1,5 δισ. κλήσεις στον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 έκαναν οι Ευρωπαίοι - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

1,5 δισ. κλήσεις στον αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 έκαναν οι Ευρωπαίοι



Ο Τάσος από την Ελλάδα πήγε για σπουδές στη Λισαβόνα και λίγο καιρό μετά το διαμέρισμά του έπιασε φωτιά. Δεν γνώριζε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης στην Πορτογαλία, αλλά θυμήθηκε ότι μπορεί να χρησιμοποιεί τον ευρωπαϊκό αριθμό 112 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάλεσε λοιπόν το 112 και συνδέθηκε απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης της Λισαβόνας οι οποίες έστειλαν αμέσως την πυροσβεστική.

Πρόκειται για ένα απλό παράδειγμα για το πώς ο κοινός αριθμός έκτακτης ανάγκης της ΕΕ “112”, που συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας, σώσει ζωές είτε σε μεμονωμένα περιστατικά, είτε σε φυσικές καταστροφές είτε σε μεγάλα τροχαία ατυχήματα.

Το 2019 οι Ευρωπαίοι κάλεσαν το «112» περίπου 150 εκατ. φορές. O αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 56% του συνόλου των κλήσεων έκτακτης ανάγκης, που έγιναν στην Ευρώπη το 2019. Συνολικά, τα τελευταία 10 χρόνια οι Ευρωπαίοι πολίτες πραγματοποίησαν περίπου 1,5 δισ. κλήσεις προς τον αριθμό «112».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, οι κλήσεις προς το “112” από κινητά τηλέφωνα υπερέβησαν κατά πολύ τον αριθμό κλήσεων από σταθερά. Κατά μέσο όρο, το 73 % των κλήσεων πραγματοποιήθηκε από κινητά τηλέφωνα. Ωστόσο, η χρήση κινητών τηλεφώνων για σκοπούς επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης παρουσιάζει μεγάλες διαφορές στα κράτη μέλη. Κυμαίνεται από 55 % στην Κροατία και στο Λουξεμβούργο έως 97 % στην Τσεχία και 98 % στη Λετονία.

Είκοσι ένα κράτη μέλη, η Ισλανδία και η Νορβηγία ανέφεραν χρόνους κάτω των 10 δευτερολέπτων όσον αφορά τον μέσο χρόνο απάντησης που απαιτείται για την επικοινωνία με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Ταυτόχρονα, σε 12 κράτη μέλη και στην Ισλανδία, τουλάχιστον το 90% των κλήσεων απαντώνται εντός 10 δευτερολέπτων. Στην Ελλάδα ο μέσος χρόνος απόκρισης είναι 9 δευτερόλεπτα.



10.000 ζωές

Οι επικοινωνίες έκτακτης ανάγκης βρίσκονται υπό συνεχή τεχνολογική αναβάθμιση. Για παράδειγμα, η υλοποίηση του προηγμένου συστήματος εντοπισμού κινητών (Advanced Mobile Location — AML) χρηματοδοτήθηκε σε 10 κράτη-μέλη μέσω των έργων HELP112 και HELP112 II.

Σε 10 χρόνια το AML θα μπορούσε δυνητικά να σώσει περισσότερες από 10.000 ζωές στην ΕΕ, εντοπίζοντας με μεγαλύτερη ακρίβεια τη θέση του καλούντος. Όταν κάποιος τηλεφωνεί στο «112» από το έξυπνο τηλέφωνό του, το AML χρησιμοποιεί τις λειτουργίες του τηλεφώνου και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo της ΕΕ, για να μεταδίδει με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα τη θέση του καλούντος στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Το AML είναι διαθέσιμο σε 19 κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, όπως και στην Ισλανδία και τη Νορβηγία. Η Επιτροπή καλεί όλα τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν γρήγορα αυτή τη ζωτικής σημασίας τεχνολογία, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.

«Το 112 κρατά τους Ευρωπαίους ασφαλείς, επιτρέποντάς τους να έχουν εύκολη πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε και αν βρίσκονται στην ΕΕ. Όλοι οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τον ενιαίο αριθμό της ΕΕ και τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίζουν ότι χρησιμοποιείται η πλέον πρόσφατη διαθέσιμη τεχνολογία για την αποτελεσματική ανταπόκριση στους καλούντες που βρίσκονται σε κίνδυνο» τόνισε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, με αφορμή τη συμπλήρωση των 30 χρόνων από την έναρξη λειτουργίας του 112.

Θυμίζουμε ότι στο πλαίσιο του αριθμού κλήσης 112, οι φορείς και τα συστήματα των εθνικών κέντρων λήψης κλήσεων έκτακτης ανάγκης πρέπει να διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και τον σωστό χειρισμό των επικοινωνιών έκτακτης ανάγκης.



moved.gr