Είναι τελικά τα ηλεκτρικά πιο αξιόπιστα; - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Είναι τελικά τα ηλεκτρικά πιο αξιόπιστα;



Όσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπαίνουν στη ζωή μας, τόσο θα γίνονται αναπόφευκτες συγκρίσεις σε σχέση με τα «κοινά» μας βενζινοκίνητα και diesel.

Μία από αυτές τις συγκρίσεις αφορά την αξιοπιστία τους σε βάθος χρόνου και τη συχνότητα με την οποία εμφανίζουν βλάβες.

Η έρευνα της βρετανικής εταιρείας «whitch?» αφορά 48.000 ιδιοκτήτες συνολικά, που οδηγούν περίπου 57.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.184 ήταν ηλεκτρικά. Οι ιδιοκτήτες των EV’s απάντησαν πως σε ποσοστό 39% πως αντιμετώπισαν τουλάχιστον μία βλάβη μέσα στην πρώτη τετραετία, με το ποσοστό στου ιδιοκτήτες βενζινοκίνητων να είναι 19% και για αυτούς των diesel 29% στο ίδιο ερώτημα.

Η βλάβη συνήθως αφορούσε κάποιο «κόλλημα» του λογισμικού και έθεσε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά μέσο όρο πέντε ημέρες στα …pits. Την ίδια στιγμή ο ιδιοκτήτης βενζινοκίνητου στερήθηκε τρείς ημέρες το αυτοκίνητο του, ενώ αυτό του πετρελαιοκίνητου κατά μέσο όρο τέσσερις ημέρες.

Πρωταθλήτρια στις βλάβες ανακηρύχτηκε η Tesla με τουλάχιστον μία ζημιά στην πρώτη τετραετία ζωής σε ποσοστό 39%, με το Kia e-Niro να θεωρείται το πλέον αξιόπιστο ηλεκτρικό με μόλις 6% παραπονεμένους ιδιοκτήτες.




Τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης παρόλα αυτά σε βάθος μεγαλύτερου χρόνου δεν γίνεται να θεωρηθούν πιο αξιόπιστα από τα ηλεκτρικά. Κατά γενική ομολογία είναι φτιαγμένα από περισσότερα μηχανικά μέρη, διαθέτουν περισσότερα υγρά και επιπλέον η τεχνολογία τους δεν θα εξελιχθεί παραπάνω (όπως έχουν δηλώσει πολλές εταιρείες).

Αντίθετα, το βασικότερο πρόβλημα με τα EV’s είναι το λογισμικό τους, κάτι στο οποίο εργάζονται έντονα οι μεγάλες εταιρείες -όπως η Tesla- έτσι ώστε να περιοριστεί σημαντικά το ποσοστό παραπόνων. Μην σας κάνει καμία έκπληξη λοιπόν αν σε μερικές δεκαετίες τα παραδοσιακά συνεργεία της γειτονίας σας συρρικνωθούν και τη θέση της ράμπας πάρει ένα μικρό… λαπτοπάκι.