Καταγγελίες στον Συμπαραστάτη του Πολίτη για ΚΤΕΛ, λαϊκές αγορές, τηλεργασία. Η πρώτη ετήσια έκθεση πεπραγμένων - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Καταγγελίες στον Συμπαραστάτη του Πολίτη για ΚΤΕΛ, λαϊκές αγορές, τηλεργασία. Η πρώτη ετήσια έκθεση πεπραγμένων




Για ζητήματα που αφορούσαν την τηλεργασία και τη λειτουργία των λαϊκών αγορών- ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας- αλλά και για θέματα που σχετίζονται με τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ και την καταπολέμηση των κουνουπιών απευθύνθηκαν, μεταξύ άλλων, οι πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας στο γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της ΠΚΜ, όπως διαφαίνεται από την πρώτη ετήσια έκθεση πεπραγμένων που παρουσίασε η Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της ΠΚΜ, καθηγήτρια του ΑΠΘ Νιόβη Παυλίδου.

«Παρά τις δυσκολίες προβολής του νέου θεσμού, οι πολίτες απευθύνθηκαν στον Περιφερειακό Συμπαραστάτη με ποικιλία αιτημάτων, τα οποία έγινε προσπάθεια να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν ταχύτερα. Στην αποτελεσματικότητα του έργου μας
συνετέλεσε και η καλή συνεργασία με τη διοίκηση και το προσωπικό της Περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας, που αντιμετώπισαν τον θεσμό ως αρωγό στην προσπάθειά τους να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πολίτες της περιφέρειας», σημειώνει στην έκθεσή της η κα. Παυλίδου.

Ο συνωστιμός που παρατηρείται στις λαϊκές αγορές, ειδικά τώρα σε περίοδο πανδημίας και υγειονομικού κινδύνου, καθώς και χρόνια προβλήματα που πλέον είναι πιο ορατά, προβλημάτισαν ιδιαίτερα τους πολίτες που απευθύνθηκαν στο γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της ΠΚΜ.

«Με την αρχή της πανδημίας ξέσπασαν ομαδικές αναφορές πολιτών, με καταγγελίες μη
τήρησης των μέτρων προστασίας από τον ιό στις λαϊκές αγορές. Οι καταγγελίες αφορούσαν κυρίως αγορές του πολεοδομικού συγκροτήματος. Πολύ σύντομα οι καταγγελίες επεκτάθηκαν σε σωρεία προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι επί των οδών όπου επεκτείνονται οι λαϊκές αγορές. 

Να τονίσουμε ότι οι αναφορές δεν σταμάτησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και πολλές φορές λάβαμε αιτήματα από Θεσσαλονικείς για λαϊκές στην Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια του θέρους. Η επικοινωνία με τους πολίτες ήταν διαρκής μέχρι και την λήξη του έτους. Κατόπιν συζητήσεων με την αρμόδια Γενική Διεύθυνση και την Διεύθυνση Λαϊκών Αγορών, ο Συμπαραστάτης συνέταξε κατάλογο προτάσεων για την καλύτερη οργάνωση των αγορών και τον υπέβαλε, όπως ορίζει ο νόμος, στον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο», σημειώνει η κα. Παυλίδου.

“Ηρθε για να μείνει” η τηλεργασία

Σε ό,τι αφορά την τηλεργασία η επικεφαλής του θεσμού Νιόβη Παυλίδου υπογραμμίζει ότι ο συγκεκριμένος τρόπος εργασίας αλλά και εξυπηρέτησης των πολιτών ηλεκτρονικά ήρθε για να μείνει, συνεπώς θα πρέπει να δοθεί βάρος σε αυτόν.

