Παρέμβαση Πολιτών Δ.Θέρμης: Ο Δήμος ενημερώθηκε από την ΔΕΥΑ μόλις για το 40% των περιπτώσεων διακοπής υδροδότησης
//Η ανακοίνωση της παράταξης "Παρέμβαση Πολιτών Δ.Θέρμης"
Μύθοι και αλήθειες για το νερό!
Καθώς το καλοκαίρι κορυφώνεται μαζί με τις ανάγκες για νερό, αυξάνονται κι οι διακοπές ύδρευσης!
Όσο κι αν τρέχουν οι τεχνικοί κι οι υπάλληλοι της ΔΕΥΑΘ να προλάβουν, με όσο φιλότιμο κι αν εργάζονται, πάντα οι βλάβες και τα προβλήματα περισσεύουν. Οι διακοπές προκαλούνται από βλάβες στα δίκτυα ύδρευσης, κλοπές μετασχηματιστών, εσφαλμένη χωροθέτηση δεξαμενών, την αύξηση του πληθυσμού που δεν ελήφθη έγκαιρα υπόψη, την αλόγιστη σπατάλη νερού, έλλειψη προσωπικού, πτώση της στάθμης λόγω εποχής, την ελλιπή οργάνωση! Χρόνιες αιτίες….
Η στέρηση του νερού είναι βάσανο!
Στα Βασιλικά, Τρίλοφο (Κοτρώνι), οι διακοπές είναι τόσο συχνές που καθορίζουν την ποιότητα της ζωής των κατοίκων, την καθημερινότητά τους. Πρόσφατα, κατά διαπίστωσή μας από μαρτυρίες κατοίκων, στους οικισμούς που ταλαιπωρούνται προστέθηκαν η Λακκιά, οι Ταγαράδες, το Τριάδι, η Περιστερά!
Στο Πλαγιάρι και στον Άγιο Αντώνιο υπάρχει και το θέμα της ποιότητας του νερού για το οποίο δικαιολογημένα οι κάτοικοι διαμαρτύρονται.
Στον Άγιο Αντώνιο και στο Μονοπήγαδο είναι έντονο το ζήτημα της ανεπάρκειας του νερού, πέρα από το πρόβλημα που δημιουργούν οι συχνές-πυκνές διακοπές. Μέχρι σήμερα, που κοινοποιείται το κείμενο-26η Ιουλίου, στον Άγιο Αντώνιο τα σπίτια από το γήπεδο και πάνω μετρούν έξι (6) ημέρες που δεν έχουν νερό!
Κι ενώ αυτά συμβαίνουν στην πραγματικότητα, άλλα είναι αυτά που σχετικά μαρτυρούν οι ηλεκτρονικές σελίδες της ΔΕΥΑ και του δήμου μας για τις διακοπές υδροδότησης! Ο περιηγητής των σελίδων διαπιστώνει μια άλλη πραγματικότητα: βλάβες καταγεγραμμένες λιγότερες από τις πραγματικές, μάλλον για να πείσουμε τους εαυτούς μας όλοι “οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ” ότι οι διακοπές νερού είναι λιγότερες από όσες βιώνουμε!
Από περιέργεια ελέγξαμε μόνο για ένα δίμηνο, ήτοι από 15.5.2020 έως 15.7.2020 τις δημοσιεύσεις του δήμου που αναφέρονται στις διακοπές του νερού μας σε αντιπαραβολή-συγκριτικά με τις δημοσιεύσεις της ΔΕΥΑ. Κατά το δίμηνο, λοιπόν, αυτό που αναφερόμαστε ενώ είναι -σύμφωνα με το site της ΔΕΥΑΘ- μόνο τέσσερις (4) οι συνολικές διακοπές [Βασιλικά 1, Θέρμη 1, Ταγαράδες 2], στη σελίδα του δήμου καταγράφονται δέκα (10) [Βασιλικά 2, Θέρμη 2, Καρδία 1, Νέο Ρύσιο 2, Ταγαράδες 3].
Επειδή προφανώς δεν έχει λόγους ο δήμος να δηλώνει διακοπές νερού περισσότερες από τη ΔΕΥΑ… συμπεραίνει κανείς ότι, στη διάρκεια αυτού του διμήνου, που ενδεικτικά ελέγξαμε και με βάση την αλήθεια που περιέχουν τα δημοσιευμένα στοιχεία, μιλάμε για τουλάχιστον 10 μεμονωμένα καταγεγραμμένα περιστατικά, για δέκα συνολικά διακοπές νερού!
Αν η ΔΕΥΑ, ως αρμόδια υπηρεσία, είχε καταγράψει και τα δέκα (10) περιστατικά ενώ ο Δήμος είχε μόνο τα τέσσερα (4) από αυτά, θα λέγαμε ότι ο Δήμος ενημερώθηκε πλημμελώς από την αρμόδια υπηρεσία μόλις για το 40% των περιπτώσεων.
Το αντίθετο όμως πώς συμβαίνει; Πώς έγινε και προέκυψε;
Είναι άλλη, λοιπόν, η πραγματικότητα που βιώνουμε, εντελώς διαφορετική από αυτή που για ευνόητους επικοινωνιακούς λόγους μάς πληροφορούν. Ο δήμος/η ΔΕΥΑ εσκεμμένα ή όχι παραπληροφορεί τον πολίτη;
Παρά τον καθημερινό αγώνα, επαναλαμβάνουμε, των εργαζομένων στην ύδρευση, οι προσπάθειές τους δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα! Προφανώς η λειτουργία της ΔΕΥΑ είναι χρόνιο ζήτημα σωστής οργάνωσης, διοίκησης και εκσυγχρονισμού …
Ο δήμος μας, μετά από συγχώνευση-ενοποίηση πολλών μικρών κοινοτήτων με πολλές γεωτρήσεις, δεξαμενές, ανεξάρτητα δίκτυα και διαφορετικές ποιότητες και ποσότητες νερού, ήδη εφαρμόζει χρέωση ενιαίας τιμής του νερού στους καταναλωτές του.
Ένας σύγχρονος Δήμος όμως οφείλει και επιβάλλεται να στοχεύει όλο και πιο πολύ στη διαμόρφωση του αισθήματος της δημοκρατικής ισότητας μεταξύ όλων των κατοίκων του, όσον αφορά και στην απόλαυση των αγαθών και υπηρεσιών!
Το νερό είναι στοιχείο της φύσης και κοινωνικό αγαθό. Είναι για όλους! Είναι χρέος της τοπικής αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων που έχουν στα χέρια τους τη διαχείρισή του να μεριμνούν για τον υδροφόρο ορίζοντα, την ορθολογική χρήση του, τη μείωση των διαρροών, την εξοικονόμηση της ενέργειας….
Ευρύτερα προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της διοίκησης του δήμου είναι και η απόλυτη ενημέρωση των πολιτών. Η διαφάνεια και η έμπρακτη καθημερινή λογοδοσία συμβάλλουν στη διαρκή ευαισθητοποίηση και ενημέρωση της ευρύτερης κοινότητας, εμπεδώνουν την αμοιβαία εμπιστοσύνη και ευνοούν τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή των πολιτών και την αμφίδρομη δημιουργική σχέση σεβασμού και συνέπειας.
Σημ.: Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα της ΔΕΥΑ Θέρμης.