Θέρμη – Γαλάτιστα: Στην κυκλοφορία τα πρώτα πέντε από τα 13 χλμ. του άξονα από την Τρίτη - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Θέρμη – Γαλάτιστα: Στην κυκλοφορία τα πρώτα πέντε από τα 13 χλμ. του άξονα από την Τρίτη


Τα πρώτα 5 από τα συνολικά 13 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα παραδίδονται στην κυκλοφορία την ερχόμενη Τρίτη, από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

Πρόκειται για το πρώτο τμήμα ενός έργου, το οποίο είναι σε εκκρεμότητα από το 2013 και μόλις πριν από ένα χρόνο μπήκε σε σοβαρή τροχιά υλοποίησης, την ώρα που το υπόλοιπο τμήμα του οδικού άξονα από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο μετράει ήδη δεκαετίες...

Συνολικά το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα θα παραδοθεί ως ολοκληρωμένος πλέον άξονας το 2023.

Μέχρι σήμερα, τόσο το υπουργείο, όσο και η ανάδοχος εταιρία που κατασκευάζει το έργο, έχουν δείξει συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα. Ο διαγωνισμός έγινε, το έργο δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε και τα συνεργεία εγκαταστάθηκαν αμέσως, παραδίδοντας μάλιστα το πρώτο κομμάτι στην κυκλοφορία νωρίτερα από το αναμενόμενο. Η υπογραφή της σχετικής σύμβασης έγινε την 1η Σεπτεμβρίου 2020, φορέας διαχείρισης είναι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» και κατασκευάστρια εταιρία η «Ιντρακάτ».

Το τμήμα που ολοκληρώθηκε και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία την Τρίτη αφορά, όπως είχε επισημάνει στη Voria.gr ο διευθυντής του έργου, Κωνσταντίνος Τσακλίδης, τη νέα χάραξη του δρόμου, που θα δώσει λύση σε ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματά του, που εγκυμονεί κινδύνους για την οδική ασφάλεια των διερχομένων.

Το έργο χωρίστηκε σε δυο τμήματα, προκειμένου να καταστεί πιο εύκολη και γρήγορη η τμηματική απόδοσή του στην κυκλοφορία. Το πρώτο αφορούσε στις βελτιωτικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Νέας Ραιδεστού, της Λακκιάς και μέχρι τα Βασιλικά συν το 1,5 χλμ. προς τη Γαλάτιστα. Το δεύτερο αφορούσε στη νέα χάραξη προς τη Γαλάτιστα.

Ο οδικός άξονας από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Πολύγυρο είναι 24 χλμ. Από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο ο δρόμος είχε αποκτήσει στο παρελθόν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά, όμως το τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα παρέμεινε προβληματικό, ταλαιπωρώντας τους πολίτες επί πολλά χρόνια.

Η αναβάθμιση που αποφάσισε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά στα 13 χλμ., με κομβική πάντως την κατασκευή νέου δρόμου (νέα χάραξη) σε μήκος 3 χλμ. από την Αγία Αναστασία μέχρι τον κόμβο για τον Πολύγυρο.

Στο πλαίσιο του έργου αναμορφώνονται οχτώ ισόπεδοι κόμβοι, αναβαθμίζονται και ανακατασκευάζονται οι κάθετοι δρόμοι στον άξονα, ενώ κατασκευάζεται επίσης υπόγειος αγωγός ομβρίων υδάτων στη Νέα Ραιδεστό και παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης στα Βασιλικά.

Το ενδιαφέρον της ηγεσίας του υπουργείου για το συγκεκριμένο έργο αποδεικνύεται κι από τις τακτικές επισκέψεις υπουργού και υφυπουργού, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αυτοψία στις εργασίες και να ελέγξουν την πρόοδό τους.

Χαρακτηριστικά του δρόμου

Τα χαρακτηριστικά του δρόμου, όπως αυτά έχουν περιγραφεί πολλάκις είναι:

-Ο δρόμος εξυπηρετεί αυξημένο αριθμό μετακινήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους, με την κορύφωση να είναι τα καλοκαίρια, δεδομένου ότι αποτελεί την πιο σύντομη (χιλιομετρικά) οδό πρόσβασης στη Βόρεια Χαλκιδική, τη Σιθωνία και το Άγιον Όρος.

-Τα προβλήματα είναι: Χαμηλές ταχύτητες λόγω αυξημένης κίνησης, εμπόδια στις μεταφορές, ελλιπή γεωμετρικά χαρακτηριστικά και πολλά επικίνδυνα σημεία.

-Το πλέον προβληματικό σημείο εντοπίζεται στις στροφές και τη μικρή γέφυρα (περιοχή Πανικόβη, μετά την Αγία Αναστασία).

-Ο δρόμος σε πολλά σημεία του έχει κατασκευαστεί το 1916!

-Κρίσιμες θεωρούνται οι παρεμβάσεις στους κόμβους Λακκιάς και Περιστεράς και η βελτίωση του τμήματος Λακκιά – Βασιλικά.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου, μετά την ολοκλήρωση της εργολαβίας και την παράδοση των 13 χλμ. στην κυκλοφορία, το 2023, πρόθεσή τους είναι να συνδεθεί ο άξονας με την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Για να γίνει αυτό θα απαιτηθεί η κατασκευή νέου δρόμου, γι' αυτό και εξετάζεται η επίτευξη μελετητικής ωριμότητας και η εξεύρεση χρηματοδότησης.