οφείλεται


Εάν το φρενάρισμα του αυτοκίνητου σας συνοδεύεται από “κοσκίνισμα” στο τιμόνι, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε το συντομότερο δυνατό τον μηχανικό σας.


Οι κραδασμοί στο τιμόνι του αυτοκινήτου σας μπορεί να οφείλονται σε διάφορους λόγους, όπως μία σπασμένη βάση κινητήρα, στραβωμένες ζάντες ή ακόμα και από χαλαρωμένα μπουλόνια στους τροχούς. 

Κανένα όμως από αυτά τα προβλήματα του αυτοκινήτου σας δεν θα προκαλούσε τρέμουλο στο τιμόνι την ώρα του φρεναρίσματος. Αυτό οφείλεται σχεδόν πάντα σε πρόβλημα που υπάρχει στις δισκόπλακες.

Οι δισκόπλακες είναι συνήθως κατασκευασμένες από μέταλλο και λειτουργούν σε συγκεκριμένο πλάτος της επιφάνειάς τους, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του οχήματος. Όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου, οι δισκόπλακες δέχονται πίεση από τα τακάκια που φέρουν οι δαγκάνες, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται μεγάλη θερμοκρασία που πρέπει να διαχέεται ομοιόμορφα στην επιφάνειά τους για μία ομαλή και σταθερή ακινητοποίηση.

Ωστόσο, οι δισκόπλακες τείνουν να φθείρονται με την πάροδο του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι το μέταλλο μπορεί να λεπτύνει ή να παραμορφωθεί σε ορισμένα σημεία. Όταν τα τακάκια των φρένων έρχονται σε επαφή με τις δισκόπλακες κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος, αυτές οι “ατέλειες” λόγω φθοράς προκαλούν έναν κραδασμό στο πεντάλ του φρένου που στη συνέχεια μεταδίδεται στο τιμόνι.

Τις περισσότερες φορές, το τρέμουλο στο τιμόνι κατά την διάρκεια της ακινητοποίησης προκαλείται από στραβωμένους δίσκους. Μία “τέλεια” δισκόπλακα θα πρέπει να κινείται ελεύθερα και να κάνει μια πλήρη περιστροφή χωρίς χτυπήματα ή σημεία περιοχών αντίστασης. Εάν εσείς ή ο μηχανικός σας παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα προβλήματα, τότε πιθανότατα έχετε πρόβλημα με τους δίσκους και πρέπει να αντικατασταθούν για λόγους ασφάλειας.

Σε περίπτωση που αγνοήσετε το πρόβλημα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι κραδασμοί μπορεί να προκαλέσουν χαλάρωση ή φθορά στις δαγκάνες, στα μπουλόνια των τροχών, στα τακάκια των φρένων, στους αισθητήρες του ABS και άλλων εξαρτημάτων του συστήματος πέδησης. Με αυτό τον τρόπο θα ανέβει το κόστος επισκευής, κάτι που δεν αξίζει τον κόπο.


carandmotor.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια