Tα προσόντα ενός καλού σερβιτόρου - THERMISnews.gr

Τελευταία Νέα:

Tα προσόντα ενός καλού σερβιτόρου



Όσο καλός και αν είναι ο barista, όσο προσεγμένη και αν είναι η διακόσμηση του χώρου, όσο νόστιμα και προσεγμένα να είναι τα φαγητά ορισμένες αστοχίες στο σερβίρισμα και την εξυπηρέτηση μπορούν να χαλάσουν τη συνολική εικόνα ενός café ή ενός εστιατορίου.

Παρακάτω θα παραθέσουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τους σερβιτόρους ώστε να βελτιωθούν στην δουλειά τους και να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν επάνω στο σέρβις. 
  1. Οι σερβιτόροι είναι καλό να νιώθουν και να κινούνται άνετα μέσα στον χώρο, χωρίς όμως, να ενοχλούν τους πελάτες με σπρωξίματα, ταρακουνήματα, φωνές ή έντονες χειρονομίες.
  2. Ένας καλός σερβιτόρος θεωρείται δεδομένο ότι γνωρίζει πολύ καλά όχι μόνο όλα τα προϊόντα του μενού του, αλλά και τον τρόπο παρασκευής καθενός από αυτά ξεχωριστά. Έτσι, θα είναι σε θέση να προτείνει με ειλικρίνεια στους πελάτες και να εξηγήσει ό,τι του ζητηθεί. Οι γνώσεις αυτές, βέβαια, καλό θα ήταν να χρησιμοποιούνται με μέτρο κι όχι κουραστικά ή επιδεικτικά.
  3. Ένα σύνηθες λάθος  που γίνεται στην αντιμετώπιση των πελατών είναι οι σερβιτόροι να αγνοούν επιδεικτικά κάποιον πελάτη. Ακόμα κι αν ο πελάτης βρίσκεται σε περιοχή έξω από εκείνη της ευθύνης του συγκεκριμένου σερβιτόρου ή αν δεν ευκαιρεί να τον εξυπηρετήσει τη συγκεκριμένη στιγμή ο ίδιος, οφείλει να εξηγήσει με ευγενικό τρόπο ότι θα το κάνει με την πρώτη ευκαιρία ή ότι θα ενημερώσει κάποιον άλλο από το προσωπικό του μαγαζιού.
  4. Ο σερβιτόρος δεν πρέπει να ασχολείται με άλλα πράγματα εν ώρα εργασίας (π.χ. να στέλνει μηνύματα από το κινητό του, να καπνίζει ή να συνομιλεί δυνατά με τους συναδέλφους του), μπροστά στους πελάτες που προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή του για να παραγγείλουν ή να  πληρώσουν.
  5. Ο σερβιτόρος καλό θα είναι να είναι χαμογελαστός και ευδιάθετος διότι οι πελάτες έχουν έρθει στο μαγαζί για να διασκεδάσουν και να περάσουν καλά και δε θέλουν να βλέπουν το σερβιτόρο κακοδιάθετο.
  6. Ο σερβιτόρος πρέπει να είναι ήρεμος και να μπορεί να διαχειρίζεται τα παράπονα και τους ενίοτε κακούς τρόπους των πελατών.
Οι παραπάνω συμβουλές μπορούν να αποβούν εξαιρετικά σημαντικές για την δημιουργία μιας σταθερής πελατείας, καθώς  δεν είναι λίγες οι φορές, που πελάτες, αν και δεν έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από την γεύση ή την ποιότητα της παραγγελίας τους, εκτίμησαν την ευγένεια, την ειλικρίνεια και την εξυπηρετικότητα του σέρβις.

ΠΗΓΗ