Τελευταία Νέα:

Το κρυφό (αλλά πραγματικό) κόστος της εργασίας από το σπίτι




Στην εποχή της κοινωνικής απόστασης και της εργασίας εξ αποστάσεως, ο David Solomon, CEO της Goldman Sachs, προκάλεσε έκπληξη με το θέμα που επέλεξε να θίξει κατά τη διάρκεια της τελευταίας τηλεδιάσκεψης με αναλυτές της Wall Street: η συνύπαρξη των εργαζομένων.
«Η εταιρεία μας είχε πάντα μια κουλτούρα προσανατολισμένη προς τις ομάδες και ωφελούμαστε από το να βρισκόμαστε και να εργαζόμαστε μαζί» εξήγησε.

Αν και πολλοί διευθύνοντες σύμβουλοι δεν μοιάζουν να βιάζονται για να επανέλθουν στα γραφεία τους – και αρκετοί είπαν στους εργαζομένους τους ότι δεν χρειάζεται να επιστρέψουν ποτέ -, ο Solomon ξεκαθάρισε ότι θέλει τους συναδέλφους του πίσω στο γραφείο το συντομότερο δυνατόν. Ο ίδιος, μάλιστα, δεν έπαψε να πηγαίνει στο γραφείο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η επιθυμία του Solomon να δει ξανά τους εργαζομένους του μαζί στο γραφείο την ώρα που ο κορονοϊός καλπάζει σε όλο τον κόσμο και στις ΗΠΑ δεν βασίζεται σε κάποιον απλό υπολογισμό αποδοτικότητας. Εταιρείες όπως οι Facebook, Fujitsu, Nationwide, Otis, Siemens, Twitter και άλλες έχουν ανακοινώσει ότι μεγάλο μέρος του εργατικού τους δυναμικού θα πρέπει να εργάζεται εξ αποστάσεως από εδώ και πέρα.

 Η πρακτική αυτή εξοικονομεί χρήμα και μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα, λένε οι μάνατζερ.
Και πολλοί εργαζόμενοι την προτιμούν. Μια πρόσφατη έρευνα γνώμης της Korn Ferry βρήκε ότι 64% των εργαζομένων αισθάνονται ότι είναι πιο παραγωγικοί στο σπίτι.

Όμως, υπάρχει και μια ομάδα επιτυχημένων εταιρειών, όπως οι Apple, Amazon, Goldman Sachs, Google και άλλες, που έχουν αρνηθεί να προσφέρουν την επιλογή της επ’ αόριστον εργασίας από το σπίτι. Τα ανώτερα στελέχη αυτών των εταιρειών θέλουν τους εργαζομένους τους να επιστρέψουν στο γραφείο και να αρχίσουν να εργάζονται εκ νέου μαζί, μόλις αυτό καταστεί ασφαλές.


Ο λόγος; Η εργασία από το σπίτι έχει κόστος, το οποίο μπορεί να μην φαίνεται αλλά είναι μεγάλο.


Το χαρακτηριστικότερο κομμάτι του κόστους αυτού είναι η απώλεια δημιουργικότητας και καινοτομίας. Κάθε εταιρεία διψάει για καλές ιδέες – και η εύρεση αυτών των ιδεών καθίσταται δυσκολότερη όταν οι εργαζόμενοι καλούνται να δουλεύουν χώρια ο ένας από τον άλλον.

Σε μια από τις σημαντικότερες μελέτες της δημιουργικότητας στον χώρο εργασίας, ερευνητές από το ΜΙΤ και άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα μελέτησαν διάφορες ομάδες που εργάζονταν πάνω σε πρότζεκτ σε κλάδους όπως η επιστήμη των υπολογιστών, τα οικονομικά και η ψυχολογία. Τα ευρήματα της έρευνάς τους, που δημοσιεύτηκε το 2012 στο International Journal of Organisational Design and Engineering, κατέδειξαν ότι η δημιουργικότητα είναι μια βαθιά ανθρώπινη εμπειρία. Όσο πιο πολύ βλέπονταν τα μέλη των ομάδων που συμμετείχαν στην έρευνα, τόσο πιο δημιουργική ήταν η εργασία τους.

Το να μιλάς πρόσωπο-με-πρόσωπο και να κοιτάς τον άλλον στα μάτια είναι συμπεριφορές που αντανακλούν και οικοδομούν εμπιστοσύνη. Οι ερευνητές μέτρησαν την εμπιστοσύνη εντός των ομάδων και βρήκαν ότι το στοιχείο αυτό ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο για το σύνολο της διαδικασίας.

Το συμπέρασμά τους; «Δεν υπάρχει υποκατάστατο της αλληλεπίδρασης πρόσωπο-με-πρόσωπο για την οικοδόμηση αυτής της εμπιστοσύνης».

Κάποιοι εργοδότες το γνωρίζουν καλά αυτό το συμπέρασμα. Για παράδειγμα, τα γεύματα που προσφέρει η Google στις υψηλής ποιότητας καφετέριές της δεν είναι απλώς μια έξτρα ανταμοιβή για τους εργαζομένους της – είναι μια ευκαιρία ώστε άτομα από διαφορετικά τμήματα να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να συνομιλήσουν.


Από τέτοιες τυχαίες συναντήσεις προκύπτουν συχνά μεγάλες καινοτομίες. Το Gmail, το Google News και το Street View προέκυψαν από συζητήσεις μηχανικών κατά τη διάρκεια γευμάτων.


fortunegreece.com









Δεν υπάρχουν σχόλια