Τελευταία Νέα:

ΗΡΩΝ

Η "Παρέμβαση Πολιτών Δ.Θέρμης" υποβάλει ερωτήματα στο Δήμο για τη λειτουργία της Δημοτικής Ενότητας Βασιλικών


Μετά την ανακοίνωση της Κοινότητας Βασιλικών σχετικά με τη μετακίνηση υπαλλήλου από τα Βασιλικά στη Θέρμη (δείτε σχετικά εδω), η δημοτική παράταξη της Αννας Τσιφτελίδου ζητά απαντήσεις από το Δήμο με ανακοίνωση την οποία παραθέτουμε: 
 


ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ;

Ενόψει της απόφασης του Δήμου για τη μετακίνηση δημοτικής υπαλλήλου από την Κοινότητα Βασιλικών στην έδρα του Δήμου , θέσαμε υπόψη του Δημοτικού Συμβουλίου της 23/12/2020 το παρακάτω ερώτημα/ ζήτημα προκειμένου να συζητηθεί προ ημερήσιας διάταξης :

«Η λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου μοναδικό στόχο έχει την αποτελεσματική και συνεπή εξυπηρέτηση του πολίτη / δημότη . Μετά τη δημιουργία του καλλικρατικού Δήμου Θέρμης συνέχισαν να λειτουργούν στις πρώην πρωτεύουσες των Δήμων, στα πρώην Δημαρχεία, υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της κάθε Δημοτικής Ενότητας . 

Κάθε Δημοτική Ενότητα εξακολουθεί να έχει τα δικά της μορφολογικά και κοινωνιολογικά (πληθυσμιακά – ηλικιακά – επαγγελματικού προσανατολισμού) χαρακτηριστικά .

Τις τελευταίες ημέρες πληροφορηθήκαμε ότι αποφασίστηκε από τη Διοίκηση του Δήμου η μετακίνηση της δημοτικής υπάλληλου, υπαλλήλου που απασχολείται εδώ και 20 τουλάχιστον έτη αρχικά στον πρώην Δήμο Βασιλικών και εν συνεχεία στη Δημοτική Ενότητα Βασιλικών και που γνωρίζει και εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες σε υπηρεσίες των κατοίκων όλης της Δημοτικής Ενότητας, και όχι μόνο των Βασιλικών , στα γραφεία της Οικονομικής Υπηρεσίας. 

Η συγκεκριμένη υπάλληλος καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καθηκόντων : πρωτευόντως του Ληξιαρχείου που απαιτεί γνώση και ετοιμότητα οποιαδήποτε στιγμή στην εξυπηρέτηση του δημότη , στις εργασίες του αναδασμού, στις αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ ( είναι ανταποκρίτρια), στις διαδικασίες των κοιμητηρίων, στην έκδοση βεβαιώσεων κλπ . Το γεγονός δε ότι λόγω της μακροχρόνιας εργασίας της στον τόπο γνωρίζει τους κατοίκους και τα προβλήματά τους , έχει άμεση συνέπεια στην έγκαιρη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση. 

Υπάλληλος για να την αναπληρώσει σε όλη την γκάμα των αρμοδιοτήτων της και των υπηρεσιών που προσφέρει δεν υφίσταται, η δε ιδέα της τυχόν αντικατάστασής της με νέα υπάλληλο που έχει πρόσληψη επί οκτάμηνο και πλήρη άγνοια επί των θεμάτων είναι τουλάχιστον πρόχειρη ! Ποιος θα καθοδηγήσει/ εκπαιδεύσει τον επί οκτάμηνο υπάλληλο και για ποιο από όλα τα καθημερινά ζητήματα ; Όταν λήξει η σύμβαση του οκτάμηνου ποιος θα τον αντικαταστήσει;

Θέτουμε στη Διοίκηση του Δήμου τα κάτωθι ερωτήματα :

-Πως μετακινείτε την υπάλληλο χωρίς να έχετε εξασφαλίσει τη συνέχεια στην εξυπηρέτηση του πολίτη για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες ;

-Γιατί δεν φροντίσατε εγκαίρως εδώ και τόσα έτη που είστε Διοίκηση να προσλάβετε το απαραίτητο προσωπικό ;

-Έχετε ολοκληρώσει την υποδομή που απαιτείται για την συνένωση του ληξιαρχείου των Βασιλικών με αυτό της Θέρμης ;

Ζητούμε να συζητηθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο προ ημερησίας διατάξεως, διότι η μετακίνηση επίκειται να λάβει χώρα άμεσα . Αυτές οι αποφάσεις ταλαιπωρούν τους πολίτες και συμβάλλουν σε όλο αυτό που αποκαλείται υδροκεφαλισμός της Θέρμης έναντι των λοιπών κοινοτήτων . Κινείστε ολοταχώς στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση..».

Είναι προφανές από το ερώτημα ότι κύριο μέλημά μας είναι πώς θα συνεχίσουν απρόσκοπτα και ποιοτικά να εξυπηρετούνται οι πολίτες της Δημοτικής Ενότητας Βασιλικών . Πολίτες οι οποίοι τις περισσότερες φορές είναι ηλικιωμένοι, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις και δεν έχουν τη γνώση και τα μέσα χρήσης του διαδικτύου . 

