e-ΕΦΚΑ: 8 δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

e-ΕΦΚΑ: 8 δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών


Η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών – χωρίς καθυστερήσεις και περιττή γραφειοκρατία – έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχη προτεραιότητα.
 
Η διαμόρφωση ενός βιώσιμου και λειτουργικού ασφαλιστικού συστήματος της χώρας ήταν και παραμένει κυρίαρχο ζητούμενο, στην προσπάθεια για ανάπτυξη, κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή. Σημείο αναφοράς σε αυτή την προσπάθεια είναι η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.). Πρόκειται για μια σημαντική τομή στο ασφαλιστικό σύστημα, η οποία περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη διοικητική και οργανωτική ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων απονομής σύνταξης και εφάπαξ παροχής που έχει γίνει στην Ελλάδα έως σήμερα.

Αποστολή του (e-Ε.Φ.Κ.Α.) είναι να υποστηρίξει ένα σύγχρονο, αποτελεσματικό μοντέλο κοινωνικής ασφάλισης, διασφαλίζοντας ίσους κανόνες, διαδικασίες και δικαιώματα για όλους τους ασφαλισμένους. Το έργο αυτό ήταν και παραμένει δύσκολο, με δεδομένο το μέγεθος του εγχειρήματος αλλά και τις χρόνιες παθογένειες που καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος φορέας.

Σήμερα, η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών – χωρίς καθυστερήσεις και περιττή γραφειοκρατία – έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχη προτεραιότητα, τόσο για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. όσο και για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.


Σε αυτή την κατεύθυνση, εφαρμόζονται ήδη οκτώ συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες βελτιώνουν ουσιαστικά την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες.

- Νέο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο 1555
Το 1555 είναι το νέο, ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πολιτών, για τα ασφαλιστικά, εργασιακά και κοινωνικά θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Οι πολίτες μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση, 24 ώρες το 24ώρο και με ελάχιστο χρόνο αναμονής, για να ζητήσουν πληροφορίες, να υποβάλλουν αιτήματα και να διευθετήσουν εκκρεμείς υποθέσεις τους.

Ακόμη και οι σύνθετες υποθέσεις παραπέμπονται άμεσα σε ειδικές ομάδες έμπειρων στελεχών του e-Ε.Φ.Κ.Α. που αναζητούν λύση και επικοινωνούν ξανά με τους πολίτες εντός λίγων ημερών.

Καλώντας στο 1555 ο πολίτης γνωρίζει πλέον όχι μόνο ότι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα κάποιος θα απαντήσει στην κλήση του, αλλά και ότι θα εξυπηρετηθεί γρήγορα, αξιόπιστα, φιλικά και αποτελεσματικά.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Ενιαίου Αριθμού Υποστήριξης Πολιτών: https://1555.gov.gr

- Πάνω από 50 Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
Ο e-ΕΦΚΑ έχει θέσει μέχρι τώρα σε λειτουργία πάνω από 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες επιτρέπουν σε χιλιάδες πολίτες να εξυπηρετούνται σε ελάχιστο χρόνο, χωρίς φυσική παρουσία και περιττές αναμονές στα υποκαταστήματα του φορέα. Σήμερα πραγματοποιούνται κάθε μήνα 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, οι οποίες εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο στην καθημερινότητα των πολιτών.

- MyEFKALive
Η νέα υπηρεσία MyEFKALive παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, όπως π.χ. στα νησιά, να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους και να εκδίδουν τα αναγκαία πιστοποιητικά, χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν. Μέσω τηλεδιάσκεψης ή βιντεοκλήσης, τους επιτρέπει να εξυπηρετηθούν εύκολα, χωρίς φυσική παρουσία, από τους υπαλλήλους των κατά τόπους υπηρεσιών του ΕΦΚΑ. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, ενώ σήμερα έχει επεκταθεί και είναι διαθέσιμη και στους κατοίκους των νησιών του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Το MyEFKALive είναι προσβάσιμο μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ http://efka.gov.gr καθώς και μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου http://gov.gr.

- Εξυπηρέτηση μέσω ΚΕΠ
Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. ενισχύει τη συνεργασία του με τα ΚΕΠ. Ήδη οι πολίτες μπορούν να διεκπεραιώσουν μέσω των ΚΕΠ 13 νέες ψηφιακές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, και το επόμενο διάστημα αναμένεται να προστεθούν και νέες υπηρεσίες. Τους τελευταίους μήνες 129.000 πολίτες έχουν εξυπηρετηθεί για υποθέσεις του ΕΦΚΑ μέσω των ΚΕΠ.

- Εξυπηρέτηση στον e-ΕΦΚΑ με ηλεκτρονικό ραντεβού
Τα ηλεκτρονικά ραντεβού, τα οποία ξεκίνησαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, έχουν καταστεί πλέον μόνιμο μέτρο. Σε ένα χρόνο έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, συμβάλλοντας καθοριστικά στη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών και στην καλύτερη υπηρεσιακή οργάνωση. Μάλιστα, από τον Ιούλιο του 2021, ο e-ΕΦΚΑ έχει επεκτείνει τα διαθέσιμα ραντεβού από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.
Η δυνατότητα ηλεκτρονικού ραντεβού παρέχεται μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου http://gov.gr και της επίσημης ιστοσελίδας του e-ΕΦΚΑ, http://efka.gov.gr/rv

- Πύργος Ελέγχου
Τον Οκτώβριο τέθηκε σε πλήρη λειτουργία στον e-ΕΦΚΑ ο Πύργος Ελέγχου. Πρόκειται για ένα σύγχρονο ψηφιακό σύστημα, μέσω του οποίου παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η πορεία των αιτημάτων συνταξιοδότησης. Έτσι, θα ελέγχεται η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών στην απονομή των συντάξεων με βάση συγκεκριμένους στόχους και θα γίνονται διορθωτικές παρεμβάσεις, σε περιπτώσεις όπου εντοπίζονται προβλήματα και καθυστερήσεις.

- Ένταξη ιδιωτών δικηγόρων και λογιστών
Εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν δράση στον e-ΕΦΚΑ 179 ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές σε πρώτη φάση, οι οποίοι έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση και πιστοποίηση, για να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής των εκκρεμών συντάξεων.

- Ψηφιακός εκσυγχρονισμός
Συνεχίζεται εντατικά η προσπάθεια για πλήρη διασύνδεση των αρχείων του e-ΕΦΚΑ, από διεύθυνση σε διεύθυνση και από Ταμείο σε Ταμείο. Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η βελτίωση του συστήματος ψηφιακής απονομής συντάξεων ΑΤΛΑΣ και η ολοκλήρωση του πληροφοριακού συστήματος του φορέα.

Με τις δράσεις αυτές, ο e-ΕΦΚΑ αναβαθμίζει τις υπηρεσίες και την οργανωτική του λειτουργία, προκειμένου να λύσει οριστικά το γόρδιο δεσμό της γραφειοκρατίας, της καθυστέρησης και της ταλαιπωρίας. Περιθώρια βελτίωσης εξακολουθούν βεβαίως να υπάρχουν. Όμως η προσπάθεια για σύγχρονη, ποιοτική εξυπηρέτηση του πολίτη είναι σε πλήρη εξέλιξη και αποδίδει ήδη αποτελέσματα.