Παρέμβαση Πολιτών Δ.Θέρμης: "Περί των νηπίων μας .. και των νηπιαγωγείων τους" - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Παρέμβαση Πολιτών Δ.Θέρμης: "Περί των νηπίων μας .. και των νηπιαγωγείων τους"



//Aνακοίνωση:
Περί των νηπίων μας… και των νηπιαγωγείων τους !

Η υποχρεωτική για δυο έτη φοίτηση στο νηπιαγωγείο -δηλαδή η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση- θεσμοθετήθηκε το 2018 με την πρόβλεψη ότι σε βάθος τριετίας, ξεκινώντας από το σχ. έτος 2018-19, θα εφαρμοστεί υποχρεωτικά σε όλους τους δήμους, δηλαδή το αργότερο ως το σχολ. έτος 2020-2021!


Ο Δήμος Θέρμης αρχικά δεν συμπεριλήφθηκε μεταξύ των πρώτων 184 δήμων της χώρας, μολονότι στον κατάλογο συμπεριλήφθησαν 15 δήμοι από την Κεντρική Μακεδονία που δήλωσαν έτοιμοι!
Στη συνέχεια ακολούθησαν νέες υπουργικές αποφάσεις όπου ορίστηκαν οι δήμοι που υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν τον εν λόγω νόμο κατά το Σχ. Έτος 2019-2020 -μεταξύ αυτών και ο Δήμος Θέρμης- και από το 2020-2021οι τελευταίοι δήμοι της χώρας! (https://eacea.ec.europa.eu/…/national-reforms-early-childho…)
Έτσι έχουν τα πράγματα και είναι γνωστά!
Οι υπεύθυνοι του Δήμου όμως εξεπλάγησαν στις 04 Ιουνίου 2020, δηλαδή αργά και καθυστερημένα, όταν διαπίστωσαν «…ότι στη Δημοτική Ενότητα Θέρμης μέχρι στιγμής υπάρχει μεγάλος αριθμός εγγραφών νηπίων και προνηπίων…». Το θέμα αφορά κυρίως νήπια από την περιοχή της επέκτασης της Θέρμης, μαθητές/μαθήτριες που κανονικά θα φοιτούσαν στο 5ο Νηπιαγωγείο (που βρίσκεται στην περιοχή Αποθήκες στο ίδιο οικόπεδο με το 4ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης)!

Ζήτησαν, λοιπόν, (Αρ. πρωτ. 18.547/04-Ιουνίου 2020 έγγραφο του Γραφείου Παιδείας του Δήμου Θέρμης) από τη Δ/νση ΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης να λειτουργήσει «στο προκάτ κτίριο βαρέως τύπου στο Τριάδι,…» για τη σχολική χρονιά 2020-2021 το 7ο Νηπιαγωγείο Θέρμης, το οποίο ήταν σε αναστολή λειτουργίας και δεν έχει ακόμη στην πράξη χωροθετηθεί, δεν έχει κατασκευαστεί! 

Αλλά «το προκάτ κτίριο βαρέως τύπου στο Τριάδι,…» είναι μέρος του 3ου Δημοτικού Σχολείου και γι’ αυτό θυμίζουν (στην ως άνω επιστολή) ότι αποπερατώθηκε και λειτουργεί στο Τριάδι (μετά από πολλά έτη) πλέον και το καινούργιο 5ο Δημοτικό Σχολείο Θέρμης. 

Οπότε προτείνουν τα τμήματα του 3ου Δημοτικού που χρησιμοποιούν το προκάτ κτίριο να μεταφερθούν στο κυρίως κτίριο του 3ου Δημοτικού ή να μετακινηθούν στο 5ο Δημοτικό Σχολείο, ώστε το 7ο Νηπιαγωγείο να λειτουργήσει στο χώρο του 3ου Δημοτικού.

Η Διεύθυνση ΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης ενέκρινε το αίτημα του Δήμου να λειτουργήσει το 7ο Νηπιαγωγείο Θέρμης «στο προκάτ κτίριο βαρέως τύπου στο Τριάδι,…», με αριθμό μαθητών που θα φοιτούσαν στο 5ο Νηπιαγωγείο Θέρμης,
Το μείζον, βέβαια, θέμα εδώ είναι ότι η διοίκηση του δήμου αδυνατεί ή δεν θέλει να αντιληφθεί και να πάρει υπόψη της το ρόλο που παίζει το σχολικό περιβάλλον στην ανάπτυξη του υγιούς παιδιού, στην αποτελεσματικότητα του σχολείου! 

Έρευνες σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας στα ελληνικά σχολεία έχουν πρόσφατα δείξει ότι ένα ποσοστό (16%) των παιδιών παρουσιάζουν ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, οι οποίες έχουν αρνητική επίδραση στη σχολική προσαρμογή και στην ακαδημαϊκή επίδοση καθώς αντιμετωπίζουν δυσκολίες ψυχοκοινωνικής προσαρμογής! 