Το ίδιο ζήτημα στη συνέχεια προς το Δημοτικό Συμβούλιο έθεσαν και άλλες δύο δημοτικές παρατάξεις, ενώ σχετικό ζήτημα έθεσε με έγγραφο και η Κοινότητα Βασιλικών το οποίο συνεπέγραψαν όλοι οι Πρόεδροι των Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Βασιλικών, αυτοί που γνωρίζουν δηλαδή από «πρώτο χέρι» και με προσωπική αντίληψη τον όγκο και το είδος των υπηρεσιών που εκτελεί η υπάλληλος και το κενό που θα απομείνει στην εξυπηρέτηση των δημοτών τους ! 

Ας μην υπαινίσσεται λοιπόν κανείς, δημιουργώντας εντυπώσεις, ότι κάποιοι δείχνουν μια εύνοια σε πρόσωπα διότι η τοπική κοινωνία είναι μικρή και γνωριζόμαστε .

Η συγκεκριμένη υπάλληλος παρέχει στους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Βασιλικών αποκεντρωμένα πάρα πολλές υπηρεσίες για τις οποίες κανονικά οι δημότες θα χρειαζόταν να μετακινηθούν στην έδρα του Δήμου για να εξυπηρετηθούν, αποσυμφορίζοντας ταυτόχρονα αυτές . 

Επιπλέον καθήκοντα Ληξίαρχου (καταχωρίσεις γάμων, βαφτίσεις, γεννήσεις, σύμφωνα συμβίωσης, θάνατοι, οι οποίοι αν δεν καταχωριστούν δεν προχωρά η ταφή) έχει χωρική αρμοδιότητα να εκτελεί η συγκεκριμένη υπάλληλος. Τα καθήκοντα αυτά ασκούνται και εντός του ωραρίου της ( όχι μόνο υπερωριακά ) . 

Οι υπάλληλοι του ΚΕΠ Βασιλικών έχουν διαφορετικά καθήκοντα και πολλές φορές λαμβάνουν αιτήσεις τις οποίες προωθούν προς διεκπεραίωση στους υπαλλήλους του Δήμου!

Από τους άλλους δύο υπάλληλους που εργάζονται στην Κοινότητα, η μεν μια έχει άλλα καθήκοντα ( δημοτολόγιο ), ενώ η άλλη απασχολείται στις κοινότητες . 

Μόνο όποιος δεν έχει επισκεφθεί την Κοινότητα Βασιλικών μια καθημερινή για να διαπιστώσει τον όγκο των υπηρεσιών που εκτελούνται , θα μπορούσε να θεωρήσει ότι θα εξακολουθήσει να λειτουργεί κανονικά και αυτό μένει (και θα ) αποδειχθεί και στην πράξη. 

Επιπλέον η λειτουργία της Δημοτικής Ενότητας σε καιρό μάλιστα πανδημίας και η εξυπηρέτηση των πολιτών με όσο το δυνατόν μικρότερες μετακινήσεις και την αποφυγή μετακίνησης προς την έδρα του Δήμου είναι επίκαιρα ζητούμενο , ενώ πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο μετάβασης σε ό,τι αφορά τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων , οι δε ηλικιωμένοι δημότες μας είναι πλήρως ανέτοιμοι .

Αυθημερόν με την υποβολή του παραπάνω αιτήματός μας, πριν το Δημοτικό Συμβούλιο μας κοινοποιήθηκε η απάντηση της Γενικής Γραμματέως του Δήμου, η οποία ουδόλως ικανοποίησε τα ερωτήματά μας ώστε επιμείναμε το ζήτημα να συζητηθεί στο ΔΣ .

Ωστόσο στη συνεδρίαση της 23-12-2020 ο Πρόεδρος του ΔΣ αρνήθηκε να συζητηθεί το παραπάνω θέμα διότι οι ερωτήσεις μας απαντήθηκαν με το έγγραφο της ΓΓ ενώ ο Δήμαρχος υποστήριξε ότι ποτέ δεν απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο η μετακίνηση δημοτικού υπάλληλου μπορεί όμως να συζητηθεί ως θέμα του ΔΣ η μη σωστή λειτουργία μιας υπηρεσίας ! 

Μόνο βέβαια που όπως γίνεται αντιληπτό στη συγκεκριμένη περίπτωση τα δυο αυτά ζητήματα ταυτίζονται ακριβώς επειδή δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό και ούτε έχει λάβει χώρα μια προετοιμασία, ένα μεταβατικό στάδιο, απλά εσπευσμένα μετακινείται η υπάλληλος ! 

Μετά από τα παραπάνω, διαφωνώντας επί της ακολουθούμενης διαδικασίας αποχώρησε σύσσωμη η δημοτική μας παράταξη από το Δημοτικό Συμβούλιο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατ΄ επανάληψη (τρίτη φορά συγκεκριμένα) απόφαση του Προέδρου του ΔΣ να μη δώσει το λόγο στους δημοτικούς συμβούλους για ερωτήσεις και τοποθετήσεις ενώ μάλιστα το συγκεκριμένο ζήτημα έθεσαν τρεις δημοτικές παρατάξεις και απασχολεί όλους τους προέδρους μιας ολόκληρης Δημοτικής Ενότητας .