Τελευταία Νέα:

Υπογράφεται το έργο «Θέρμη- Γαλάτιστα» - Τέλος στον εφιάλτη των στροφών




Αύριο υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ Εγνατίας Οδού Α.Ε. και INTRAKAT, για το έργο «Θέρμη- Γαλάτιστα», με το οποίο επιτέλους οι μετακινήσεις θα γίνονται ασφαλέστερες αφού η ε.ο. Θεσσαλονίκης- Πολυγύρου θα «αφήσει εκτός» τις στροφές καρμανιόλα, στο τμήμα λίγο μετά την Αγία Αναστασία και ως τον πρώτο ισόπεδο κόμβο της Γαλάτιστας.

Σε αυτό το τμήμα της εργολαβίας – σκούπα, που αναλαμβάνει η INTRAKAT και θα πρέπει να παραδώσει σε διάστημα 30 μηνών, δηλαδή ως τον Μάρτιο του 2023, περιλαμβάνεται το χειρότερο και πιο κρίσιμο κομμάτι του άξονα Θεσσαλονίκης- Πολυγύρου, ένα τμήμα περίπου 4χλμ, στο οποίο ο δρόμος είναι στενός- εννοείται χωρίς ερείσματα και πλάτους περίπου 6,5 μέτρων- με κατεστραμμένο οδόστρωμα.

Η βελτίωση του οδικού άξονα που συνδέει τις πρωτεύουσες δύο νομών και οδηγεί προς το Άγιο Όρος, αποτελεί απαίτηση πολλών ετών καθώς ειδικά κατά τους θερινούς μήνες ο δρόμος δέχεται μεγάλους φόρτους οχημάτων. Αυτή η βελτίωση επιτέλους θα υλοποιηθεί με τη διαπλάτυνση της οδού και, ΚΥΡΙΩΣ, με την αλλαγή της χάραξης σε μήκος 3 χλμ., αφήνοντας εκτός τις εξαιρετικά επικίνδυνες στροφές.


Σε αυτό το τμήμα των επάλληλων κλειστών στροφών, βρίσκεται και ένα πολύ επικίνδυνο γεφυράκι, κατασκευασμένο αρχικά περί το… 1916 από Σέρβους που είχαν ενταχθεί στις δυνάμεις της Αντάντ.

Η νέα χάραξη στην περιοχή την ονομαζόμενη «Πανικόβη», θα κατευθύνεται πίσω από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Νούκαρης» και θα φθάνει περίπου ως τον πρώτο κόμβο της Γαλάτιστας, συναντώντας την π.ε.ο. στο ύψος που είναι διαπλατυμένη.

Για την ιστορία του πράγματος, υπενθυμίζεται ότι τα τμήματα που θα κατασκευαστούν έμειναν εκτός της προηγούμενης εργολαβίας του «Θέρμη- Γαλάτιστα», επειδή δεν είχαν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις για τη νέα χάραξη, ενώ απαλλοτριώσεις απαιτούνταν και για ορισμένα τμήματα της νέας εργολαβίας- σκούπα που αφορούν σε ισόπεδους κόμβους. Σημειώνεται ότι η προηγούμενη εργολαβία είχε δημοπρατηθεί το 2011 και υπήρξαν καθυστερήσεις στην ανάθεση λόγω απόσυρσης δύο υποψηφίων κατασκευαστών ( Ρούτσης και Αθωνική Τεχνική).



Ταυτότητα του έργου
Το έργο είναι το: «Εργασίες ολοκλήρωσης του έργου: «Βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, Τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα [από Χ.Θ. 18+640 έως Χ.Θ.19+520 και από Χ.Θ. 22+980 (πέρας Ι/Κ Λακκιάς) έως Χ.Θ.29+750 (Ν.Θεσ/νίκης) και από Χ.Θ. 23+957 έως 28+773 (Ν. Χαλκιδικής)]».

Το έργο είναι προϋπολογισμού 23,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και πρώτος μειοδότης ήταν η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με την οποία και θα υπογραφεί η σύμβαση ανάθεσης. Κύριος του έργου είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας 2014-2020, το ΕΤΠΑ και εθνικούς πόρους. Προϊσταμένη αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία και διενήργησε τον διαγωνισμό.

Το συνολικό μήκος της οδού στο οποίο θα γίνουν επεμβάσεις στο πλαίσιο του έργου, είναι 12,5 χλμ.
Οι επεμβάσεις αφορούν την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων υποτμημάτων, την αναμόρφωση οκτώ Ισόπεδων Κόμβων ( σ.σ. Σουρωτής, Περιστεράς, δυτ. εισόδου Βασιλικών, Σφαγείων, Γαλάτιστας, ολοκλήρωσης κόμβου Σέδες). Επίσης, οργάνωση της κυκλοφορίας των πεζών με κατασκευή πεζοδρομίων, την παραλλαγή θιγόμενων δικτύων ΟΚΩ, την κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού και την αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού σήμανσης –ασφάλισης της οδού.

Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού σήμανσης – ασφάλειας οδού, Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και εργασίες πρασίνου.

Βεβαίως, περιλαμβάνεται η αλλαγή της χάραξης, στο τμήμα που προαναφέρθηκε, από το οποίο και αναμένεται να αρχίσει εργασίες ο ανάδοχος, μόλις εγκατασταθεί και αυτό επειδή, δεν θα παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των οχημάτων στο υπόλοιπο της π.ε.ο.
grtimes.gr Άννη Καρολίδου

Δείτε σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια