Φραγή στoυς πενταψήφιους αριθμούς, μόνο με «ξεκλείδωμα» η χρήση τους - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Φραγή στoυς πενταψήφιους αριθμούς, μόνο με «ξεκλείδωμα» η χρήση τους




Να απαλλάξει τους καταναλωτές από τις αθέμιτες και συχνά υπέρογκες χρεώσεις για υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα γνωστά πενταψήφια sms, επιχειρεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Η ρυθμιστική Αρχή αλλάζει τον Κανονισμό για τις ΥΠΠ, ώστε να μπαίνει εκ των προτέρων φραγή στις λόγω υπηρεσίες.


Με την απόφαση της ΕΕΤΤ, την οποία η ρυθμιστική Αρχή έθεσε από χθες σε δημόσια διαβούλευση, ένας χρήστης θα μπορεί να λαμβάνει τα σχετικά μηνύματα στο κινητό του τηλέφωνο, μόνο εφόσον «ξεκλειδώσει» την υπηρεσία. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο της διαβούλευσης, ειδικά για τις ΥΠΠ που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS, εφαρμόζεται εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των παρόχων.


Για τη λήψη των εν λόγω υπηρεσιών ο χρήστης πρέπει να προβεί σε άρση της φραγής με αίτησή του, η οποία υποβάλλεται μετά την έναρξη παροχής υπηρεσιών από τον πάροχο. Η άρση της φραγής μπορεί να γίνεται είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε για μεμονωμένους αριθμούς.


Ενημέρωση συνδρομητών


Οι πάροχοι ενημερώνουν τους συνδρομητές -κατά τη σύναψη της σύμβασης- ότι ισχύει η εκ των προτέρων φραγή για τις ανωτέρω υπηρεσίες. Για την επικείμενη άρση της φραγής σε υλοποίηση σχετικού αιτήματός του, ο χρήστης ενημερώνεται ατελώς με SMS από τον πάροχο, πριν χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες αυτές, ενώ βρίσκεται σε κατάσταση φραγής. Παράλειψη αποστολής της εν λόγω ενημέρωσης καθιστά άκυρη την άρση της φραγής».


Να σημειωθεί ότι η διαβούλευση που διενεργεί η ΕΕΤΤ και η οποία ξεκίνησε χθες, θα διαρκέσει μέχρι τις 14 Μαίου. Στοχεύει δε -όπως σημειώνει η ίδια η ΕΕΤΤ- στη βελτίωση του υπάρχοντος ρυθμιστικού πλαισίου για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης και στην αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από ακούσιες χρεώσεις μέσω αριθμών ΥΠΠ με τη λήψη εισερχόμενων μηνυμάτων.


Καταγγελίες


Η ΕΕΤΤ δέχτηκε το 2019 αυξημένο όγκο καταγγελιών από καταναλωτές για αθέμιτες χρεώσεις από διάφορες επιχειρήσεις λειτουργίας ΥΠΠ. Ειδικότερα, το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.500 καταγγελίες σχετικά με εγγραφή σε τέτοιες υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή και την επιβολή χρεώσεων.


Το 2020 οι καταγγελίες μειώθηκαν κάτω από τις μισές, δείχνοντας μεγάλη αποκλιμάκωση καθώς η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προχώρησε σε επανεξέταση του κώδικα δεοντολογίας για τις ΥΠΠ, ώστε να μη δίνεται η δυνατότητα να εγγραφεί κάποιος καταναλωτής σε τέτοιου είδους υπηρεσία, αν δεν υπάρχει η συγκατάθεσή του μέσω sms.


της Νατάσας Φραγκούλη
 moved.gr