«Δεν εξυπηρετούνταν οι πολίτες και έπεσαν βροχή οι αναφορές ότι “δεν βρίσκουμε κανέναν να μας απαντήσει” τονίζει χαρακτηριστικά. Αυτό το παράπονο δεν ήταν, βέβαια, πρόβλημα μόνο της Περιφέρειας, ήταν όλου του δημόσιου τομέα ο οποίος δεν ήταν έτοιμος να λειτουργήσει σε καθεστώς τηλεργασίας και έπρεπε να εξηγούμε διαρκώς στους πολίτες τι γίνεται και γιατί δεν γίνεται και γιατί δεν βρίσκουν κάποιον να τους απαντήσει» προσθέτει.

Παράλληλα η κα Παυλίδου αναφέρει ότι είναι αναγκαίο να εξεταστούν τα ζητήματα της εξυπηρέτησης του πολίτη με ευγένεια, των κινήσεων που μπορούν να γίνουν για τη βελτίωση της κατάστασης και της παροχής ψηφιακών υπηρεσιών γενικότερα. «Θα πρέπει να προσέξουμε πάρα πολύ τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχουμε στους πολίτες διότι δεν αρκεί μόνο να κάνουμε ένα έντυπο και να το “ανεβάσουμε” στη σελίδα.

Θα πρέπει ο πολίτης να μπορεί να το βρίσκει εύκολα, να το κατεβάζει και να το συμπληρώνει. Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός υπάρχει. Όλοι οι πολίτες δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες και την ίδια εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα και εμείς θα πρέπει πάρα πολύ να προσέξουμε αυτό το σημείο» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά.

Διστακτικοί οι πολίτες για το νέο θεσμό

Με αφορμή, άλλωστε, τη συμπλήρωση ενός χρόνου λειτουργίας του θεσμού του Συμπαραστάτη, η κα Παυλίδου σχολιάζει ότι «προκάλεσε από την αρχή εντύπωση η διστακτικότητα των πολιτών για τον θεσμό» και ανέφερε ότι «είναι πολύ δύσκολο ο πολίτης να δώσει τα πλήρη στοιχεία του, όπως απαιτεί ο νόμος, δηλαδή το όνομά του, τον αριθμό του τηλεφώνου του, τη διεύθυνση κατοικίας του και μετά να καταθέσει συγκεκριμένα ένα αίτημα για το οποίο βέβαια θα έχει ένα παράπονο από την περιφερειακή διοίκηση».

«Σε εμάς, ο πολίτης έρχεται για το παράπονό του, είτε μικρότερο είτε μεγαλύτερο. Πολλά από τα αιτήματα που δεχτήκαμε ήταν έξω από τις αρμοδιότητες του συμπαραστάστη. Έτσι όπως κύλησε η χρονιά της πανδημίας οι πολίτες βρήκαν τηλέφωνα, την ηλεκτρονική πλατφόρμα και δεν δίσταζαν να στείλουν ένα σωρό αιτήματα τα οποία δεν ήταν στις στενές αρμοδιότητές μας αλλά προσπαθήσαμε να τους εξυπηρετήσουμε. Πραγματικά προσπαθούσαμε να εξυπηρετούμε πολλά από αυτά ή να συνεργαστούμε και με τον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης, τους Δήμους, ιδιαίτερα εκείνους που έχουν εκλέξει Συμπαραστάτη, ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε απαντήσεις», υπογραμμίζει.

Από Θεσσαλονικείς οι περισσότερες αναφορές

Σε ό,τι αφορά την προέλευση των αναφορών σημειώνει ότι «τα αιτήματα έρχονται από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες αλλά κυρίως από τη Θεσσαλονίκη» και επισήμανε ότι ειδικά από τη Χαλκιδική, οι καταγγελίες δεν προέρχονται από τους μόνιμους κατοίκους της αλλά από Θεσσαλονικείς που μεταβαίνουν εκεί για τις διακοπές τους.

Σε κάθε περίπτωση η κα Παυλίδου τονίζει ότι γίνεται προσπάθεια όσο το δυνατόν καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη ώστε να αισθανθεί περισσότερη εμπιστοσύνη σε αυτόν τον καινούριο θεσμό και ότι λόγω των διαφορετικών αρμοδιοτήτων ανά φορέα οποιαδήποτε προσπάθεια γίνει για ένα καλό νομοσχέδιο αυτοδιοίκησης θα βοηθούσε σημαντικά στο έργο του Συμπαραστάτη.