Φυσικά δεν έχουμε την απαίτηση να γνωρίζει ο αντιδήμαρχος παιδείας (κ. Αποστόλου) «το φαινόμενο της λίμνης βατράχου», όπως ονομάζεται αυτό που οι ερευνητές διεθνώς αποκαλούν “the frog pond effect” ( ! ), είναι όμως βεβαιωμένο από χρόνια ότι η μάθηση έχει και κοινωνική και συναισθηματική διάσταση και εδώ δεν λαμβάνεται υπόψη!

Εύλογα μπαίνουν τα ερωτήματα :
1. Καθώς ο Δήμος Θέρμης μπορεί να γνωρίζει πόσα παιδιά κατοικούν στην επικράτειά του, ποιες είναι οι ηλικίες τους και πότε θα φοιτήσουν, γιατί δεν προνοεί, σχεδιάζει και προγραμματίζει έγκαιρα για τον αριθμό των αιθουσών διδασκαλίας που θα χρειαστεί; Από ό, τι ζούμε τρέχει να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα την τελευταία στιγμή!

2. Στο Χάρτη της Πολεοδομικής Μελέτης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και περιβάλλοντος του Δήμου Θέρμης, (Τμήμα Τεχνικών Έργων και πολεοδομικών εφαρμογών, 2007, Κοντοπίδου Αλεξάνδρα) διαβάζουμε ότι στην επέκταση της Θέρμης, όπου κατοικούν οι οικογένειες των υπό μετακίνηση μαθητών/μαθητριών έχουν προβλεφθεί τουλάχιστον πέντε χώροι (οικόπεδα) για νηπιαγωγεία. Επί των οδών: Παπανδρέου &Κουγιάμη, Φ. Κτενίδη & Παναγίας Γουμερά, Μ. Κάλλας & Γ. Χαλεπά, Δημοκρίτου & Πλουτάρχου, Τ. Άγρα & Δημ. Ψαθά). Γιατί ως τώρα παραμένουν τα οικόπεδα εντελώς απροετοίμαστα, αναξιοποίητα ενώ οι μαθητές περιφέρονται και περιστρέφονται;
3. Ο Δήμαρχος Θέρμης ήξερε προσωπικά από την 09η Νοεμβρίου του 2018, ημέρα Παρασκευή-08.00π.μ., ότι «αργά ή γρήγορα» θα εφαρμοστεί και … στο Δήμο Θέρμης η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, όταν υπογράφοντας το σχετικό πρακτικό μειοψήφησε. Δημοσιεύσαμε στις 03 Μαρτίου 2019 σε αυτή τη σελίδα κείμενο με τίτλο «ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Δ. ΘΕΡΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» !

4. Τέτοιου είδους αποφάσεις μη προγραμματισμένες και βιαστικές επιβαρύνουν τη λειτουργία των σχολείων, (στην περίπτωσή μας των 5ου και 7ου Νηπιαγωγείων, των 3ου και 5ου Δημοτικών Σχολείων) και δημιουργούν στα παιδιά μας επιπρόσθετες δυσκολίες οι οποίες, ενώ θα μπορούσαν με την απαραίτητη πρόνοια και προετοιμασία να έχουν αποφευχθεί, εμποδίζουν αθροιστικά σε συνδυασμό με άλλους υπαρκτούς προσωπικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς, εκπαιδευτικούς, οικογενειακούς κ.λ.π. παράγοντες της σχολικής ζωής του παιδιού την εκπαιδευτική διαδικασία/ανάπτυξή του, την αποτελεσματικότητα του σχολείου!
5. Δυστυχώς δεν πιστεύει κανείς/καμιά ότι αυτή θα είναι η τελευταία αστοχία! Το φαινόμενο έρχεται από το παρελθόν και επαναλαμβάνεται συχνά!

6. Δεν περιμένουμε να αντιδράσει, να εκφράσει άποψη ούτε ο Πρόεδρος της Κοινότητας Θέρμης, (κ. Πιστέλλας Στάθης), ούτε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής (κ. Γκιζάρης Στέργιος) για την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης των μαθητών/μαθητριών, ακόμη και αν το θέμα δεν είναι της άμεσης αρμοδιότητάς τους! Άλλωστε και η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας συνεδρίασε μετά την πρόταση του Δήμου και τη λήψη της απόφασης της Διεύθυνσης.

Δυστυχώς έχει επικρατήσει η αντίληψη ότι αυτά τα ζητήματα αποτελούν συζητήσεις μεταξύ συγκεκριμένων μελών της τοπικής εξουσίας!