add1

Τελευταία Νέα:

Οδική παράκαμψη Νέας Ραιδεστού - Η πρόταση της "Παρέμβασης Πολιτών"

Οδική παράκαμψη Νέας Ραιδεστού -

Μια παράκαμψη που επιβάλλεται…

H εθνική οδός Θεσσαλονίκης–Πολυγύρου (EO16) κατασκευάστηκε, αρχικά, από τις δυνάμεις της «Αντάντ» το έτος 1916, όταν ο οικισμός Νέα Ραιδεστός -τότε Μαντζάρηδες- είχε στην απογραφή της 19ης Δεκεμβρίου 1920 πληθυσμό 132 ψυχές! 

Είναι οδός με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. 

Έχει σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ιδιαίτερα δε τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς συνδέει τη Θεσσαλονίκη και ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία με το Άγιο Όρος και τη Σιθωνία της Χαλκιδικής…! Επί πλέον, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Επιχειρηματικό Πάρκο της Θέρμης, το οποίο βρίσκεται δίπλα στον οικισμό της Νέας Ραιδεστού με αποτέλεσμα να είναι αυξημένος και ο φόρτος των βαρέων οχημάτων. 

Πριν και μετά τη Νέα Ραιδεστό, το μόνο οικισμό που διχοτομεί η εθνική οδός στο μήκος της (47 χλμ) από τη Θεσσαλονίκη έως τον Πολύγυρο, η χάραξη είναι ευθυτενής πράγμα που επιτρέπει στους οδηγούς να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες τις οποίες ελάχιστα μειώνουν κατά τη διέλευσή τους από τον οικισμό. 

Για το λόγο αυτό έχουν γίνει επεμβάσεις μικρής κλίμακας (κυρίως σήμανση) στην περιοχή του οικισμού, ώστε να αυξηθεί η οδική ασφάλεια της οδού. Καθώς διασχίζει τον οικισμό της Νέας Ραιδεστού, απ’ τις δυο μεριές του δρόμου υπάρχει αναπτυγμένη πλήρης οικιστική δόμηση! 

Οφείλουμε όμως με ιδιαίτερη έγνοια να τονίσουμε ότι υπάρχουν μεταξύ άλλων κι ένας παιδικός σταθμός, και νηπιαγωγεία, κι αθλητικές δραστηριότητες (γήπεδα μπάσκετ και ποδοσφαίρου), και το πολιτιστικό κέντρο του δημοτικού διαμερίσματος, καθώς επίσης και εμπορικές δραστηριότητες, όπως και η ίδια η Λαϊκή Αγορά που, κάθε Τετάρτη, φτάνει ως την Εθνική οδό… Αυτό σημαίνει ότι είναι αυξημένη η διέλευση των πεζών γενικότερα και των ευπαθών ομάδων (παιδιά και ηλικιωμένοι) ειδικότερα.

Δυστυχώς, ο απολογισμός ατυχημάτων κάθε χρόνο και συχνά θανατηφόρων είναι τραγικός. Οι διαμαρτυρίες των κατοίκων είναι εξ ανάγκης συχνές, όμως οι άρχοντες δηλώνουν όλοι αναρμόδιοι. 


Το Υπουργείο Υποδομών υλοποιεί μελέτες με τις οποίες σχεδιάζεται η παράκαμψη του οικισμού και η διοχέτευση της κυκλοφορίας βόρεια αυτού, με οδό τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με διαχωρισμένα οδοστρώματα και ανισόπεδους κόμβους. Η υλοποίηση της μελέτης αυτή έχει καθυστερήσει τραγικά... 


Ακόμα και εάν υπάρξει σχετική πρόοδος με την ωρίμανση της μελέτης, θα είναι δύσκολο να βρεθούν τα χρήματα για την κατασκευή του. 

Η μοιραία διασταύρωση για έναν νεαρό μοτοσυκλετιστή που έχασε τη ζωή του πριν λιγο καιρό

Προφανώς για αυτούς τους λόγους, επειδή δηλαδή αφ’ ενός η βόρεια παράκαμψη αργεί πολύ, αφ’ ετέρου διότι το πρόβλημα παραμένει και δεν αφήνει τους κατοίκους της Ραιδεστού να ησυχάσουν, προτείνεται η υλοποίηση της νότιας παράκαμψης του οικισμού στα πλαίσια αναβάθμισης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, όπως ακριβώς περιγράφεται στην σχετική Απόφαση Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΔΑ: ΒΛ9ΣΟΡ1Υ-ΔΛΨ, ΑΕΠΟ6774/26-09-2013). 

Το ελάχιστο μήκος παράκαμψης που απαιτείται για τη Νέα Ραιδεστό από τη νότια πλευρά της είναι τάξης των 2,5 – 3,0 χλμ. 


Θα χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο μήκος υπάρχουσα αγροτική οδός, η οποία είναι και το όριο της επέκτασης του οικισμού. Καθώς η οδός θα είναι επίγεια, χωρίς δηλαδή μεγάλες χωματουργικές εργασίες και θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο με ισόπεδους κόμβους, τόσο το έργο όσο και οι απαλλοτριώσεις θα στοιχίσουν το minimum δυνατόν, δηλαδή το κόστος απαλλοτριώσεων εκτιμάται σε 1,5 εκ €, ενώ το κόστος κατασκευής εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 5 εκ.€.

Όσοι ενδεχομένως ισχυρισθούν ότι οι εμπορικές δραστηριότητες επί της υφιστάμενης οδού θα πληγούν σημαντικά, ας ρίξουν μια ματιά στο τι συμβαίνει σε παρακείμενους αναπτυγμένους οικισμούς και ας μας ενημερώσουν αν είναι πιο σημαντικό το κόστος της ανθρώπινης ζωής ή το κόστος της εμπορικής τους δραστηριότητας.

Αυτό που απαιτείται να κάνουν οι άρχοντες του τόπου είναι να πιέζουν τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση. 


Εάν ήδη το έχουν κάνει να το γνωστοποιήσουν στους ενδιαφερόμενους πολίτες και να μην γίνονται συνεννοήσεις κάτω από το τραπέζι....


Η πρόταση της "Παρέμβασης Πολιτών"

Δεν υπάρχουν σχόλια