Ακολουθεί ενδεικτικός κατάλογος αιτημάτων προς τον Συμπαραστάτη:

1. Αίτημα για συμπλήρωση φυτεύσεων στον δρόμο Χαλκιδικής.
2. Διαμαρτυρία για καθυστέρηση χορήγησης άδειας οδήγησης.
3. Αίτημα για καθαρισμό δημοτικού οικοπέδου.
4. Διαμαρτυρία για κωλυσιεργία μεταβίβασης αυτοκινήτου.
5. Αναφορά για ζημιές οχήματος λόγω οδοστρώματος.
6. Αίτημα για μελέτη για τις επιπτώσεις του εγκλεισμού στην υγεία του πληθυσμού.
7. Αναφορά για μη υγιεινές συνθήκες διαβίωσης ενοίκου πολυκατοικίας.
8. Αίτημα για στήριξη επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για ηλεκτρονικοποίηση λειτουργιών τους.
9. Διαμαρτυρία για ανθυγιεινές συνθήκες στη λαϊκή αγορά της Κίμωνος Βόγα.
10. Αναφορά για αδυναμία επικοινωνίας με τη Δ/νση Μεταφορών για την επίλυση σειράς θεμάτων.
11. Αίτημα προς ΕΥΑΘ, καθυστέρηση σύνδεσης υδροδότησης.
12. Αίτημα για διερεύνηση βόμβου μηχανημάτων και έλεγχο της καπνοδόχου σε επιχείρηση ψητοπωλείου.
13. Διαμαρτυρία για την αδειοδότηση και λειτουργία εγκατάστασης κτηνοτροφικής μονάδας σε κατοικημένη περιοχή.
14. Αίτημα για διευκρίνιση μέτρων για καλλιτεχνικές εκδηλώσεις περιμετρικά του χώρου όπου διεξάγεται λαϊκή αγορά.
15. Διαμαρτυρία για αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην αδειοδότηση έργου φωτοβολταϊκών σταθμών.
16. Διεκδίκηση αποζημίωσης σε τροχαίο ατύχημα που προκλήθηκε λόγω φθαρμένου περιφερειακού οδοστρώματος.
17. Αναφορά για σημαντική φθορά δρόμου προς Χαλκιδική.
18. Διαμαρτυρία για καθυστέρηση ενεργειών που αφορούν στην αντιστήριξη οικίας που έχει υποστεί καθίζηση.
19. Διαμαρτυρία για μπλοκάρισμα της επιστροφής χρημάτων από την εφορεία χωρίς ειδοποιητήριο και βεβαιωτικό σημείωμα οφειλής.
20. Αναφορά για παρανομίες σε Λούνα Πάρκ σε παραλία της Χαλκιδικής για φωτορύπανση, ηχορύπανση, οχλαγωγία και μη τήρηση των απαραίτητων μέτρων προστασίας κατά του COVID19.
21. Διαμαρτυρία για έξαρση κουνουπιών και έντονο πρόβλημα σε περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος.
22. Διαμαρτυρία για μη αποκομιδή απορριμμάτων σε δήμο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος.
23. Αναφορά για καταστροφή πινακίδων σήμανσης σε είσοδο κωμόπολης
24. Διαμαρτυρία για την διακοπή δρομολογίου ΚΤΕΛ χωρίς καμία πληροφόρηση των πολιτών.
25. Διαμαρτυρία για την διεκδίκηση δικαιωμάτων από μέρους του Δημοσίου σε ιδιοκτησία κτημάτων που έχουν αγοραστεί με συμβόλαια προ τριακονταετίας (Κτηματολόγιο).
26. Αίτημα για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων στις 40 Εκκλησιές λόγω μπαζωμένου ρέματος.
27. Διαμαρτυρία για μακροχρόνιο κλείσιμο δρόμου στην είσοδο από την εθνική οδό, στον κόμβο Χαλάστρας, με το πρόσχημα δημιουργίας διοδίων.
28. Καταγγελία Κίνησης πολιτών του Δήμου Θερμαϊκού και Θέρμης ενάντια στην περιβαλλοντική ρύπανση λόγω καύσης ελαστικών στην περιοχή Τσαΐρια.
29. Αίτημα παραπόνου για την επιβολή προστίμου και ανάκλησης άδειας βυτιοφόρουαπό ΔΕΥΑ.

30. Διαμαρτυρία για δυσκολία ανανέωσης επιδόματος αναπηρίας 67% από τα ΚΕΠΑ λόγω των επιπλέον εξετάσεων χωρίς πρότερη ενημέρωση (νέος νόμος)
31. Ερώτημα για μείωση ενοικίων των σχολικών κυλικείων (σύμφωνα με έννομη προτροπή της κυβέρνησης).
32. Ερώτημα για διεξαγωγή άδειας χειριστή, οι οποίες αναμένονται από το πρώτο lockdown.
33. Ενημέρωση και πληροφόρηση σχετικά με τη σύσταση Αρχιτεκτονικής
Επιτροπής Χαλκιδικής
34. Καταγγελία για δυσκολία επιβίωσης λόγω διακοπής εργασίας εν μέσω πανδημίας
35. Ερώτημα για το ποιοι Δήμοι ανήκουν στην Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης
36. Ερώτημα για τρόπους πρόσβασης των ΑΜΕΑ στις παραλίες.
37. Ερώτημα για δικαιολογητικά επέκτασης άδειας κοσμηματοπωλείου για επισκευή κοσμημάτων
38. Διαμαρτυρία και αίτηση για οριστική ανάκληση άδειας λειτουργίας φούρνου.
39. Αίτημα για αποζημίωση καρτών ΟΑΣΘ που ακυρώθηκαν λόγω του lockdown.
40. Ερώτημα από προϊστάμενο εταιρείας αν θα εργαστούν οι υπάλληλοί του σε κατάστημα εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος την 26 Οκτωβρίου 2020.
41. Διαμαρτυρία για τα έργα επί της Λεωφόρου Νίκης σε ώρα αιχμής για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου
42. Αλλοδαπός που χρειάζεται νομική συμβουλή, ερώτησε αν ο Θεσμός του Συμπαραστάτη μπορεί να τον καλύψει λόγω του χαμηλού εισοδήματος του.
43. Αναφορά περιστατικού διαπληκτισμού στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης.
44. Διαμαρτυρία για έλλειψη ηλεκτροφωτισμού επί της 27ης Επαρχιακής Οδού Θεσσαλονίκης – Νέας Μηχανιώνας.
45. Διαμαρτυρίες για τα αδέσποτα ζώα στο πολεοδομικό συγκρότημα.
46. Πολίτης εξέφρασε φόβο σχετικά με τηλέφωνο που δέχτηκε από οδηγό της Περιφέρειας για να της προσφέρουν προϊόντα.
47. Ερώτημα για μεταφορά μαθητών από το Κιλκίς έως το Α ́πρότυπο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.
48. Αναφορά αδυναμίας εύρεσης δικαιολογητικών για επέκταση άδειας λειτουργίας καταστήματος, αδυναμία επικοινωνίας με την αρμόδια Δ/νση.
49. Ερώτημα σχετικά με τα μέτρα COVID19 της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των Ωδείων.
50. Αναφορά για την δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι κτηνοτρόφοι λόγω των καθυστερήσεων σε διαβιβαστικά- περαστικά των διαβατηρίων των εξερχόμενων ζώων.
51. Καταγγελία για ένοικο για μη χρήση μάσκας σε κοινόχρηστο χώρο της πολυκατοικίας.
52. Διαμαρτυρία για ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις στο κινητό για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.